home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ilon Mask ne miruje. Prvi čovek Tesla Motorsa najavio da će novi softverski apdejt omogućiti da Model S P100D od 0 do 96 km/h (0-60 milja na sat) ubrza za samo 2,4 s.

Prošlo je nešto manje od dve godine otkako je Tesla lansirao Model S P85D sa takozvanim "ludilo" modom koji je ovom automobilu omogućavao fantastične performanse - iz stanja mirovanja do brzine od 96 km/h stizao je za samo 3,2 s.

Svi koji su tada bili u prilici da iskuse ovakvo ubrzanje u test vožnji, bili su zaprepašćeni.

Međutim, bio je to tek početak. Samo pola godine kasnije, sredinom 2015, Mask je predstavio još brži Model S P90D, koji je brzinu od 96 km/h dostizao za svega 2,8 s.

Činilo se da je vrhunac dostignut u leto 2016, kada je lansiran Model S P100D, koji je ovaj vremenski interval skratio na 2,5 s. Ipak, samo tri meseca kasnije, Mask je vlasnicima ovog modela priredio novo iznenađenje.

Za decembar 2016. najavio je apdejt softvera koji će vreme potrebno da električna limuzina dostigne brzinu od 96 km/h spustiti na neverovatnih 2,4 s! Takođe, poboljšaće se i rezultat ubrzanja na pravcu dužine 400 m (četvrt milje). On će sada iznositi 10,6 s.

Mask je rekao da ova unapređenja predstavljaju specijalan poklon i bonus, pored svih drugih poboljšanja koje će iskusiti vozači Modela S kad softver bude implementiran.

Tesla Model S P100D je sa prethodnim rezulatatom od 2,5 s, već stao rame uz rame sa najbržim savremenim supersportskim automobilima, kao što su Bugatti Veyron Supersport, Ferrari LaFerrari ili Porsche 918 Spyder, a sada će biti još ubedljivi kada izađe na crtu ovim velikanima.

Prvi čovek Tesle saopštio je da će isto softversko poboljšanje biti primenjeno i na krosover Model X P100D, koji će zahvaljujući apdejtu od 0 do 96 km/h stizati za 2,8 s (ranije je bilo potrebno 2,9 s).

Izvor: B92.net

Foto: Tesla Motors



čitanja : 957



Komentari

Respect

Autor Renault Terminator 17 Nov 2016, 15:51

ma šta respect... kontrola okretnog momenta (koji je daleko nabitniji faktor kod ubrzavanja) je, u usporedbi sa mehaničkim kvačilima, kod elektromotora "šala mala"... kako precizno se to da radit možeš videt kod električnih lokomotiva, koje su -bez podrsavanja točkova- u stanju pokrenut na desetine tisuća tona preko dodirne točke veličine kovanice i preko golog željezoa na golo željezo... pokrenut 2 tone auta na asfaltu preko četri elektromotorom pogonjena točka sa širokim gumama je još jednostavnjje...
mislim, hajd... nije jednostavno ali je moguće i tehnološki sasvim izvedljio!

ono što bi zaslužilo apsolutni respect bi bilo ako bi gospodin Elon Musk uspeo napravit, da bi Tesla Model S mogla savladat brzi set oštrih zavoja sa barem 1g lateralne akceleracije u svakoj krivini ;)...
ali nekako sumnjam, da bi ta električno-baterijska kravetina to ikad smogla... što je u biti i jedan od razloga, da smo već vidjeli milion usporedbi straight line ubrzavanja Tesle sa ovim i onim autom i NI JEDNE usporedbe na pisti sa bar nekolicinom zavoja ;)

Autor drugmirko 17 Nov 2016, 16:12

@ drugmirko

Pa kad se ljudi pale na straight line ubrzavanja. Zato što to možeš raditi od semafora do semafora (i zeznuti npr. Ferrari 458). Hoćeš krivine? idi na stazu! modifikuj vozilo pa uzivaj! ne možeš driftovati na ulici u regularnom saobraćaju.

Autor ja 17 Nov 2016, 16:30

Za ovo sta radi na ubrzanjima je stvarno strava,ovo je sedan,limuzina.Mislim da bi bio dosta brz i na stazi,ne brzi od sypersportskih automobila ali da bi oduvao neke izvikane limuzine mislim da je moguce.

Autor Renault Terminator 17 Nov 2016, 16:45

Boleština.
Malopre videh crnu S85PD, Češke table.

Autor P1 17 Nov 2016, 17:32

@Renault Terminator

pa SVAKI električni auto sumanuto ubrzava! to je jednostavno priroda elektromotora, odnosno mogućnosti kontrole njegovog okretnog momenta... s mesta ko "smuk" ubrzaju i Zoe i i3 pa čak i ono ridikulozno jaje od Mitsubishi i-Mieva... pa nitko oko toga ne pravi ni približno takvu "religiju" ko Tesla ;)

@ja
nije problem u tome, da se ljudi "pale" na straigth line ubrzavanja... probelm je u tome, da se Tesla S "kao takva" uspoređuje sa sportskim i čak i hipersportskim automobilima, koji doduše isto mogu stravično ubrzat ali im to ni približno nije "primarna funkcija", uz zaključak (sličan gore Terminatorovom), da je jedna "sedan limuzina" poderala Bugatti Veyron ili LaFerarri, pa je zato kao bolji auto! NIJE! samo je električni auto, koji, kao i svi električni auti, može jako ubrzat... ;).

a onu pistu gore spomenuo sam samo zbog "ekstremnosti usporedbe" (ko što je "ekstremno" i zatvoreno "quarter mile" drag uspoređenje)... za to, koliko su razni Ferrariji, Bugatiji, McLareni i ini sportski auti bolji za vozit od 2,3 tonske Tesle, nije potrebna "pista" i "driftovanje"... dovoljna je jedna obična zavojita brdska cesta... ;)

pogotovo ak na njoj nema nićega... pa ni utičnice! :))

Autor drugmirko 17 Nov 2016, 18:43

Drugmirko

Nisam rekao da je bolji od Bugatija I ostalih superauta na stazi I kada bih mogao da biram izmedju Tesle i bilo kog superautomobila nebi se ni okrenuo za Teslom pa da ubrzava za 0.9s.

Autor Renault Terminator 17 Nov 2016, 19:24

ma znam... samo me polako nerviraju te "ludicrous speed" usporedbe sa kojima se kao dokazuje nekakva neviđena "jedinstvenost" Tesle po sistemu "ipak je to sedan limuzina" a vidi, "pojela" je ovog i onog... koje prerastaju u nekakvu religiju fanova... a na kraju krajeva u pitanju je ko slon težak auto, koji u biti treba par sati, da napuni baterije...

Autor drugmirko 17 Nov 2016, 19:52

Rezultat impresivan ali ne i neočekivan upravo zbog prirode rada el. motora, a to je snaga i moment dostupan od 0 obrtaja , pa uz dobro podešen upravljački modul omogućava , skoro pa savršenu isporuku snage na cestu a samim tim i impresivna ubrzanja.
Iako na ovom tipu vozila apsolutno nepotrebna ovakva ekstremna ubrzanja ali su itekako dobar marketnški trik i odvlačenje pažnje sa nekih , još uvijek mana el. vozila.

Autor Đorđe 17 Nov 2016, 20:40

Ljudi, provozajte se nekim od novijih trolejbusa u BG, videcete kako potezu. Jos kad je neka paljevina od vozaca za volanom, pojedini automobili ne mogu da mu pariraju u startu. Jednom prilikom vozac trole kaze kolegi: "Gle' sad, kad mu dam 300 Ampera, ima da poleti!" Cak i tramvaji dobro startuju(onaj stari ceski je prazan tezak 20 tona). Elektro motori od starta imaju maksimalni obrtni moment.

Autor Optimus Prime 18 Nov 2016, 10:33

@ Đorđe

Tačno, to je marketinški trik. To je novi proizvod na tržištu i mora da se razlikuje od konkurencije. I naravno, oni će da istaknu svoje prednosti tj. ono što oni nude bolje od konkurencije (da bi ti kupio baš njihov auto). A šta je to? Ubrzanje? neke cifre od 0 do 100? Ne. To je "filing" koji nudi običnom čoveku da se oseća u superautomobilu dok vozi porodicu u šoping (ili do posla, škole). Dakle, oni prodaju super-adrenalinski-osećaj za običnog čoveka da on misli da se nalazi u npr. Lamborghini-ju! (a ustvari vozi limuzinu sa 5 sedišta) I dobro su se setili toga. Što se ostali nisu setili!?

Bio sam u Amsterdamu početkom ove godine. Ljudi moji, tamo su taxi vozila upravo Tesle Model S! Ali nije mi palo na pamet da udjem i provozam se malo čisto da vidim! Imali smo organizovan prevoz... i onda ono balkansko razmišljanje: mora da 1 Km vožnje košta u p.m. čim je uzeo Teslu za auto... ma ko će to platiti, a i nemam potrebe. Posle kad sam došao kući, reko jbt trebao sam, pa koliko god da je izašlo! Uzeo bih jedno cca 10 minuta, 10x od semafora do semafora i meni dosta!

Autor ja 18 Nov 2016, 10:56