home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Početkom maja Peugeot je objavio prve informacije o unapređenima na redizajniranoj 308-ici, a sada smo u prilici da vidimo kako izgleda ovaj model iz svih uglova.

Četiri godine posle lansiranja aktuelnog modela Peugeot 308, i tri godine nakon titule "Automobil godine 2014" u Evropi, kompaktni hečbek francuskog proizvođača pretrpeo je prvu restilizaciju, a stilske promene doživela je i karavan varijanta.

Kada je reč o dizajnu spoljašnjosti automobila, Peugeot odlučio za diskretan redizajn. Najveće stilske promene su na prednjem delu vozila - preoblikovani su maska hladnjaka i branik, dok su tačkasta dnevna LED svetla zamenjena modernijim LED trakama.

Branik ima veće otvore za vazduh, a drugačija su i prednja svetla za maglu.

Promene pozadi su gotovo neprimetne i mogu se uočiti jedino pažljivim poređenjem sa aktuelnom 308-icom.

Uglavnom se odnose na stop sveta, odnosno na dizajn zadnjih svetlosnih grupa.

Pored standardnih verzija, u ponudi je i dalje 308 GTi, sa motorom nepromenjene snage, od 270 "konja". Ovaj automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 6 s.

Kako izgleda Peugeot 308 posle "zatezanja bora", možete videti u galeriji fotografija koje je francuski proizvođač objavio ovih dana.

Novi motor i menjač

Najvažnije promene na modelu za 2018. tiču se motorizacije i prenosnih sistema. Tako je najsnažnija dizel verzija 308 GT sa motorom od 180 ks sada standardno opremljena novim osmobrzinskim automatskim menjačem, za razliku od aktuelnog modela koji je koristio šestostepeni automatik.

Pored toga, Peugeot 308 za 2018. je prvi model ovog francuskog proizvođača koji je dobio novorazvijeni četvorocilindarski dizel motor od 130 ks sa nižom emisijom štetnih gasova.

Unapređen je i PureTech 130 S&S benzinac kod koga su smanjene potrošnja i emisije štetnih gasova, a motor je povezan sa novim šestobrzinskim manuelnim menjačem.

Izvor: B92.net

Foto i video: Peugeot









čitanja : 7286



Komentari

Obratite pozornost na dizel. Dvostruki SCR. Napravljen je da zadovolji drugu fazu Euro 6d norme. 1.5 HDI 16v, prov sa 130 KS pa zatim 100 KS nešto kasnije. Za B-segment bi trebala biti dostupna i verzija sa 75 KS. Za razliku od nekih PSA jasno ne odustaje od dizela.

Autor N.N. 01 Jun 2017, 13:32

1,5 HDI ?
Negde može da se pročita da "Glavnu novinu čini novorazvijeni 1,6-litarski BlueHDi 130 S&S".
Svejedno, koliki je sada "moment"?

Autor moron 01 Jun 2017, 13:39

Spolja meni ovaj 308 stilski izgleda kao dzak krompira, nimalo emocija ne budi kod mene za razliku od Megana. O modelu C4 necu ni da pricam, o njemu niko ni ne prica.
Ono sto mi se dopada je hrabri enterijer i ovaj detalj kod GTIja sa dve boje.

Autor Uros Cuore Sportivo 01 Jun 2017, 13:40

@ moron

Recimo ovako. Zbog nekih tehnikalija mi se sada 308 jako sviđa. Ono zbog čega mi se ne sviđa je prostor na stražnjoj klupi ukoliko nije karavan. No ovako sa fotografija čini mi se da su i na to sada obratili pozornost. Do sada 308 hatchbak najveći skoro prtljažnik u klasi, a najmanje mjesta za koljena straga.

1.5 dizel je sada 16v za razliku od zadnjih 1.6(točno u biti 1560) koji su bili 8v. Stoga je jasan skok sa 120 na 130 KS. Pitanje je samo turbo rupe no ona se drugačijim ubrizgavanjem i novim boljim turbom može riješiti.

Recimo da je ovih 130 KS ekvivalentno 140 KS iz 1.6 motora.

Mislim da neće biti 2.0 150 KS u ponudi. Tek 180 KS no mislim da tu nova generacija nije spremna.

Svakako sada mi se ne čini čudnim što sam čuo da bi novi 1.6 JTD mogao ići i do 150 KS. Pričam naravno o svemu sa jednim turbom.

No vratio bi se na 500L kada sam pisao i nove eko norme. Facelift 308 se počima tek kasnije tokom godine proizvoditi. Zato su benzinci dobili filter čestica, moraju. Imaju direktno ubrizgavanje. Za one bez direktnog ubrizgavanja nije bitno.

Autor N.N. 01 Jun 2017, 13:59

N.N.
Zahvaljujem.

Autor moron 01 Jun 2017, 14:41

@Uros Dzak krompira :))) Slazem se za aktuelni, pogotovu za bocnu liniju, ali ovo mi se vec dopada (sem bocne linije) pogotovu GT look. Meni je kod prethodnih gril bio katastrofa, sad kad su spustili logo u sredinu sa haube i malo ga ulickali vuce mi na stare Pezoe i bas mi se dopada

Autor J4ZZER 01 Jun 2017, 14:57

Samo, kada se setim, Euro 4 1,6 HDI je bio 16V, a kada su ga "redizajnirali", prešli su na 8V i rekli da je to (uz izmenu turbo punjača) "korak napred". A sada se opet vraćaju na 16V.
I PR sve to hvali do nebesa, svaki put .

Autor moron 01 Jun 2017, 15:28

@ moron

Zaboravio reći tu najvažniji novost zašto mi se ovaj Peugeot sviđa. Novi automatski mjenjač sa 8 brzina. Isti onaj što ide u Volvo ili u modela BMW-a prednjim pogonom poput novog X1. Kada bi kupovao 308 na to bi ciljao.

Autor N.N. 01 Jun 2017, 15:50

N.N.
Taj AT8 će da ide samo uz HDI 180 (tj. uz dizel GT izvedbu). Nekada sam "sanjao" baš 308 SW HDI 180.
Pročavah tada, u SLO ili HR "to" još i ima neku razumnu cenu, ali, ne i "ovde". Ovde pežo prodaju nevidjene "haračlije" ...

Autor moron 01 Jun 2017, 16:04

@ moron

Gledao sam jedan tekst na francuskom prije 15-ak dana.

Meni to više izgleda u stilu nuditi će se EAT8 od Aisina, za početak ili prvo na HDI 180 GT.

Svakako bi bila šteta da ga nema u ostalim kombinacijama,

Autor N.N. 01 Jun 2017, 16:30

N.N.
Ne bi se isplatilo PSA da taj novi AT8 ugradjuju kao zamenu svuda gde su "do juče" ugradjivali AT6. Šta će onda sa EAT6 koji su sigurno debelo platili?
Mislim da će AT8 biti ekskluziva samo za HDI180 i 1,6 turbo sa 205 ks (i jače), a da će EAT6 ostati uz 1,2 e-THP, 1,6 THP 165, taj novi 1,5/1,6 HDI i eventualno, uz 2.0 HDI 150 ( ako ga bude, jer ne vidim smisao i za HDI 130 i za HDI 150).
Uostalom, kada je pežo kod 308 mk1 prešao na AT6, AT6 je išao samo uz HDI, dok je benzinac 1,6 i dalje "vukao" stari 4AT.

Autor moron 01 Jun 2017, 16:44

vezano za peugeot 1.6HDI motore,sa 16 ili 8V... nekikomentar o njima.... znam da su hvalili sto su prešli na 8V, jednostavniji.....ekonomičniji... a nešto jači....

ko zna neka napiše neki komentar.... interesuje me peugeot 207...

unapred hvala

Autor s mile 01 Jun 2017, 17:33

Po meni nedostaje još icocpit, ali onaj iz 3008 sa digitalnom instrument tablom. Nekako mi i dalje čudan enterijer, istina nisam imao prilike sjedati za novi 308, ali po slikama ovaj enterijer mi nekako ne odgovara, što opet kažem možda za volanom to djeluje puno bolje.

Autor Dakara 01 Jun 2017, 18:30

s mile
Pa, postoji veoma raširen stav da verzija sa 16V (Euro 4) potencijalno ima problema sa turbinom, za razliku od 8V (Euro 5). Ja već 8 godina imam Euro 4 i nemam probleme.
Ako možeš, svakako uzmi Euro 5, jer ima malo veći obrtni moment.
Smatram da su problemi sa Euro 4 jednim delom bili posledica prvobitno propisanih veoma dugih servisnih intervala u inostranstvu (30.000 km, kod nas su uvek bili kraći, 15, pa 10, pa opet 15 kkm), a drugim delom što ljudi ranije i nisu baš imali jasnu svest o načelnoj osetljivosti turbo motora (ako je prethodno vožen opterećen, turbina mora da se da prilika da se ohladi na ler gasu, inače izgara ulje u turbini i vremenom sužava kanale za podmazivanje, pada protok i na kraju "bum"). A danas ćeš u upustvu za skoro svaki automobil pročitati veliki broj "obaveza" prema turbo motorima (pa i propisan obavezan rad na leru oko 1 minut pre gašenja, a nakon prethodnog forsiranja).

Autor moron 01 Jun 2017, 18:56

interesuje me 1.6hdi 92ks, pug 207, 8V.... znam ja sve kako tretirati turbaka... ali kupujem polovan..

..u viđenom stanju....

hvala moron

Autor s mile 01 Jun 2017, 19:52

Ni Kinezi ne lutaju toliko sa dizajnom kola koliko Francuzi.

Autor PetarPP 01 Jun 2017, 20:31

s mile
Najmanja mogućnost "greške" je sa HDI92. Najzahvalniji 1,6 HDI. A 207 sa tim ima da "leti".

Autor moron 01 Jun 2017, 20:34

verujem, još samo naći...kupiti... puno vremena sam na oglasima kako domaćim tako i stranim... pokušavam videti gde i kako uzeti...

Autor s mile 01 Jun 2017, 21:09

@ moron

PSA je isključivo kupac Aisinovog 6 stupanjskog automatika koji sa određenim izmjenama postoji već dosta duže od jednog desetljeća. Ako im je istekla kupnja po aktualnom ugovoru, tj. ako su kupili dovoljan broj jedinica, ja ne vidim razlog da ne prijeđu na moderniji Aisin sa 8 brzina. Taj novi je ugodniji, brži i efikasniji što se tiče potrošnje.

Autor N.N. 01 Jun 2017, 21:54

s mile
Nije lako naći. 90% (naših) oglasa su neke prevare i/ili "grobovi" od polovnih kola.
Takv je bio i jedan 207SW koji sam sa jednim drugarem gledao zimus.
Srećno!

Autor moron 01 Jun 2017, 22:19

N.N.
"Bog te čuo" da kod PSA EAT8 zameni u celosti EAT6, mada je EAT6 čudo tehnike za raniji BVA6 koji su koristili u mk1 kod 308, 3008, 5008 i sl.

Nego, taj 1.6 MJ od 150, kada će "to"?

Autor moron 01 Jun 2017, 22:37

baš 207 SW me i interesuje, videću, gledam i van... ako nađem sa povratkom PDV ... možda prođem dobro

Autor s mile 01 Jun 2017, 23:07