
Kompanija Mercedes-Benz je i zvanično predstavila svoju novu, dužu i širu G Klasu.
Nakon brojnih teasera i "curenja" fotografija, Mercedes je konačno otkrio izgled i detalje svoje nove G Klase. Nemačka kompanija tvrdi da je najnovija verzija legendarnog SUV-a udobnija, prostranija i sposobnija na putu i van njega.

Ono što je vidljivo na prvi pogled jeste da Mercedesovi dizajneri nisu značajno promenili izgled najduže prisutnog modela. G Klasa poznata i kao G Wagen, u prodaji je gotovo u istoj formi još od 1979. godine, a prošle godine je zabeležen rekordan broj registracija. Najprodavanija je verzija AMG G 63.

Najnoviji model je debitovao danas na Sajmu automobila u Detroitu, a zadržao je većinu svojih ključnih karakteristika, koje uključuju ručice na vratima, spoljašnje šarke vrata i rezervni točak postavljen na zadnja vrata.

Ipak, nova G Klasa je 53 mm duža, 121 mm šira, a lukovi točkova i branici sada izledaju više kao deo same karoserije.

Najveće promene su se desile u unutrašnjosti i podvozju. Uprkos modernoj tehnologiji, neki detalji su preuzeti od prethodnog modela, kako što je ručka za suvozača, hromirana dugmad za zaključavanje diferencijala i slično.

Tradicionalni analogni brojčanici su standardni, ali, kupci mogu da izaberu i digitalni displej poput onog koji se nalazi u E Klasi i S Klasi. Radi se zapravo o dva prilagodljiva 12,3-inčna ekrana visoke rezolucije, koji su postavljeni jedan do drugog na instrument tabli, a pokazuju većinu mogućnosti terenca. Koristi se rotirajući kontroler i kontroler u stilu touchpada.

Zahvaljujući povećanju dimenzija, unutrašnjost nove G Klase je prostranija. Putnici na prednjim i zadnjjim sedištima imaju više prostora za ramena i laktove, dok je prostor za noge nazad povećan za 150 mm.

Sedišta su dizajnirana tako da budu još udobnija i praktičnija, a opciono je moguće dobiti individualno sklopiva zadnja sedišta, kao i prednja sedišta s grejačima, hlađenjem i funkcijom masaže.

Zahvaljujući nezavisnom vešanju, SUV je udobniji za drumsku vožnju, kao i za offroad vožnju. Takođe, više je podignut od tla u odnosu na prethodnika.

G Klasa poseduje i poznati Dynamic Select sistem koji omogućava izbor različitih modova vožnje, a to su Comfort, Sport, Eco i Individual. Adaptivni amortizeri su takođe dostupni kao opcija, a omogućavaju G-Mode koji poboljšava stabilnost pri offroad vožnji.
Novi SUV je lakši od prethodnika za 170 kg, a karoseriju odlikuju veća krutost i bezbednost.
Među opcijama je i Burmester stereo sa 16 zvučnika, kao i Exclusive Interior Plus paket koji unutrašnjost čini još luksuznijom.
Prednji svetlosni sklopovi imaju LED tehnologiju, a vozaču su na raspolaganju brojni bezbednosni sistemi.
Verziju G500 pokreće 4,0 litarski V8 motor s dva turbo punjača, koji razvija 422KS i 610 Nm obrtnog momenta, a uparen je s novim 9G TRONIC menjačem.
Prodaja počinje u maju, a osnovna verzija će u Nemačkoj koštati nešto više od 107.000 evra.
Izvor: Klix.ba / Motor1
Foto: Mercedes-Benz