
Sem Passata GT (za Severnu Ameriku), Volkswagen na sajmu automobila u Detroitu javnosti predstavlja i novu generaciju limuzine Jetta koja se međutim neće nuditi u Evropi.

Iz Volkswagena North America su inače u proteklom periodu najavljivali da će to biti "super moderan" automobil sa "emotivnim" dizajnom i određenim stajling elementima kupea. Koliko su bili realni u najavama procenite sami...

Kako bilo, automobil se bazira na MQB platformi, a u odnosu na dosadažnji model nova Jetta je duža, šira i viša, a ima za 35 mm duže međuosovinsko rastojanje. Takođe, prednji prepusti su kraći a zadnji produženi, dok je zapremina prtljažnika ostala ista kao i kod prethodnika.
Konkretnije, nova Jetta je dugačka 4702 mm, široka 1799 mm, visoka 1459 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2686 mm.

S druge strane, unutrašnjost je prostranija od prethodnika (sa više mesta za glavu, ramena i kolena), kao i sa modernijim izgledom, digitalnom instrumet tablom (kod skupljih verzija), kvalitetnijim materijalima, ambijentalnim osvetljenjem, većim ekranom na centralnoj konzoli...

Tu su i sistemi poput automatskog kočenja, adaptivnog tempomata, upozorenja na vozilo u mrtvom uglu, održavanaj vozila u kolovoznoj traci itd.

Što se američkog tržišta tiče, tamo će se nova Jetta u prodaji naći od drugog kvartala ove godine, i to sa 1.4 litarskim turbo benzincem sa 150KS i 250 Nm obrtnog momenta (standardno se dobija šestostepeni manuelni menjač a kao opcija i osmostepeni automatik).
Kupcima će se nuditi više paketa opreme (S, SE, SEL, SEL Premium i R-Line), pri čemu je zanimljivo da će nova Jetta u SAD-u biti i za nijansu jeftinija od prethodnika. Tačnije, bazna verzija u Americi startuje od 18.545 dolara, što je za 100 dolara manje nego ranije.
Ivan Mitić – Autoblog.rs