
Nakon prvih procurelih slika, BMW je večeras objavio prve zvanične fotografije dugo najavljivane nove Serije 8, i to dan pre početka trke 24 sata Le Mana na kojoj će BMW inače učestvovati sa trkačkim M8 GTE.

Kako bilo, Serija 8 nove generacije se bazira na CLAR platformi i na početku će biti dostupna u Coupe verziji, a zatim stiže i Cabrio izdanje.

Takođe, u gami će se kasnije naći i Serija 8 Gran Coupe, najavljena koncept vozilom na poslednjem sajmu automobila u Ženevi.

Što se tiče BMW-a M8, on se može očekivati u modelskoj godini 2019, pri čemu će pod njegovom haubom biti 4,4 litarski twin-turbo V8 motor sa više od 600KS.

BMW je u konstrukciji nove "osmice" upotrebio aluminijum (krov, vrata, hauba...), kao i magnezijum i ugljenična vlaka pa je težina verzije M850i xDrive ostala ispod dve tone (1.965 kg).

Nova Serija 8 je dugačka 484 cm, široka 190 cm, visoka 134 cm, međuosovinsko rastojanje je 282 cm, dok zapremina prtljažnika iznosi 420 litara.

Ovde i podatak da će se u zavisnosti od verzije ugrađivati točkovi od 18 do 20 inča.


BMW je saopštio da će verziju M850i xDrive pokretati 4,4 litarski twin-turbo V8 motor sa 390 kW/530KS i 750 Nm (50 kW/68KS i 100 Nm više od prethodnika). Automobil do 100 km/h ubrzava za 3,7 sekunde, najveća brzina je el. ograničena na 250 km/h, a potrošnja goriva iznosi 10,0-10,5 l/100 km.

Pored ovog benzinca na početku prodaje će kupcima na raspolaganju stajati i dizel verzija BMW 840d xDrive sa 3,0 litarskim šestocilindričnim turbo-dizelašem, koji razvija 235 kW/320KS i 680 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje do 100 km/h ovde traje 4,9 sekunde, najveća brzina je takođe ograničena na 250 km/h, a potrošnja goriva je 5,9-6,2 l/100 km.

Oba motora su uparena sa 8-stepenim Steptronic menjačem, a tu je i xDrive pogon na sva četiri točka.

BMW je za novu "osmicu" između ostalog predvideo i adaptivno M oslanjanje, aktivni diferencijal na zadnjoj osovini, upravljanje na sva četiri točka, iDrive sistem, head-up displej, aktivni parking sistem, kao i "Live Cockpit Professional" sa 12.3-inčnim displejem sa instrumentima i 10.25-ični infotainment displej.


Prodaja nove Serije 8 Coupe će u Evropi startovati u novembru ove godine, po ceni od 100.000 evra za verziju 840d xDrive odnosno 125.700 evra za M850i xDrive (važi za nemačko tržište).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
U nastavku i ranije objavljeno PR saopštenje uvoznika BMW-a za Srbiju:
U završnoj fazi razvojnog procesa serijske proizvodnje, probne vožnje su obavljene u Velsu i potpuno su bile posvećene finalnoj koordinaciji svih sistema pogona i oslanjaja, pri čemu je ključni fokus na modelu BMW M850i xDrive Coupe, automobilu koji predstavlja karakteristike performansi novog sportskog luksuznog automobila na izuzetno intenzivan način.
Potpuno iznova konstruisan V8 motor, najsavremenija inteligentna tehnologija pogona na sva četiri točka, aktivni diferencijal na zadnjoj osovini, adaptivno M oslanjanje Professional s aktivnom rol-stabilizacijom (Aktivna balans štangla ili Aktivni rol barovi) i Integralnim Aktivnim Upravljanjem (Upravljanjem na sva četiri točka) čine savršeno usklađeni paket za fascinantnu sportsku vožnju i vrhunski komfor.
Osmocilindrični agregat se pojavljuje prvi put u modelu BMW M850i xDrive Coupe i proizvodi upravo odgovarajući obrtni moment i zvonki zvuk idealno podešen za opušteno krstarenje. S druge strane, u modu vožnje Sport ili Sport+ i isporuka snage i zvuk motora postaju primetno dinamičniji. Isto tako, funkcija elektronski kontrolisanih amortizera, sistem kontrole stabilnosti DSC (Dynamic Stability Control) i sistem pogona na sva četiri točka precizno su orijentisani prema odabranom modu vožnje. Postavke novog pogonskog sistema BMW xDrive orijentisane na zadnje točkove primetne su u svakom modu vožnje.
Niski centar gravitacije, velika čvrstoća karoserije i oslanjanja čine osnov za izuzetno dinamične karakteristike upravljanja novim vozilom BMW Serije 8 Coupe. U slučaju modela BMW M850i xDrive Coupe, agilnost i ponašanje pri direktnom upravljanju dodatno su potpomognuti standardnim Integralnim aktivnim upravljanjem (upravljanjem na sva četiri točka) i aktivnim rol-barovima. Elektronski kontrolisane prigušnice uspevaju da obezbede maksimalnu stabilnost u svakom trenutku, tako da je kontakt sa putem garantovan čak i na kratkim deonicama sa neravnom površinom.
Novi BMW Serije 8 Coupe biće dostupan ekskluzivno sa gumama različitih dimezija napred i pozadi, kako bi se iskoristio potencijal širokih zadnjih točkova i dobile posebno sportske karakteristike upravljanja.
Novi V8 agregat odlučno doprinosi performansama modela BMW M850i xDrive Coupe. Iako je iste težine kao motor-prethodnik, novi agregat generiše izlaznu snagu uvećanu za 50 kW/68 ks na 390 kW/530 ks. Maksimalni obrtni moment povećan je na 750 Nm i dostupan je pri 1.800 rpm. Osmocilindarski motor isporučuje snagu na sve točkove preko ekstenzivno razvijenog 8-brzinskom Steptronic sportskog menjača koji karakteriše još kraće vreme promene stepena prenosa.
Prodaja modela BMW Serije 8 Coupe započeće tokom 2018. godine. Cifra 8 u oznaci modela odnosi se na istaknuti položaj novog modela u okviru proizvodnog BMW programa. Kao što je nekada bilo slučaj sa modelom BMW Z8 i trenutno sa BMW i8, to označava veoma emotivna i izuzetno sportska vozila. Stoga, BMW Serije 8 Coupe će postati ključna komponenta inicijative za modele u luksuznom segmentu koju je pokrenula BMW Grupa u svojoj NUMBER ONE > NEXT strategiji.