
SUV Ateca prvi je model koji za koji su otvorene porudžbine, a na tržište je stigao pod markom Cupra. To znači da je Cupra i zvanično odvojena od Seata kao sportska marka, kao što je i najavljivano poslednjih godinu dana.
A Cupra Ateca se ne svodi samo na šminku. Ovo je SUV sa najboljim performansama koje se mogu dobiti na tržištu, a da ne pripadaju premijum markama po M, RS ili AMG oznakama. Seatov znak je u potpunosti uklonjen, a a njegovo mesto stigao je novi bedž. Stigle su i jedinstvene boje karoserije i jedinstveni naplatci, ali ono što je ipak najvažnije ljubiteljima „udarca u leđa“ je motor sa 300 KS. Cupra Atecu pokreće 2.0 TSI, benzinac koji pored 300 KS isporučuje i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Novi Otto sistem filtera čestica čađi ovaj agregat čini i dovoljno čistim da bi zadovoljio najnovije standarde. Poseno razvijen za ovaj model je izduvni sistem koji obezbeđuje adekvatnu sportsku zvučnu kulisu, a prenos snage takođe izlazi iz standardne ponude. DQ381 je sedmostepeni DSG menjač koji je prošao tretman prilagođavanja i snazi i sportskom mapiranja, nakon čega je dobio brže i preciznije promene stepena prenosa. Menjač, 4Drive i adaptivno ogibljenje imaju čak šest modova koje vozač može da odabere: Normal, Sport, Individual, Snow, Off-Road i, naravno, CUPRA, a verovatno nema potrebe naglašavati da je Cupra mod najtvrđi i najdirektniji mogući. Maksimalna brzina najsnažnije Atece je 250 km/h, a ubrzanje do 100 km/h obavlja se za 5.2 sekunde.
Razumljivo, Cupra Ateca u sebi nosi i poseban sportski enterijer, i najviši paket vozačkih asistencija. Obzirom da su porudžbine počele, za sada, u Engleskoj, navodimo i cenu od 35.900 £ 41.000 evra, što, realno, za SUV sa 300 KS i veoma bogatom opremom zaista nije mnogo, i gotovo da polovina cene onoga što se za slično opremljeno vozilo mora izdvojiti kod premijum brendova.
Izvor: Dmotion.rs
Foto: Seat