
Najprodavaniji model češkog proizvođača Škode, Octavija konačno je dobila nove turbobenzince u skladu sa WLTP ekološkim normama.
Iako je Volkswagenov Golf odavno dobio te jedinice, u redizajniranoj Octaviji su tek sada zamenjeni 1,4 i 1,8-litarski TSI sa 1,5 i 2,0 TSI agregatima.
Novi 1,5 TSI raspolaže sa 150 KS i 250 Nm kao i jedinica koju je zamenio, ali sa sistemom gašenja cilindara i novom turbinom što bi trebalo da poveća ekonomičnost.
S druge strane, umesto 1,8 uveden je veći 2,0 TSI agregat sa 190 KS i 320 Nm čija bi prosečna potrošnja prema WLTP normama trebalo da iznosi oko 6 l/100 km.
Octavija sa novom 2,0-litarskom jedinicom ubrzava 0-100 km/h za 7,3 sekundi, što je brže od Octavije RS TDI koja se više ne proizvodi.
Škoda u Octaviji i dalje nudi ulazne verzije sa 1,0-litarski trocilindarskim TSI tubrobenzincem i 1,6-litarskim TDI turbodizelom koji raspolažu sa po 115 KS upareni sa sedmostepenim DSG automatikom sa dvostrukim kvačilom.
Što se tiče cena, iako ima sjajne performanse, 2,0-litarski TSI je 2.400 evra skuplji od 1,5-litarske jedinice.
Škoda je, inače, na nedavno završenom Auto-salonu u Parizu predstavila verovatno najekonimičniju verziju Octavije, sa 1,5-litarskom TGI gasnom jedinicom.
Izvor: B92.net
Foto: Škoda