
Objavljene su prve zvanične fotografije potpuno nove generacije Mercedesa CLA koji će nemački proizvođač široj javnosti prvo predstaviti na CES sajmu potrošačke elektronike u Las Vegasu.
I novi CLA je napravljen na MFA2 platformi, pri čemu u odnosu na dosadašnji model ima nešto više mesta za putnike pozadi (između ostalog se pominje 22 mm više mesta u predelu ramena).
Što se dimenzija tiče, novi CLA je duži za 48 mm, širi za 53 mm i niži za 2 mm od stare generacije, što znači da je dugačak 4688 mm, širok 1830 mm i visok 1439 mm. Širi je i trag točkova (napred za 63 mm i pozadi za 55 mm), dok su točkovi od 16 do 19 inča.
Što se tiče međuosovinskog rastojanja, ono je produženo za 30 mm i iznosi 2729 mm, a ovde i podatak da je zapremina prtljažnika 460 litara.

Uz moderniji izgled eksterijera, pažnju privlači i izmenjeni enterijer, a posebno digitalna intrument tabla (sa ekranima do 10.25 inča, u zavisnosti od verzije), još kvalitetniji materijali, sedišta sa hlađenjem i masažom, kao i ventilacioni otvori u obliku turbine.


Posebno mesto zauzetima novi infotainment sistem MBUX (Mercedes-Benz User Experience), koji ima sposobnost učenja zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, kao i inteligentno upravljanje glasom i sistem ambijentalne rasvete.

U paleti će se naći benzinski i dizel motori poznati iz nove A klase (između ostalog 2,0 litarski benzinac sa 165 kW/224KS i 350 Nm).

U zavisnosti od verzije, ugrađivaće se šestostepeni manuelni i sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom (buduća sportska verzija AMG A45 će imati 8-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom), a biće dostupan i pogon na sva četiri točka.

Na kraju će stići i AMG varijante, i to CLA 35 sa 2,0 litarskim turbom i 306KS/400 Nm, kao i CLA 45 sa 2,0 litarskim turbo agregatom (verovatno u verzijama sa 387KS i 421KS).


Takođe, AMG verzije će dobiti i AMG aero body kit (prednji spojler, set pragova, zadnji difuzor...), sportski izduvni sistem i doterano oslanjanje, jače kočnice, AMG točkove i sportski enterijer sa novim sedištima i AMG volanom sa zaravnjenim donjim delom.
Ivan Mitić – Autoblog.rs