
Najprodavaniji električni automobil na svetu je upravo postao značajno bolji. Dugo najavljivani Leaf e+ je napokon pokazao lice, a čekanje se itekako isplatilo
Leaf e+ je debitovao na sajmu potrošačke elektronike u Las Vegasu - CES. Mada automobil vizuelno izgleda skoro identično standardnoj verziji druge generacije, promene ispod površine su značajne.

Za početak, tu je veća baterija kapaciteta 62 kWh koja je Leafu dovoljna za prevaljivanje 382 km s jednim punjenjem. To je čak 100 km više od osnovnog modela s baterijom kapaciteta 40 kWh.

U Nissanu kažu da dimenzije baterijskog paketa, uprkos povećanju za 96 ćelija, sa 192 na 288, nisu značajno promenjene, ali zato je Leaf e+ dobio snažniji motor.
Umesto jedinice sa 149KS i 319 Nm sada je tu pogonski sklop koji razvija 217KS i 340 Nm. Rezultat je 10 posto veća konačna brzina i 13 posto kraće međuubrzanje od 80 do 120 km/h, što bi trebalo da olakša preticanja.
Tu je i novi sistem za brzo punjenje snage 70 kW s maksimalnom izlaznom snagom od 100 kW. Navodno ovaj punjač može da napuni Leaf e+ u gotovo istom periodu koji je punjaču od 50 kW potreban da napuni Leaf s baterijom od 40 kWh.

Što se promena eksterijera i enterijera tiče nema tako velikih promena pa možemo samo da primetimo nove 16-inčne naplatke i nekoliko plavih detalja na karoseriji. U unutrašnjosti tu je veći 8-inčni centralni ekran infotainmenta koji nudi naprednije mogućnosti povezivanja, dorađeni navigacioni sistem i sl.
Na kraju dodajmo i da je Leaf e+ opremljen sistemom polu autonomnog upravljanja ProPilot i bogatom ponudom drugih bezbednosnih sistema.
Prodaja modela Leaf e+ će u Japanu krenuti kasnije ovog meseca, a na evropska tržišta će stići sredinom godine. O ceni još nemamo konkretnijih informacija.
Izvor: Tportal.hr / Autonet.hr
Foto: Nissan