
Prvo da se podsetimo. Koncept električne Honde Urban EV je premijeru imao u septembru 2017. godine na sajmu automobila u Frankfurtu, dok je predserijski primerak pod nazivom E Prototype predstavljen pre nekoliko meseci sajmu u Ženevi.

Zatim je početkom maja stiglo novo saopštenje u kome se navodi da će definitivni, serijski model nositi jednostavan naziv – Honda e. Taj serijski model će se pojaviti u septembru ove godine na sajmu u Frankfurtu, pri čemu bi njegov zvanični tržišni start u Evropi trebalo da bude krajem 2019. ili na samom početku 2020.
Honda inače navodi da je do sada više od 30.000 potencijalnih kupaca u Evropi iskazalo interesovanje za ovo električno vozilo.
Sada su Japanci najavili da će ovaj automobil (još uvek u predserijskoj verziji) učestvovati i na predstojećem Festivalu brzine u Goodwoodu, a objavljeni su i neki novi detalji.

Za razliku od koncept vozila iz 2017. godine, serijska Honda e ima par vrata više i mesta za 5 umesto 4 putnika, a izmenjeni su i prednji i zadnji deo. Ovde treba napomenuti i da je Honda e dugačka oko 3900 mm, kao i da će točkovi u zavisnosti od paketa opreme biti od 16 ili 17 inča.

Automobil takođe odlikuju maksimalna vidljivost za vozača, kratki prepusti, široki trag točkova, raspored težine 50:50, nisko težište, automatsko uključivanje svetala, sistem za održavanje vozila u kolovoznoj traci...

Za unutrašnjost su između ostalog predviđeni volan sa grejanjem, start dugme, glasovne komande, kao i široki displej na prednjem panelu i digitalna instrument tabla.
Posebnu pažnu privlači sistem bočnih kamera, pri čemu se slika s kamere projektuje na interne ekrane. U Hondi navode da će sistem bočnih kamera biti dostupan kao opcija. Novi sistem zamenjuje klasične bočne retrovizore kompaktnim kamerama koje pružaju slike uživo na dva ekrana od 6 inča smeštenih u automobilu.

Automobil je napravljen na novoj platformi sa zadnjim pogonom, a elektromotor (smešten pozadi) raspolaže sa 110 kW/150KS i 300 Nm obrtnog momenta.
Ovde i podatak da će autonomija sa jednim punjenjem baterija od 35.5 kWh iznositi 200 km (pri čemu 80% kapaciteta može da se napuni za 30 minuta)
Kupci će moći da biraju između pet boja karoserije (Platinum White Metallic, Crystal Black Pearl, Crystal Blue Metallic, Modern Steel Metallic i Charge Yellow), dok cena automobila za sada nije poznata. Nezvanično, ona u Nemačkoj neće biti manja od 30.000 evra.
Ivan Mitić – Autoblog.rs