home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford Explorer

Ford će evropskom tržištu ponuditi samo plug-in hibridnu verziju Explorera

Da se Ford sprema da svoj terenac Explorer dovede na evropsko tržište, bilo nam je jasno još od početka aprila, kada je predstavio naprednu liniju elektrifikovanih vozila Puma, Kuga, Fiesta, Focus, Tourneo i Explorer na posebnom događanju 'Idi dalje' u Amsterdamu. Time je obeležio novu prekretnicu za evropsku filijalu kompanije, piše Tportal.hr

Potpuno novi plug-in hibridni SUV Explorer je tada imao svoju svetsku premijeru. A ono što je za Evropljane Volkswagen Golf, za Amerikance je, kolokvijalno rečeno, upravo Ford Explorer. Brojke su sasvim dobar pokazatelj - deset miliona prodatih komada za 30 godina. Jer kada je svet ugledao prvi Explorer 1990. godine, Amerikanci su poludeli za njim i upravo taj model dominira u prodajnim rezultatima na američkom tržištu, iza pickup Forda serije F. Najprodavaniji SUV u SAD-u uživa veliku popularnost među policajcima u Sjedinjenim Državama.

Ford Explorer

Što se Evrope tiče, prvi Explorer je stigao 1993. godine. Sada Ford pokušava da sa šestom generacijom ponovo  zavede evopske kupce jer su prodajni podaci na Starom kontinentu bili vrlo skromni. Verovatno zato što je ponuđen samo motor V6, dok je V8 je bio rezervisan samo za američko tržište. Sada, u šestoj generaciji, V8 više i nije u ponudi.

Na evropsko tržište dolazi plug-in hibrid s benzinskim trolitarskim Ford EcoBoost turbomotorom V6 snage 350 u kombinaciji s elektromotorom snage 100 KS. Ukupna snaga će zato biti 450 KS, uz najveći obrtni moment od 840 Nm. Tu je i 10-brzinski automatski menjač i pogon na sva četiri točka. Ipak, samo na struju Explorer bi trebalo da ima domet do 40 kilometara.

Ford Explorer

U kabini šeste generacije Explorera se nalazi se najnovija tehnologija s robusnom i vrhunskom završnom obradom. Instrument tabla će biti veličine 12,3 inča. Ima moderne sistem pomoći, kao što su držanje kolovozne trake, pomoć prilikom zagušenja saobraćaja s funkcijom stop & go, inteligentni sistem kontrole brzine s prepoznavanjem saobraćajnih znakova i funkcija automatskog kočenja. Tu je i serijska luksuzna oprema: 10,1-inčni ekran osetljiv na dodir, Ford SYNC 3, priključak za modem Ford Pass i audio sistem Bang & Olufsen, a prednja sedišta će, osim s grejanjem, biti i s hlađenjem kao opcija.

Što se tiče off-road mogućnosti, Explorer bi trebalo da pokaže koliko je sposoban jer je dostupno sedam različitih načina vožnje koji se mogu podešavati rotacionim dugmetom: Normal, Sport, Dirt Road, Slippery, Trailer, Eco i dodatne posebne postavke za duboki sneg ili pesak. Kontrola spuštanja nizbrdicom je standardna.

Ford Explorer bi trebalo da stigne u Evropu krajem 2019. godine, i to sa sportskom ST-Line ili elegantnom opremom Platinum.

Izvor: Tportal.hr

Foto i video: Ford



čitanja : 1009



Komentari