
Subaru je objavio da će na 46. auto salonu u Tokiju predstaviti i sportski WRX STI EJ20 Final Edition.
Zaljubljenicima u istinsku ikonu reli sporta - Subaru Imprezu - ovaj auto salon bi mogao da izmami širok osmeh na licu najavom o posebnom izdanju, modelu WRX STI EJ20 Final Edition. Nažalost, ovo je i kraj proizvodnje EJ20 boxer motora, jer je Subaru najavio da će do kraja marta 2020. u istoriju otići jedan od njihovih glavnih pogonskih agregata od predstavljanja 1989. godine.

U skladu s tim, prestaće da primaju narudžbine za model WRX STI opremljen motorom EJ20, koji će se prodavati na japanskom tržištu do kraja ove godine. Posebno izdanje WRX STI EJ20 Final Edition, koje će biti predstavljeno na tokijskom salonu automobila, razvijeno je u znak sećanja na istoriju motora EJ20.

Pokrenut s prvom generacijom Legacyja 1989. godine, motor EJ20 je korišćen u raznim modelima Subaru, a koristili su ga i trkački automobili koji su se takmičili u svetskoj klasi, poput Svetskog prvenstva u reliju (WRC), trke 24 sata Nirburgringa. EJ20 Final Edition sadrži posebne stavke, poput uravnoteženog motora EJ20 i zlatno ofarbanih BBS 19-inčnih alu felni u spomen na poslednji model koji koristi motor EJ20. Ipak, dobra vest je da se WRX STI modeli s motorima EJ20 trenutno prodaju samo u Japanu. STI modele, koji se prodaju na prekomorskim tržištima poput Evrope, pokreću različiti tipovi motora, a njihova proizvodnja će se nastaviti.
Iako u ovome trenutku nisu poznati svi detalji oko motora na modelu WRX STI EJ20 Final Edition, pretpostavlja se da se radi od dvoltarskom četvorocilindričnom turbo benzincu iz jačeg modela WRX STI Type S snage 308 KS (227 kW) pri 6400 o/min., uz najveći obrtni moment od 422 Nm pri 4400 o/min. Prenos snage na sva četiri točka je omogućen 6-brzinskim ručnim menjačem.
Izvor: Tportal.hr
Foto: Subaru