
Ubrzo nakon predstavljanja redizajniranog izdanja Civica, aktuelne (desete) generacije u Hondi su sličan posao uradili i na najsnažnijoj verziji koja se već godinama krije iza oznake Type R.

Jedan od najboljih sportskih modela iz C segmenta dobio je nešto veću masku hladnjaka, a u ponudi je i nova plava boja karoserije (Boost Blue) koju Honda neće nuditi uz slabije motorizovane Civice. Promene u kabini uključuju novi upravljač obložen alkantarom i drugačiju ručicu menjača koju karakteriše izuzetno kratak hod.

S obzirom na kategoriju kojoj pripada Civic Type R, odlično je što su u Hondi u paket osvežavanja ubacili novorazvijene kočnice s kočnim pločicama koje su manje sklone pregrejavanju, a rekalibrisan je i upravljački sistem kao i oslanjanje čiji će adaptivni amortizeri u "Comfort" radnom režimu sada obezbediti više udobnosti.
Bez obzira na "rat" koji nekoliko automobilskih kompanija (među kojima je i Honda) poslednjih godina vodi na nemačkoj stazi Nürburgring Nordschleife, gde nastoje da imaju najbrži produkcijski automobil s prednjim pogonom, ispod poklopca osveženog Civica Type R je i dalje isti dvolitarski četvorocilindarski turbobenzinski motor koji razvija 320 KS i 400 Nm najvećeg obrtnog momenta.
Prenos snage na prednju osovinu kojoj pomaže ograničena mehanička blokada diferencijala se obavlja posredstvom ručnog 6-stepenog menjača sa skraćenim prenosnim odnosima, a sve pomenuto je dovoljno da Civic Type R od 0 do 100 km/h stigne za 5,8 sekundi i razvije 272 km/h. O ranije najavljenoj još snažnijoj verziji u Hondi za sada ćute.
Izvor: Klix.ba / Motor1. com
Foto: Honda