
Na Sajmu automobila u Ženevi 1980. godine Audi je predstavio model koji je stekao status legende u reliju i koji je bio kamen temeljac za modele visokih performansi, a to je bio Quattro. Četiri decenije kasnije TT RS dobija specijalnu verziju nazvanu 40 Yerars of Quattro kojom Audi proslavlja važnu godišnjicu.
Dostupan isključivo kao coupe i namenjen ekskluzivno za nemačko tržište, specijalni model će biti proizveden u seriji od samo 40 primeraka, jedan za svaku godinu koja je prošla od predstavljanja legendarnog Ur-Quattro modela.

TT RS 40 Years of Quattro je lakiran u Alpine belu boju, a dobio je specijalne nalepnice inspirisane onima koje je imao Audi Sport quattro S1, legendarni reli automobil.

Automobil se može dobiti i u formi dvoseda, a u tom slučaju zadnje sedište zamenjuje poprečna šipka koja poboljšava torzionu krutost i smanjuje težinnu automobila za 16 kg. Ručica sedmostepenog S Tronic automatskog menjača sadrži pločicu s individualnim brojem.
Ispod haube se nalazi petocilindrični motor s turbopunjačem, koji razvija 394 KS i 480 Nm obrtnog momenta. Nagrađivani 2,5 litarski TFSI motor omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 280 km/h koja je povećana uklanjanjem elektronske blokade.

Audi TT RS 40 Years of Quattro će bez sumnje biti veoma poželjan, ali i veoma skup. Osnovni TT RS Coupe košta oko 66.500 evra u Nemačkoj, a specijalni model čak 114.040 evra. Primera radi, za tu sumu je moguće kupiti Porsche 911 Carreru 4 i ostaviti nekoliko hiljada evra za dodatnu opremu. Porsche 911 Carrera S je samo 4.000 evra skuplja. Gledajući Audijevu ponudu, RS6 Avant je skuplji za 2.000 evra.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto: Audi