
Volkswagen je u martu predstavio sportski Golf GTI nove generacije (kao i Golf GTD i Golf GTE), nedavno se pojavio Golf GTI Clubsport, dok je sada konačno pred nama i top verzija – novi Golf R.
Novi Golf R je naime trebalo da bude promovisan u julu na Goodwood festivalu brzine koji je u međuvremenu otkazan, pa je Volkswagen ovaj model prikazao tek sada.

Za početak da pogledamo ispod haube. Tamo je smešten 2,0 litarski turbo benzinac koji raspolaže sa 235 kW/320KS i 420 Nm obrtnog momenta, u paru sa 6-stepenim manuelnim ili 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,7 sekundi, dok je najveća brzina el. ograničena na 250 km/h (opciono 270 km/h).

U paketu su i pogon na sva četiri točka, 19-inčni alu točkovi, aero body kit (prednji spojler, pragovi, crni zadnji difuzor, zadnji krovni spojler...), gloss black detalji, mat hrom retrvizori, doterana maska, modifikovano oslanjanje (auto je niži za 20 mm), modifikovani sistem podešavanja amortizera, šest modova vožnje (uključujući i novi Drift mod), sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi, jači kočioni sistem (diskovi 358 mm, kao i sportska sedišta sa Nappa kožom i plavoim detaljima, volan sa grejanjem i pedale od nerđajućeg čelika.

Kao i ostale verzije, i Golf R je dobio novi infotainment sistem sa ekranom osetljivim na dodir, digitalnu instrument tablu, "Travel Assist" sistem za poluautonomnu vožnju, kao i sistem Car2X koji novom Golfu omogućava da komunicira i razmenjuje informacije sa okolinom.

Što se cene tiče, ona će biti saopštena naknadno.
Ivan Mitić – Autoblog.rs