home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Peugeot 308

Kompanija Peugeot je i zvanično predstavila treću generaciju modela 308 koji dolazi s novim logotipom.

Peugeot 308

Već na prvi pogled se može uočiti da se Peugeotovo odeljenje za dizajn mnogo potrudilo jer novi hatchback 308 izgleda zaista lepo. Peugeot je drastično promenio dizajn modela zbog izgleda, ali i bolje aerodinamike.

Peugeot 308

Treća generacija je bazirana na evoluciji EMP2 platforme, međuosovinsko rastojanje je produženo za 55 mm u odnosu na prethodni model, dok je vetrobransko staklo više nagnuto i pomereno prema nazad. Krov je niži za 20 mm. Tu su i dnevna svetla u obliku očnjaka.

Peugeot 308

Nova 308-ica je dugačka 436 cm (11 cm duža nego ranije), visoka je 144 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 268 cm, dok je koeficijent otpora vazduhu 0,28. Ovde i podatak da su točkovi od 16 do 18 inča.

Peugeot 308

Zapremina prtljažnika je nešto manja nego ranije (umesto 420 sada 412 litara odnosno 1323 litra sa oborenim zadnjim sedištima).

Peugeot 308

Nova rešetka hladanjaka je slična onoj koju ima veći model 3008, a u fokusu je novi Peugeotov logotip iza kojeg se krije glavni radar potreban za moderne pomoćne sisteme za vožnju.

Peugeot 308

Nazad je produženi krovni spojler te svetla s novim svetlosnim potpisom, a bok je dobio naglašenije lukove točkova.

Peugeot 308

Napred se nalaze full LED svetla, a bolje opremljeni modeli poseduju LED Matrix svetla.

U unutrašnjosti se nalazi poznati kompaktni upravljač te 10-inčni digitalni klaster iznad njega. Standardna veličina centralnog infotainment ekrana iznosi 10 inča, a dugmad osetljiva na dodir se mogu prilagoditi potrebama vozača. Fizičkih kontrola klima uređaja nema, ali je tu HOME dugme kako bi korišćenje infotainment sistema bilo jednostavnije i lakše, za razliku od modela 3008.

Ponudu motora čine 1,2 litarski trocilindrični benzinac koji razvija 110 KS i dostupan je samo sa 6-stepenim manuelnim menjačem, dok je verziju sa 130 KS moguće dobiti u kombinaciji sa manuelnim ili automatskim menjačem. Što se tiče dizela, tu je 1,5 litarski četvorocilindrični motor uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem koji razvija 130 KS, a kupcima je na raspolagašnju i plug-in hibrid koji isporučuje 180 KS. Postoji i snažnija verzija sa 225 KS.

Svi modeli imaju pogon na prednje točkove, kapacitet baterije hibridnih modela iznosi 12,4 kWh, a autonomija u elektro modu je 60 km.

Prodaja u Evropi počinje u drugoj polovini ove godine.

Izvor: Klix.ba / Motor1.com

Foto i video: Peugeot

Ništa od novog Peugeota 308 GTI

Nakon što je kompanija Peugeot predstavila novi model 308, koji zaista izgleda sjajno, usledilo je razočarenje fanova jer je potvrđeno da GTI verzije neće biti.

"Ako pogledate tržište sportskih verzija i zakone o emisiji CO2, nema ništa od toga. Odgovor je ne", izjavio je produkt direktor Peugeota Jerome Micheron.

Sličan odgovor je dao na pitanje o električnoj verziji s dodatnom snagom i pogonom na sva četiri točka.

"Još uvek ne vidimo tržište za to. Osim toga, težina bi se povećala", jasan je bio Micheron.

Ono što se može očekivati u narednom periodu nakon hatchbacka jeste praktičniji karavan koji stiže za nekoliko meseci. Nakon njega će biti dostupna i električna verzija koja je deo planova francuske kompanije.

Iako je duži i sigurniji, novi 308 je zapravo lakši od prethodnika što pozitivno utiče na potrošnju goriva i dinamiku. Krov je niži za 20 mm tako da je smanjen i koeficijent otpora vazduh. Međuosovinsko rastojanje je duže tako da ima više prostora za kolena putnika na zadnjim sedištima. Svi putnici sede niže što potvrđuje da se voze u hatchbacku, a ne u crossoveru.

Izvor: Klix.ba



čitanja : 9648



Komentari