
Španska kompanija SEAT je petu generaciju superminija Ibiza predstavila pre nešto više od četiri godine, a sada je došlo vreme za osveženje subkompaktnog hatchbacka.

S obzirom da prva verzija i dalje izgleda odlično uprkos činjenici da se pojavila na tržištu početkom 2017. godine, u SEAT-u nisu pravili velike promene, piše Klix. One su primetne na prednjem delu gde sada čak i osnovni model ima LED tehnologiju za pojedine funkcije svetala, dok je opciono moguće dobiti full-LED svetla. SEAT-ov hromirani logo je urađen u dva tona, a paleta boja je proširena te sada uključuje Asphalt plavu i Sapphire plavu boju. Osim toga, tu su i tri nova seta felni, dva veličine 17 te jedan veličine 18 inča. Promene eksterijera zaokružuje ime modela ispisano ručno.

U unutrašnjosti se nalazi infotainment sistem s većim 8,25-inčnim ekranom osetljivim na dodir, a opciono je moguće dobiti 9,2-inčni ekran. Potpuno digitalni 10,25-inčni klaster je takođe tu, a u ponudi su i nove presvlake. Materijali u unutrašnjosti su kvalitetniji, što se vidi i na armaturnoj ploči koja je sada mekša na dodir.

Hatchback iz B segmenta je dobio novi upravljač presvučen Nappa kožom u FR i Xcellence paketima, dok je u slučaju izbora paketa Style potrebno doplatiti. LED ambijentalno osvetljenje različitih boja koje je integrisano u ventilacijske otvore na krajevima armaturne ploče kako bi stvaralo prijatnu atmosferu nalik onoj u skupljim modelima nemačkoj brendova.

Kada je reč o pogonu, izbor je zaista bogat. Ponuda počinje od 1,0 litarskog trocilindričnog TSI motora koji razvija 95 KS i 175 Nm obrtnog momenta, a koji je uparen s petostepenim manuelnim menjačem. U snažnijoj konfiguraciji ovaj motor isporučuje 110 KS i 200 Nm obrtnog momenta, a moguće je birati između 6-stepenog manuelnog i sedmostepenog DSG menjača.

Najsnažniji motor je veći 1,5 litarski TSI koji nudi 150 KS i 250 Nm obrtnog momenta.
Takođe, deo ponude je i trocilindrični 1,0 TGI na prirodni gas (CNG) uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem, koji proizvodi 90 KS i 160 Nm obrtnog momenta.
Proizvodnja redizajnirane Ibize će početi u postrojenju Martorell u Španiji tokom trećeg kvartala ove godine, a isporuke se očekuju krajem ove ili početkom sledeće godine.
U međuvremenu će osveženu verziju dobiti i sestrinski model Volkswagen Polo.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto i video: SEAT
Obnovljen i SEAT Arona
Sem što je predstavila osveženu Ibizu, kompanija SEAT je javnosti pokazala i obnovljenu Aronu.

S obzirom da je Arona u suštini crossover verzija superminija Ibiza, onda nije iznenađenje to što su promene veoma slične, kako eksterijera, tako i unutrašnjosti.

Najvažnija novost koju donosi facelift jeste Xperience paket opreme koji čini Aronu robusnijom. Ovaj model menja staru Xcellence verziju te podrazumeva vizuelne promene Aroninog karaktera. Pogon je i dalje samo na prednjim točkovima, što znači da verzije s pogonom na sva četiri točka neće biti.

S obzirom na to da se radi o višem nivou opreme, Arona je dobila full-LED svetla, kao i novi upravljač presvučen Nappa kožom.

Sve verzije obnovljene Arone sadrže ime modela koje izgleda kao da je napisano rukom.
Paleta boja je bogatija za Sapphire plavu, Camoulfage zelenu i Asphalt plavu boju, a tu su i nove 17-inčne felne, kao i dva 18-inčna seta. Uz doplatu je moguće dobiti krov u novoj Candy beloj boji koja se pridružila Magnetic sivoj i Midnight crnoj boji.

Svaki paket opreme ima poseban dizajn rešetke hladnjaka, kao i LED tehnologiju za neke funkcije svetala. SEAT je pomerio maglenke na višu poziciju kod modela Xperience te je redizajnirao krovni spojler i zadnji difuzor.
U unutrašnjosti je standardan 8,25-inčni ekran osetljiv na dodir, ali je moguće uz doplatu dobiti i veći 9,2-inčni ekran. To je moguće upariti sa 10,25-inčnim digitalnim klasterom.
Osvežena Arona dolazi s 1,0 litarskim TSI motorima od 95 i 150 KS. Dizela nema, ali je tu 1,0 litarski TGI motor koji koristi CNG. Troškovi po kilometru su do 50 posto manji u odnosu na standardni benzinski motor i 30 posto u odnosu na dizel.
Proizvodnja Arone počinje u trećem kvartalu ove godine u postrojenju Martorell u Španiji gde će silaziti s proizvodne trake zajedno s Ibizom.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto i video: SEAT