
Peugeot je otkrio detalje o novom 9X8, svom najnovijem hiperhiperautomobilu, koji će debitovati u FIA Svetskom šampionati u izdržljivosti (WEC) u 2022. godini.
Sa hibridnom tehnologijom i sa pogonom na sve točkove, 9X8 pokazuje Peugeotovu "Neo-Performance" strategiju koja kombinuje tehnologiju i sportski karakter u Peugeotovim drumskim i trkačkim automobilima. Hiperautomobil je proizvod najnovijeg rada između Peugeot Sporta i Peugeot Designa, najavljujući novu eru u trkama i novu eru u dizajnu trkačkih automobila.

Peugeot 9X8 - najnoviji Peugeotov takmičar u trkama izdržljivosti - direktni je naslednik Peugeota 905, pobednika 24 sata Le Mana 1992. i 1993. godine, kao i Peugeota 908, koji je pobedio u kultnoj trci 2009. Novi trkački automobil je spreman da nastavi Peugeotovu uspešnu istoriju u vrhunskom moto-sportu.

9X8 je projekat koji ističe Peugeotovu viziju „Neo-Performance“ koja se bazira na kombinovanju vrhunskog sportskog pedigrea sa stilskom izuzetnošću, efikasnošću i tehnološkom stručnošću koja se može preneti na Peugeotove drumske automobile.

Peugeotovi dizajnerski i inženjerski timovi su radili u saradnji sa trkačkim odeljenjem Peugeot Sport na istraživanju novih aerodinamičnih rešenja i stilskih ideja da bi stvorili potpuno originalan trkački automobil. Dizajn i aerodinamika Peugeota 9X8 su razvijeni pod odgovornošću tehničkog direktora Peugeot Sport Oliviera Jansonniea i dizajnerskog tima koji predvodi direktor Peugeot dizajna Matthias Hossann. Veća fleksibilnost, dozvoljena novim sportskim tehničkim pravilima u pogledu aerodinamike, omogućava nova razmišljanja koja favorizuju pojavu inovativnih automobila, omogućavajući nove kreativne procese i odvajanje od ustaljenih procedura za proizvodnju hiperautomobila za potpuno novu eru.

Ime Peugeot 9X8 je inspirisano kombinacijom nasleđa brenda u moto-sportu i vizije za budućnost. „9“ nastavlja seriju koju je Peugeot koristio na svojim prethodnim trkačkim automobilima, Peugeot 905 (koji se takmičio od 1990. do 1993.) i 908 (2007. do 2011.), koji su postali ikone. „X“ se odnosi na tehnologiju pogona na sva četiri točka i hibridni pogonski sklop, koji oličavaju strategiju elektrifikacije brenda u svetu automobilskih trka. Peugeot će do 2025. godine ponuditi potpuno elektrifikovanu varijantu u svom asortimanu putničkih i kombi vozila.
„8“ je uobičajen za sva Peugeotova trenutna imena modela, od 208 i 2008 do 308, 3008, 5008 i, naravno, 508. Na poslednjem su radili isti inženjeri i dizajneri koji rade na trenutnom projektu hiperautomobila, da bi stvorili Peugeotovog prvi Peugeot SPORT ENGINEERED model.
Dva Peugeota 9X8 će se takmičiti u FIA Svetskom šampionatu u izdržljivosti 2022. godine.
Potpisi prednjeg i zadnjeg osvetljenja 9X8, koji su u obliku tri poteza poput kandži, poznati su Peugeotovi zaštitni znakovi, dok se novi logo marke nalazi na prednjoj i bočnim stranama automobila. Selenium Grey i kontrastni Kryptonite acid green/yellow detalji su istaknuti na telu i u unutrašnjosti kokpita.
Dizajn točkova doprinosi uravnoteženim linijama oštro strukturisanih bokova, dok krilni otvori otvaraju gornji deo guma, a savršeno integrisani retrovizori doprinose aerodinamičnosti automobila. Direktor dizajna Peugeota, Matthias Hossann, navodi: "Unutra smo želeli posebnan pristup kabini koja je do sada imala tendenciju da bude čisto funkcionalan i nerazgovetan aspekt trkačkih automobila, bez ikakvog identiteta marke. Kombinacija naše šeme boja i Peugeotove unutrašnjosti i-Cockpit stilski potpis su pružili pokpitu 9X8 prepoznatljiv osećaj i odmah ga učinili prepoznatljivim kao Peugeot."
Izvršna direktorka Peugeota, Linda Jackson, navodi: "Znam timove u Peugeot Designu i Peugeot Sportu i oni uvek naprave kvalitetan, inovativan rad, ali moram priznati da me je 9X8 oduševio. Jednostavno je veličanstven. Način na koji je inovativne, lepršave linije odišu tako snažnim identitetom brenda.
Fino klesani detalji dizajna zadnjeg dela Peugeota 9X8 uključuju širok "Nismo želeli zadnje krilo" iznad širokog difuzora. Zadnja krila su prvi put su viđena u Le Manu na Chaparralu 2F koji se takmičio 1967. godine. Inovativni zadnji deo 9X8 potiče od istraživanja koje je sproveo inženjerski tim Peugeot Sporta dok su radili na tome da osiguraju da model bude što aerodinamičniji, a da istovremeno zadrži privlačan stil.
Od najave u septembru 2020. godine koja se tiče ulaska Peugeota u novu "Le Mans Hypercar" klasu, fabrika u Versaju, blizu Pariza, neumorno radi na 9X8. Kao što je planirano, 2,6-litarski bi-turbo V6 motor sa 500kW/680KS (smeštren pozadi), deo pogonskog sklopa Peugeot HYBRID4 500kW, nagomilava kilometražu od aprila.
U međuvremenu, motor-generator jedinica od 200 kW (smešten napred), sedmostepeni sekvencijalni menjač i baterija su u procesu montaže, u skladu sa rasporedom validacije ispitivanja.
Pored svoje aerodinamičke, mehaničke i elektronske efikasnosti, novi automobil će poslužiti da pokaže Peugeovo opsežno inženjersko znanje u svetu trka izdržljivosti. 24 sata Le Mana, notorno je zahtevan događaj, a sa automobilima koji prelaze preko 3.300 milja (više od 5.300 km) približavaju se kilometraži viđenoj u punoj sezoni Formule 1.
Technički detalji:
- Klasa: Le Mans Hypercar (LMH)
- Dužina: 5000mm
- Širina: 2080mm
- Visina: 1180mm
- Međuosovinsko rastojanje: 3045mm
- Pogon: Peugeot HYBRID4 500KW (4x4)
- 500kW (680KS), 2.6L twin-turbo, V6 benzinac (smešten pozadi) + sedmostepeni sekvencijalni menjač
- 200kW električni motor-generator
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto i video: Peugeot