
Volkswagen Golf R i Audi S3 su već na tržištu, Mercedes-AMG priprema poboljšani A35, a BMW odgovara s nekoliko promena svog kompaktnog snažnog hatchbacka.
Serija 1 nažalost još uvek nije prošla pun M tretman, ali je najbliže tome svakako M135i xDrive koji dolazi sa serijom mehaničkih poboljšanja tri godine nakon pojavljivanja "originalnog" modela.

Treba naglasiti da se ne radi o redizajnu, odnosno Life Cycle Impulseu (LCI) u BMW-om vokabularu, nego o suptilnoj evoluciji najsnažnije verzije Serije 1. Rekalibrisane opruge i amortizeri unapređuju ponašanje automobila na putu, a posebno u krivinama. Inžinjeri su takođe podesili nosače zadnjih i upravljačkih poluga na zadnjoj osovini, a prednja osovina je dobila novi hidraulični nosač. Nagib je povećan da bi se bolje apsorbovale sile koje nastaju prolaskom kroz krivine.

M135i xDrive je zadržao mehanički diferencijal s ograničenim proklizavanjem koji je integrisan u osmostepeni automatski menjač, a isti je ostao i četvorocilindrični 2,0 litarski turbobenzinski motor, koji razvija 302KS i 450 Nm obrtnog momenta. Snaga se šalje na sva četiri 18-inčna točka, a opciono je moguće dobiti 19-inčni set.

BMW je promenio veštački zvuk motora koji se emituje u kabinu preko zvučnika. Ipak, entuzijasti ga uopšte ne žele.
Bavarska kompanija sada nudi Individual boje za standardnu Seriju 1, tako da ima smisla što je M135i xDrive takođe profitirao proširenjem palete. Na fotografijama je automobil lakiran u Sao Paulo žutu boju, a dostupne su i druge poput Frozen Pure sive te Frozen narandžaste boje.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto: BMW