home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Subaru Solterra

Subaru je predstavio 'walk around' video modela Solterra u trajanju od 25 minuta; prvog potpuno električnog Subaru SUV vozila. Video otkriva model za evropsko tržište koji na Stari kontinent stiže sredinom sledeće godine.

Upotrebom znanja razvijenog s visoko priznatom Subaru Global Platformom, japanski proizvođač je razvio e-Subaru Globalnu platformu zajedno s Toyota Motor Corporation kao platformu namenjenu BEV vozila, piše Tportal.hr.

Solterra je sledećih dimenzija: dužina 4690 mm, širina 1860 mm, visina 1650 mm, međuosovinsko rastojanje 2850 mm, minimalna visina od podloge 210 mm. Subaru navodi i podatke da je dužina kabine 1940 mm, njena širina 1515 mm, a visina 1160 mm s normalnim i 'solarnim' krovom te 1145 mm sa staklenim krovom.

Subaru Solterra će, prema za sada dostupnim podacima za japanski model, imati verzije s pogonom na prednje točkove (FWD) i pogonom na sva četiri točka (AWD). U slučaju modela s prednjim pogonom naveden je podatak o snazi elektromotora od 150 kW (204KS), a u slučaju AWD modela ima dva elektromotora, po jedan na svakoj osovini snage po 80 kW (109KS) za ukupnu izlaznu snagu sistema od 160 kW (218KS). Prema preliminarnim podacima, Solterra s pogonom na svim točkovima ima obrtni moment od 335 Nm te ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 7,6 s.

Solterra koristi u obe verzije litijum-jonsku bateriju kapaciteta od 71,4 kWh i napon od 355 volti. Solterra koristi AC punjač od max. 6,6 kW i DC punjač od max. 150 kW. Saznali smo i da Subaru obećava 90-procentni kapacitet baterije u periodu od minimalno 10 godina.

Što se dometa tiče, model FWD može da prevali udaljenost od otprilike 530 km (prema japanskom standardu WLTC) s jednim punjenjem, a AWD model otprilike 460 km (WLTC).

Kao i drugi Subaruovi SUV modeli, Solterra ima kontrolni sistem X-MODE AWD koji poboljšava osećaj bezbednosti na neravnim podlogama. Dodavanjem nove funkcije Grip Control, koja omogućava vozilu da vozi konstantnom brzinom, stabilizujući vozilo čak i na neravnim podlogama, sposobnost je dodatno poboljšana.

Osmišljavajući oblik kostura svakog dela tela i optimizujući čvrstoću materijala, Solterra istovremeno postiže smanjenje težine i vrhunsku bezbednost od sudara. U slučaju sudara, struktura koja prenosi opterećenje na više kostura tela vozila efikasno apsorbuje energiju sudara. Štiti ne samo putnike u vozilu, već štiti i visokonaponsku opremu u BEV-u.

Izvor: Tportal.hr / PR Subaru



čitanja : 1031



Komentari