
Fiat predstavlja nove hibridne verzije modela 500X i Tipo, kompletirajući elektrifikaciju game
Putovanje je počelo sa hibridnim verzijama modela 500 i Panda i nastavila se sa novim 500 i modelom Ulysse sa električnim motorom. Sada dolazi predstavljanje novih modela 500X i Tipo, sa novim 48-voltnim hibridnim motorom. Fiat tako održava obećanje da ponudi najmanje jednu verziju niskih emisija za svaki model i pravi još jedan korak na putu energetske tranzicije i održive mobilnosti.
Prema rečima Olivijea Fransoe, glavnog izvršnog direktora brenda Fiat i direktora maketinga grupe Stellantis: „Putovanje brenda Fiat prema elektrifikaciji se nastavlja. Sa predstavljanjem hibridnih verzija modela 500X i Tipo, opremljenih sa novom 48-voltnom hibridnom tehnologijom, Fiat gama je sada potpuno elektrifikovana. Možemo pružiti svim svojim kupcima održivo rešenje mobilnosti, kakve god da su njihove potrebe za mobilnošću, sa jednostavnom tehnologijom i po pristupačnim cenama. Izuzetno sam ponosan na ovo, zbog usklađenosti sa našom vizijom: „Zeleno je samo kada je zeleno za sve“. I to nije sve. Naše putovanje ka održivoj mobilnosti za sve se nastavlja, sa ciljem – kao što sam prethodno najavio – da predstavimo novo vozilo svake godine, već od 2023. Svaki model će imati električni motor, kako bi se postigla potpuno električna gama od 2027. godine“.
U skladu sa svojim DNK, Fiat je napravio značajan doprinos širenju i znanju o hibridnoj tehnologiji: jednostavno tehnološko rešenje koje ne predstavlja prepreke za korišćenje, tako da se vozila mogu koristiti kao „obično“ vozilo sa konvencionalnim motorom. Fiat je stoga proširio svest o njegovim prednostima i bukvalno je vratio ovu tehnologiju „u ruke ljudi“, uzimajući kao početnu tačku svoje kultne modele, najprodavanije gradske automobile u Evropi. Modeli 500 i Panda, sa više od 200.000 prodatih Hybrid modela u 2021. godini, učinili su Fiat jednim od glavnih igrača na tržištu.
Fiat je uvek nudio inovativna, jednostavna i pristupačna tehnološka rešenja, uvek sa fokusom na zahteve ljudi i opipljivu korist koju nudi ta tehnologija. Danas, sa novim hibridnim verzijama modela 500X i Tipo, primenjuje se isti princip: tehnološko rešenje koje je jednostavno za korišćenje, ali istovremeno izuzetno inovativno i pametno.
Hibridni 500X i Tipo su još jedan značajan korak na putu brenda da zadovolji rastuću potražnju za ovom tehnologijom u tom segmentu i više (+30% u prethodnoj godini).
Saradnja sa organizacijom (RED) se takođe nastavlja: hibridni 500X i Tipo se predstavljaju u (RED) Special Series nivou opreme, dosledno doprinoseći širenju poruke da svako od nas može da doprinese dobrom cilju i podrži (RED) u njihovoj borbi protiv pandemija. Hibridni 500X i Tipo, održiviji i društveno relevantniji.
Sve verzije modela 500X i Tipo sa hibridnim motorom takođe imaju logo koji ih označava kao „Hybrid“ na zadnjim vratima, koji se sastoji od dve liske sa plavim kapima rose – življe nijanse od one na modelima 500 i Panda, kako bi se naznačila tehnološka evolucija motora.
Novi 48-voltni hibrid: Dodatni podsticaj u svakodnevnom životu
Novi motor koji se ugrađuje u hibridne 500X i Tipo nije samo ekološki održiv i pristupačan, na osnovu njegovih malih tekućih troškova. U stvari, takođe predstavlja najmoderniju tehnologiju koja je namenjena pre svega da bude jednostavna i da stavlja ljude u središte, u ime koncepta „jednostavnosti upotrebe uz tehnologiju“ (Tech it Easy), napretka koji ne zahteva komplikovana uputstva kako bi se iskoristio puni potencijal. „Mi omogućavamo, vi uživate“ (We Plug, You Play“) – izjava koju je dao Fiat tokom Dana softvera grupe Stellantis – sada pronalazi praktično rešenje sa motorom koji je napravljen da se nađe svojim kupcima u njihovom svakodnevnim životu, kako bi ispunio njihove potrebe mobilnosti bez nepotrebnih komplikacija.
Tajna performansi hibridnih verzija modela 500X i Tipo leži u sinergiji između motora Firefly nove generacije, 4-cilindričnog 1,5-litarskog turbo benzinca koji može da isporuči do 130 KS sa obrtnim momentom od 240 Nm i 48-voltnim električnim motorom od 15 kW, uparenih sa 7-stepenim automatskim menjačem sa duplim kvačilom.
Zahvaljujući naprednoj hibridnoj tehnologiji, snagu motora FireFly podržava BSG električni motor sa tihim, 100% električnim paljenjem i električni motor koji unapređuje efikasnost i dinamiku vozila. Automobil stoga može da putuje sa isključenim SUS motorom.
Potrošnja i emisije CO2*
Ovo je prvi hibridni Fiat model koji koristi električni motor potpuno odvajajući benzinski motor, koji može da bude ugašen do 47% vremena u ukupnom WLTP ciklusu. Samo u gradskom ciklusu, procenat raste na 62%. Kao rezultat, novi 48-voltni hibrid je benzinski motor koji troši manje od dizela u gradskom ciklusu (WLTP):
4,7 L/100 km u poređenju sa 5,0 L/100 km za 1,6-litarski dizel motor u modelu Tipo;
5,1 L/100 km u poređenju sa 5,4 L/100 km za 1,6-litarski dizel motor u modelu 500X.
Prednosti novog 48-voltnog 1,5-litarskog T4 hibridnog motora su sada još veće od prethodnog 1,3-litarskog T4 (500X): u novoj verziji, emisije CO2 su do 11% manje (WLTP ciklus). Performanse nisu žrtvovane i vozilo je veoma udobno za vožnju, zahvaljujući praktično neprimetnim prebacivanjem između električnog motora i SUS motora.
Performanse
On je takođe najbrilijantniji model u gami – uz ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 9 sekundi (Tipo) i 9,4 sekunde (500X – za praktično trenutnu isporuku obrtnog momenta iz e-motora. Performanse SUS motora se stoga brzo podržavaju prilikom ponovnog paljenja i optimizuju, ublažavajući „turbolag“ efekat i obezbeđujući spreman odziv na pritiskanje papučice za gas. Takođe, prilikom paljenja u čisto električnom režimu, SUS motor se pali kako bi pomogao sa potrebnom snagom.
Na kraju, ali ne i najmanje bitno, vredi pomenuti da e-motor menja tačku rada SUS motora, obezbeđujući da može da postigne maksimalnu efikasnost čak i u hladnom vozilu. Ova funkcija ubrzava zagrevanje katalizatora, uz dodatne prednosti u smislu potrošnje i emisija.
Električna vožnja
Hibridni pogon ima više prednosti u oba nova modela, i ne samo u paljenju u 100% električnom režimu: glatko, tiho i bez benzina. Takođe, automobil može da nastavi da se vozi u potpuno električnom režimu, u skladu sa potrebnom snagom i nivoom napunjenosti baterije (e-launch). Potpuno električni pogon se takođe može koristiti i za funkciju e-puzanja (e-creeping), radi pravljenja niza kratkih pokreta napred bez pritiskanja papučice za gas, na primer u saobraćajnoj gužvi (e-queueing). Automobil se takođe može parkirati u potpuno električnom režimu, ili u prvoj brzini ili u rikverc (e-parking). Takođe, hibridni pogon je dizajniran da obnavlja energiju tokom kočenja i usporavanja.
Prednosti ove tehnologije su trenutne: niže emisije i više poštovanja za životnu sredinu, manje zvučnog zagađenja, više udobnosti i zabave – zahvaljujući fluidnosti automatskog prenosa i odziva pogona i niže potrošnje. Ove karakteristike čine novu tehnologiju ugrađenu u modele 500X i Tipo najboljim 38-voltnim hibridnim motorom u B i C segmentima: dodatni podsticaj za svakodnevni život, jednostavni za korišćenje i podobni za ispunjavanje svačijih potreba u smislu slobode kretanja.
Fiat 500X hibrid, italijanski krosover
Hibridni 500X je idealan automobil za mlade ljude koji traže jedinstven stil, koji se svakodnevno kreću gradom ali bi želeli i da odu van njega bez ograničenja. Obraćaju pažnju na tehnologiju, ali pre svega na održivost i potrošnju.

500X hibrid je stoga savršen dodatak gami modela koji je, od njegovog predstavljanja 2014. godine, nedavno prešao 750.000 registracija: globalni uspeh, imajući u vidu da se 500X prodaje na svim većim tržištima širom sveta.

Uvek jedan od „top 10“ u najbrojnijem i najizazovnijem segmentu, 500X se ne plaši konkurencije i može se pohvaliti stopom osvajanja od preko 60% protiv konkurenata. Jedino terensko vozilo sa mekim krovom, jedini model u segmentu sa društvenom relevantnošću zahvaljujući saradnji sa organizacijom (RED), hibridna verzija modela 500X sada predstavlja novi 7-brzinski automatski menjač sa duplim kvačilom.

Eksterijer je takođe osvežen sa predstavljanjem modela za 2022. godinu: prednji deo dobija logo „500“, dok zadnji deo ima dinamična slova „FIAT“, sinonim za pripadnost i karakter. Dva detalja dizajna koja čine 500X još savremenijim, podsećaju na izgled i osećaj novog modela 500. Dostupan u Cult, Club, Cross i Sport paketima opreme i dve verzije karoserije (hečbek i Dolcevita sa mekim krovom), 500X gama uključuje 1.0 GSE T3 120-HP FWD, 1.3 95-HP MULTIJET i 1.6 130-HP MULTIJET II motore. Zajedno sa hibridnom verzijom, oni čine ponudu koja ispunjava svaku potrebu kupaca za mobilnošću.
Fiat Tipo hibrid, „prevoznik porodice“ koji je održiv po definiciji
Hibridni Tipo je idealni automobil za porodice koje traže svestrano i funkcionalno vozilo koje ispunjava svakodnevne potrebe putovanja, zahvaljujući ponovnom uvođenju automatskog menjača u gamu. Tipo je vozilo za putovanje svugde, od gradskih centara do putovanja van grada; praktično i prostrano vozilo koje i dalje poštuje životnu sredinu.

Hibridni Tipo stoga pripada gami modela koji se prodao u preko milion primeraka od izlaska na tržište, čineći ga oličenjem „prevoznika porodice“. Dostupan je u četiri paketa opreme (Tipo, City Life, City Cross i Cross), svi kao hečbek i veoma prostrana limuzina. Izbor motora je isto širok: pored hibridne verzije, uključuje i 1,0-litarskog T3 benzinca od 100 KS, 1,3-litarskog SDE od 95 KS i najsnažnijeg 1,6-litarskog dizelaša od 130 KS.

Vozite bezbedno sa naprednim sistemima za pomoć pri vožnji
Hibridni 500X i Tipo su takođe lideri u svojim segmentima i prema njihovim opcionalnim naprednim sistemima za pomoć pri vožnji (ADAS), kako bi bili lakši za vožnju i sprečile se potencijalne opasnosti.
Glavne bezbednosne specifikacije u ponudi uključuju:
Attention Assist – novitet u hibridnoj verziji modela 500X, prethodno viđen u novom Tipo u 2020. godini, radi prepoznavanja ranih znakova umora vozača kroz bočno kretanje vozila. Takođe šalje zvučno i vizuelno upozorenje na instrument tablu i preporučuje vozaču da napravi pauzu.
Autonomous Emergency Brake, koji automatski koči kako bi se izbeglo vozilo ispred, čak i kada vozač ništa ne uradi. Pre nego što se u potpunosti upali, sistem šalje zvučni i vizuelni signal na instrument tablu, a onda blago koči kao upozorenje.
Traffic Sign Recognition, prepoznaje maksimalnu dozvoljenu brzinu na putu kojom se vozi automobil
Intelligent Speed Assist, preporučuje vozaču da prati ograničenje brzine
Lane Control, za održavanje vozila u traci, pod uslovom da se obeležja mogu pravilno prepoznati
Adaptive High Beam, da obezbedi bolju vidljivost tokom vožnje po noći, automatskim uključivanjem dugih svetala kada je suprotna traka prazna
Blind Spot Assist, koji koristi ultrazvučne senzore da nadgleda mrtve uglove i upozorava na bilo kakve prepreke sa trouglastim svetlom upozorenja na bočnom retrovizoru.
Kako bi učinio boravak unutar vozila još praktičnijim i jednostavnijim: sistem otvaranja i paljenja bez ključa, zadnja kamera i bežični punjač mobilnog telefona (ovaj zadnji dostupan samo za Tipo hibrid). Punjač pruža istinski nalet energije (tri puta više od najprodavanijih pametnih telefona) i nudi brzo punjenje od 15 vati.
Narudžbine za hibridne verzije Fiat modela 500X i Tipo – koji se proizvode u fabrikama Melfi u Italiji i Tofas u Turskoj – se otvaraju u februaru za glavna evropska tržišta, a modeli stižu u salone od aprila.
*Provizorne vrednosti pod homologacijom
Torino, februar, 2022.
PR saopštenje