
Lexus je unapredio svoj najmanji SUV, model UX, koji dobija najnoviji infotainment i ADAS tehnologiju zajedno s novim F Sport dizajnom, boljim upravljanjem, krućom karoserijom, ali i manje opcija pogona.
Za razliku od većine osvežavanja modela koja su obično ograničena na nove opcije opreme, Lexus je na UX dodao 20 novih varova koji povećavaju njegovu strukturnu krutost, dok su ponovno kalibrisani elektronski servo upravljač i amortizeri, navodi Jutarnji.hr. Kao rezultat toga, UX će ponuditi prefinjeniju vožnju, bolji odziv na upravljaču i poboljšano rukovanje u odnosu na prethodnika. Uz to, novi set 18-inčnih Bridgestone run-flat guma navodno smanjuje buku i vibracije.

Najveće osveženje je možda upravo novi infotainment sistem, koji dolazi sa standardnim 8-inčnim ili opcionim 12.3-inčnim ekranom osetljivim na dodir, s više karaksteristika povezivanja, uključujući bežični Apple CarPlay i Android Auto, novi glasovni asistent i dostupne povezane usluge pretplate.

Centralna konzola je malo redizajnirana sada s LED osvetljenjem, dva USB priključka za punjenje, te izostavljanjem starog touchpada i infotainment kontrola iz centralog tunela.
Sveži UX nasleđuje poboljšani Lexus Safety System+ 2.5 koji se takođe nalazi na većem NX-u. On uključuje sisteme kao što su dinamički radarski tempomat s funkcijom kontrole brzine u krivinama, pomoć pri praćenju trake i poboljšani sistem pre sudara.

Spoljašnji dizajn SUV-a nismo pomenuli jer je ostao praktično nepromenjen. Ipak, oni koji se odluče za paket F Sport Design dobiće obloge u boji karoserije na lukovima točkova, novi set 18-inčnih točkova, nešto drugačiji uzorak rešetke, F Sport branike, krov u crnoj završnoj obradi, krovne šine i krovni otvor.
Unutar kabine, F Sport Handling donosi aluminijumski oslonac za noge, papučice i držač uz sportska sedišta s oznakom F Sport (opciono sa grejanjem i ventilacijom), F Sport volan i ručicu menjača. Što je još važnije, uključuje nadogradnje šasije sa sistemom Active Variable Suspension (AVS). Lexus tvrdi da nova postavka nudi poboljšanu udobnost i tišinu u vožnji, zajedno s boljom reakcijom upravljanja.
Jedina opcija pogonskog sklopa za američko tržište je UX 250h koji spaja 2,0 litarski motor s dva elektromotora (AWD) za kombinovanu snagu od 184KS (135 kW). Prodaja Lexusa UX 2023. počinje krajem leta ove godine u Evropi, a cene će biti objavljene bliže datumu zvanične premijere.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Lexus