
Nedugo nakon što je BMW predstavio obnovljenu Seriju 3, Alpina je predstavila svoja dva modela bazirana na osveženom sedanu i karavanu.

Iz Alpine su stigli B3 benzinac i D3 S dizel, koji nude bolje performanse i vizuelna poboljšanja urađena "s ukusom".

Alpinu B3 pokreće poboljšana verzija 3,0 litarskog 6-cilindričnog turbobenzinca koji sada razvija 488 KS i 730 Nm obrtnog momenta zahvaljujući novom softveru, Alpininim turbopunjačima, većem međuhladnjaku i optimizovanim sistemima usisa i hlađenja. Alpinin novi model isporučuje 33 KS i 30 Nm više u odnosu B3 koji je stigao pre facelifta, tako da je još bliže modelu M3.

Snaga se prenosi na sva četiri točka putem xDrive sistema, a rekalibrisani osmostepeni automatski menjač je dobio ojačane komponente. Sedan ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,6 sekundi, dok je karavanu potrebno 3,7 sekundi. Maksimalna brzina je povećana na impresivnih 305 km/h u slučaju sedana, odnosno na 302 km/h kada je reč o Touring verziji.


Alpina D3 S ispod haube krije 3,0 litarski 6-cilindrični dizelski motor s turbopunjačem, koji razvija 350 KS i 730 Nm obrtnog momenta, baš kao i model koji zamenjuje. Sedan ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,6, a Touring za 4,8 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 273, odnosno 270 km/h.

Promene šasije uključuju Alpina Sport oslanjanje s novim oprugama i stabilizatorima, a tu su i amortizeri s varijabilnom kontrolom koja omogućava promene zavisno od izbora moda vožnje, comfort+, comfort, sport i sport+. Rekalibrisan je i varijabilni sportski sistem upravljanja, napred su postavljeni kočioni diskovi od 395, a nazad 345 mm. Ukombinovani su sa plavim Alpininim kočionim kleštima, dok su lagani bušeni diskovi i pločice otporne na toplotu opciona oprema.

Alpina je poznata po suptilnim sportskim vizuelnim promenama, tako da ni obnovljena Serija 3 nije izuzetak. Dobila je nove branike iz M Sport paketa, ali i aerodinamična proširenja specifična za Alpinu s istaknutijim prednjim spliterom i difuzorom u boji karoserije nazad u koji su integrisana četiri završetka izduvnih cevi.

Takođe, Alpina je pripremila prelepe Alpina Classic 20-inčne lagane felne koji su opcija, dok su standardne Alpina Dynamic 19-inčne felne. Modeli su dostupni u tradicionalnoj plavoj i zelenoj boji uz brojne BMW i BMW Individual opcije. Ukupan izgled "zaokružuju" Alpinine nalepnice.
U unutrašnjosti je novi digitalni kokpit koji je uveden dolaskom redizajniranog modela, a veći 14,9-inčni ekran infotainment sistema osetljiv na dodir koristi BMW Operating System 8. Digitalni klaster prikazuje Alpina grafike, a sportski upravljač presvučen Lavalina kožom odlikuje Alpinina oznaka. Na centralnoj konzoli se takođe nalazi Alpina pločica s produkcijskim brojem, a na pragovima su takođe Alpina pločice. Patosnice su ukrašene metalnim oznakama, kao i armaturna ploča te nasloni sedišta.
Oba Alpinina modela se već mogu naručiti, a isporuke se očekuju u oktobru. Osnovna cena B3 sedana iznosi 88.600 evra, dok B3 Touring košta najmanje 89.900 evra. Dizelski modeli su jeftiniji, za D3 S sedan je potrebno izdvojiti 77.050, a za Touring 78.450 evra.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto: Alpina