
BMW je upravo i zvanično predstavio novu, treću generaciju modela X1 (interne oznake U11), kao i njegovu potpuno električnu varijantu nazvanu iX1.

Budući da su se procurele fabričke fotografije ovih modela u javnosti pojavile još u ponedeljak, iznenađenja u pogledu izgleda nema, pa zato više pažnje sada privlače njihove tehničke specifikacije.

Novi BMW X1 se opisuje kao "prostran, ali kompaktan" čime se potvrđuju informacije o povećanom prostoru u kabini u poređenju sa dosadašnjim X1.

U vezi dimenzija, novi X1 je sa 4500 mm za 53 mm duži od prethodnika, takođe je 44 mm viši (sada 1640 mm), širi je 24 mm, dok je međuosovinsko rastojanje produženo za 22 mm.

Za unutrašnjost su predviđeni i Operativni Sistem 8, 10.25-inčna digitalna instrument tabla i 10.7-inčni ekran osetljiv na dodir, kao i Head-up displej.

Što se prtljažnika tiče, njegova zapremina se kreće od 540 do 1600 litara, odnosno 495 do 1495 litara kod Plug-in-Hybrid verzije X1 xDrive30e i potpuno električnog modela iX1 xDrive30.
Ovde i podatak da koeficijent otpora vazduha iznosi 0,26.

Uz novi dizajn alu točkova, treba pomenuti i širu paletu raspoloživih boja a nove boje u paleti su: Portimao Blue Metallic, San Remo Green Metallic, Frozen Pure Grey Metallic, Blue Bay Lagoon Metallic, Cape York Green Metallic, Utah Orange Metallic, Space Silver Metallic.

Sem toga, dostupan je i M Sport paket, sa aero body kit-om, M točkovima, crnim elementima, M sportskim oslanjanjem, sportskim sedištima, M volanom...

Standardo se dobija 7-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom, dok paleta motora izgleda ovako:
* Benzinske verzije su X1 sDrive18i i xDrive23i, pri čemu X1 sDrive18i ima trocilindrični motor sa 136KS i prednji pogon, a BMW X1 xDrive23i pod haubom krije 2,0 litarski četvorocilindraš sa 204KS (sa 48V mild hybrid tehnologijom i dodatnih 19KS). BMW X1 xDrive23i do 100 km/h ubrzava za 7,1 sekundu i može do maksimalnih 233 km/h.
* Dizelaši su BMW X1 sDrive18d sa četvororilindričnim motorom i 150KS, kao i X1 xDrive23d sa 48V tehnologijom i ukupno 211KS.
* Plug-in-Hybrid BMW X1 xDrive30e kombinuje trocilindrični benzinac sa 150KS i elektromotor sa 177KS (kombinovana snaga sistema iznosi 326KS, ubrzanje do 100 km/h traje 5,7 sekundi, a moguća je i vožnja u elektro modu do 89 km), dok drugi Plug-in-Hybrid X1 xDrive25e raspolaže sa ukupno 245KS.


* Električni iX1 je opremljen petom generacijom eDrive tehnologije, sa dva elektromotora i ukupno 200 kW/272KS (uz Boost funkciju 230 kW/313KS). Domet sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija od 64.7 kWh iznosi 413-438 km po WLTP-u, uz potrošnju od 17.3 do 18.4 kWh na 100 km. Punjenje 10-80% kapaciteta baterija će na brzom punjaču trajati do 29 minuta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 5,7 sekundi, a najveća brzina je 180 km/h.


Cene za BMW X1 u Nemačkoj startuju od 41.400 evra koliko tamo košta sDrive18i, sDrive18d kreće od 43.950 evra, xDrive25e od 47.550 evra, a potpuno električni BMW iX1 mora da se plati 55.000 evra (dostupan od novembra).
Ivan Mitić – Autoblog.rs