
Volkswagen komercijalna vozila predstavlja potpuno novi pick-up Amarok. Svestrano vozilo za put i off-road je dizajnirano i osmišljeno u Nemačkoj i Australiji, a proizvodi se u Južnoj Africi. Ovaj pick-up je namenjen za Australiju i Novi Zeland, brojne zemlje Afrike, Bliski istok i Evropu.
Njegov skup karakteristika, više od 20 novih sistema za pomoć u vožnji, mobilne internetske usluge, efikasni motori s velikim obrtnim momentom, dve tehnologije pogona na sva četiri točka, dodaci po meri i jasan DNK Volkswagenovog dizajna čine novi Amarok jednim od najvećih svestranih i dobro balansiranih pick-upova na svetu. Premium pick-up dolazi na tržište u prvih nekoliko zemalja od kraja godine, navodi Tportal.hr.

Volkswagen komercijalna vozila (VWCV) je prodao više od 830.000 jedinica prve generacije Amaroka u Evropi, Australiji, Novom Zelandu, Africi, Severnoj Aziji te Južnoj i Centralnoj Americi. Sada dolazi druga generacija. Sve je novo. Ali Volkswagenov dizajn odmah daje do znanja: ovo je Amarok. Postao je veći, moćniji, atletskiji i harizmatičniji.
'Za novu generaciju smo značajno modifikovali Amarokov arhetipski dizajn. Sada je nedvosmisleno izražajniji i još impresivniji', kaže Albert Kirzinger, šef dizajna u VWCV. Izjava sama po sebi je novi prednji deo pick-upa, koji se lansira u varijantama specifikacija 'Amarok', 'Life' i 'Style', kao i vrhunske verzije 'PanAmericana' (off-road stil) i 'Aventura' (ekskluzivni stil).

Novi Amarok je lansiran s duplom kabinom s četvora vrata (DoubleCab) i jednostrukom kabinom s dvoja vrata (SingleCab). U silueti lukovi točkova, koji su poluokrugli kao i pre, posebno su upečatljivi na obe verzije. Blatobrani iznad do 21-inčnih aluminijumskih točkova imaju snažan izgled, a lukovi točkova su presvučeni robusnom plastikom.

S 5350 mm, novi Amarok je 96 mm duži od svog prethodnika. Međuosovinsko rastojanje od 3270 mm predstavlja povećanje od 173 mm. To daje više prostora, posebno u drugom redu sedišta dvostruke kabine. Međuosovinsko rastojanje je tako naraslo mnogo više od ukupne dužine. A to skraćuje prepuste same karoserije.
Rezultat su oštrije proporcije i poboljšana off-road sposobnost zahvaljujući boljim pristupnim uglovima. Terenske sposobnosti Amaroka, koji će na mnogim tržištima imati pogon na sve točkove kao standard, takođe su poboljšane puno većom dubinom gaženja za vožnju kroz vodenu prepreku. Ranije je ona iznosila 500 mm, a sada je 800 mm.

Sa svojim digitalnim ekranima, dizajnerski tim VWCV je konfigurisao unutrašnjost na veoma funkcionalan i visokokvalitetan način. Spektar jedinica ekrana se sastoji od digitalnih instrumenata od 8,0 inča ('Digital Cockpit', potpuno je digitalan i veličine 12,0 inča na Style opremi i onim višim) i veoma modernog ekrana osetljivog na dodir u formatu tableta (veličine 10,0 inča; na Style opremi, a onim višim 12,0 inča kao standard) za infotainment sistem.

Implementirana je kombinacija digitalnih funkcija i ergonomski konfigurisanih tastera i/ili pritisnih/rotirajućih prekidača u Amaroku koji su intuitivni za korišćenje. Jačinom infotainment sistema i postavkama sistema pogona na sve točkove se upravlja preko takvih tvrdih tipki. Zavisno od specifikacije, ove robusne karakteristike vrhunskog izgleda su uokvirene aluminijumom.
Druge karaktersistike kao što je zvučni sistem iz Harman Kardona – kao standard u Amaroku PanAmericana i Aventura i dostupan kao opcija za druge linije specifikacija – dobro se uklapaju u ovu scenografiju detalja visokog kvaliteta. To je sistem koji se koristi isključivo u Amaroku. Slično uključeno kao standard u Amarok PanAmericana i Aventura je instrument ploča u izgledu kože s elegantnim kontrastnim šavovima.
Vrhunsko pozicioniranje vozila je takođe usklađeno s novim sedištima: vozač i suvozač na prednjem sedištu Amaroka sede na ergonomski dizajniranim sedištima, koja se u višim specifikacijama mogu električno namestiti u više položaja. Zadnji deo DoubleCab-a takođe nudi obilje prostora i udobnosti za troje odraslih putnika koji mogu da uživaju u putovanju. Sedišta verzije Style standardno imaju presvlake ArtVelours, dok se u modelima Amarok PanAmericana i Aventura koristi visokokvalitetna koža.
Takođe je zapanjujuće prostran iza dvostruke ili jednostruke kabine u utovarnom prostoru pozadi. Kao što je bio slučaj na prethodnom modelu, prtljažni prostor između lukova točkova ima dovoljno mesta za Evro paletu utovarenu bočno. Verzija s jednostrukom kabinom može da primi čak i dve palete utovarene bočno. Maksimalna nosivost je porasla na 1,16 tona. Prtljažni sanduk se takođe može obezbediti pomoću električnog poklopca. Ovaj rolo poklopac se može otvoriti i zatvoriti iz samog prtljažnika, iz unutrašnjosti vozila ili daljinskim upravljanjem putem ključa vozila.
Zanimljiva činjenica za putnike je da je statička nosivost krova 350 kg – dovoljno, na primer, za krovni šator za četiri osobe koji će biti dostupan kao dodatna oprema. Bilo fabrički ugrađeni ili u asortimanu dodatne opreme, takođe će biti elementi kao što su aluminijumski točkovi veličine do 21 inča (gume 275/45R21), gume za sve terene do 18 inča (dimenzije guma 255/65R18) i raznovrstan niz vrsta prikolica.

Daljnje karakteristike dostupne za prtljažni sanduk će uključivati držač za bicikl, višenamenski sistem nosača, ručnu verziju navlake i veoma raznolik izbor stilizovanih šipki. Ponovo će postojati tvrdi poklopac za teretni prostor, s kojim se pick-up efikasno transformiše u SUV nosivosti kombija. Terenski kvaliteti, u međuvremenu, mogu da se dodatno optimizuju bull barom, zaštitnim elementima za podvozje, opremom za vožnju za sve terene, usisnom cevi pričvršćenom spolja na levom A-stubu za snabdevanje motora sa svežim vazduhom pri vožnji kroz vodu.

Za novi Amarok su razvijena četiri turbo dizelska (TDI) motora i jedan benzinski (TSI) motor s turbopunjačem. Zajedničko svim motorima su efikasnost i visok nivo obrtnog momenta. Na afričkom tržištu, na primer, koristi se motor s osnovnom specifikacijom: četvorocilindrični, 2,0 litarski TDI snage 110 kW (150 KS). Što se tiče izlazne snage, sledeći motor za mnoga tržišta sveta je 2,0 litarski četvorocilindrični TDI koji isporučuje 125 kW (170 KS).
Kao treći nivo, nudiće se četvorocilindrični TDI motor s 2,0 litra zapremine i bi-turbo punjenjem, koji razvija 150 kW (204 KS) ili 154 kW (209 KS) zavisno od tržišta. Motor koji se koristi kao novi vrhunski TDI je 3,0 litarski V6. Omogućava izlaznu snagu od 177 kW (241 KS) ili 184 kW (250 KS) zavisno od tržišta. 2,3 litarski turbobenzinski motor od 222 kW (302 KS) je takođe dizajniran posebno za tradicionalna tržišta benzinskih motora.
S izlaznom snagom od 154 kW (209 KS), sve verzije Amaroka dolaziće na tržište kao standard s novim 10-stepenim automatskim menjačem koji se opslužuje preko (žičanog) e-shiftera. Za verziju od 150 kW ovaj automatski menjač će biti dostupan kao opcija. Novi 10-strepeni menjač zamenjuje 8-stepeni automatski menjač prethodnog modela. Osim toga, biće tu i 6-stepeni automatski menjač te ručni 6- ili 5-stepeni menjači za različite motore.
Na mnogim tržištima Amarok se standardno isporučuje s pogonom na sve točkove (4MOTION). Zavisno od tržišta i motora, ovde će biti dva različita sistema 4MOTION: jedan s izborom pogona na sve točkove na bazi date situacije i jedan sa stalnim pogonom na sve točkove. Tehnologija pogonskog sistema obezbeđuje da novi Amarok može da savlada svaki teren, a zavisno od verzije motora može da vuče do 3,5 tone.
Do šest različitih profila vožnje (Drive Modes) pomaže vozaču u raznim situacijama – na primer, kada vozi na klizavim površinama ili na zahtevnom terenu van puta. Novi Amarok je takođe olakšan za upravljanje svojim sistemima za pomoć u vožnji.
Više od 20 ovih sistema – na primer ACC+ Adaptive Cruise Control (uključuje saobraćajne znakove i automatsku kontrolu brzine putem skeniranja kamerom) i 'IQ.LIGHT – LED matrična prednja svetla' – novi su na Amaroku i čine ga lakšim za vožnju više nego bilo koji drugi pick-up na svetskom tržištu.
Izvor: Tportal.hr / Volkswagen
Foto i video: Volkswagen
Bonus video: