home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nova Toyota Crown

15 Jul 2022 - 17:06 Noviteti Link
Toyota Crown

Nakon brojnih najava i procurelih slika, Toyota je danas u Americi i Japanu zvanično prikazala novu generaciju modela Crown. 

U Toyoti navode da su sa novim Crownom ponudili novi veliki sedan za eru krosovera. Tačnije, budući da će model Avalon biti ukinut na kraju godine, Toyota ga efektivno zamenjuje novim Crownom inspirisanim krosoverima. Ovaj pristup je svojevremeno isprobalo nekoliko proizvođača, ali modeli kao što su Honda Accord Crosstour i Volvo S60 Cross Country nisu bili baš uspešni.

Toyota Crown

Kako bilo, novi Crown je dobio prednju masku inspirisanu električnim modelom bZ4X, sa tankim farovima i širokim usisnikom, a tu su i plastične obloge karoserije, točkovi od 19 ili 21 inča, kosi krov, diskretan zadnji spojler, zadnja svetlosna traka skoro pune dužine...

Toyota Crown

Novi Crown je inače napravljen na platformi TNGA-K, koju koriste i Toyotini modeli Camry, Highlander, RAV4 i Venza.

U vezi dimenzija, dužina Crowna iznosi 4928 mm, širina 1839 mm, visina 1539 mm, a  međuosovinsko rastojanje 2850 mm.

Toyota Crown

Unutrašnjost je opremljena digitalnom instrument tablom od 12,3 inča i Toyotinim audio multimedijalnim infotainment sistemom od 12,3 inča. Potonji nudi navigaciju zasnovanu na oblaku, ažuriranja putem bežične mreže i inteligentnog pomoćnika koji reaguje na „Hey, Toyota“ pozdrav.

Već i početni Crown XLE ima prednja sedišta sa grejanjem, dvozonski sistem kontrole klime, bežični punjač za pametne telefone i audio sistem sa šest zvučnika.

Toyota Crown

Inženjeri su se fokusirali na smanjenje buke i vibracija, a kao deo ovog napora svi modeli dolaze opremljeni akustičnim staklom i opsežnim prigušivanjem zvuka.

Toyota Crown

Na vrhu ponude je Platinum varijanta, koja dolazi opremljena prilagodljivim varijabilnim vešanjem, točkovima od 21 inča sa crnim detaljima i naprednim sistemom parkiranja.

Crown standardno ima hibridni pogon koji kombinuje 2,5 litarski četvorocilindrični benzinski motor, dva elektromotora, elektronski kontrolisani CVT menjač i novorazvijenu nikl-metal hidridnu bateriju (Toyota međutim još nije otkrila sve specifikacije).

Uz Crown Platinum stiže potpuno novi Hybrid Max pogonski sklop koji koji kombinuje 2,4 litarski četvorocilindrični turbo motor, prednji elektromotor i šestostepeni automatski menjač (sa ukupno 254 kW/345KS.

Svi modeli su opremljeni elektronskim sistemom pogona na sve točkove na zahtev, dok Crown Platinum ima E-Four Advanced AWD sistem koji može da pošalje do 80% snage na zadnje točkove.

XLE i Limited varijante imaju Eco, Normal i Sport režime vožnje, ali Platinum ide korak dalje sa opcijama Custom, Comfort i Sport+.

Crown ima najnoviji Toyotin paket sistema pomoći vozaču. Najznačajnije su automatska duga svetla, dinamički radarski tempomat, pomoć za saobraćajne znakove, sistem detekcije pešaka, upozorenje o napuštanju trake, asistencija za praćenje trake, nadgledanje mrtvog ugla...

Novi Crown će se kod američkih prodavaca pojaviti kasnije ove godine, ali cene još nisu saopštene.

Ivan Mitić – Autoblog.rs




čitanja : 2511



Komentari