
Porsche prikazuje novi trkački 911 GT3 R, sa većim motorom, boljim aerodinamičkim performansama i optimizovanim balansom vozila.
Automobil će se takmičiti u GT3 kategoriji, koja je top GT kategorija u Severnoj Americi sa IMSA WeatherTech SportCar šampionatom i u Evropi sa FIA svetskim šampionatom u izdržljivosti. To znači da će automobil po prvi put biti kvalifikovan da učestvuje na 24 sata Le Mana, a to je imalo važnu ulogu u definisanju dizajna automobila, navodi Carscoops.

U fokusu performansi automobila je atmosferski šestocilindrični motor. Na bazi motora 911 (992), glavno poboljšanje je u zapremini, koja je povećana za pet odsto, sa 3.997 cc na 4.194 cc. To mu daje maksimalnu snagu od 416 kW/565 KS. Glavni razlog za rast, međutim, bio je da se opseg snage i obrtnog momenta učini upotrebljivijim kako bi odgovarao širem spektru vozača sa različitim nivoima iskustva.

Motor je smešten u zadnjem delu 911 GT3 R i nagnut je napred za 5,5 stepeni da bi se stvorilo više prostora za zadnji difuzor.
Tu je i sekvencijalni šestostepeni menjač koji je izveden iz trkačkog automobila 911 GT3 Cup, a vozači biraju brzine sa lopaticama iza upravljača.

Vešanje je takođe modifikovano, a amortizeri su KW i dizajnirani su da se lako podese. Sve je to učinjeno da se trkački automobil učini lakšim za upotrebu.
Međuosovinsko rastojanje je produženo kako bi se smanjilo opterećenje zadnjih guma i poboljšala njihova konzistentnost tokom dugih trkačkih staza.
Aluminijumske monoblok kočione čeljusti i diskove obezbeđuje AP (prednji diskovi 390 mm, zadnji 370 mm).
Skoro svi paneli karoserije su napravljeni od ugljeničnih vlakana kako bi se smanjila težina, dok su lukovi točkova napravljeni od aramidnih vlakana. Poput pomoćnih komponenti, vozač se takođe približio sredini 911 GT3 R. To je omogućilo Porscheu da doda ergonomsko sedište i poboljšani zaštitni kavez. Kokpit ima karakteristike prvi put dokazane u drugim oblicima motosporta, kao što je 10,3-inčni ekran.
„Naš zadatak nije bio u tome da novi 911 GT3 R učinimo još bržim“, rekao je Sebastijan Golc, menadžer projekta 911 GT3 R. „Za nas se prvenstveno radilo o tome da naši kupci mogu duže da voze trkački automobil. Ovo zahteva izdržljivost i zato smo se fokusirali pretežno na poboljšanu voznu sposobnost.”
Novi 911 GT3 R će biti spreman za trkačku sezonu 2023. i timovi kupaca iz Severne Amerike će moći da kupe automobil preko Porsche Motorsports North America po ceni od 567.210 dolara.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs