
Urus Performante je nova top verzija ovog supersportskog SUV-a italijanske marke, a koji je u odnosu na standardnu verziju ojačan i olakšan.

Dakle, korišćenjem novih elementa od ugljeničnih vlakana (uključujući ivice blatobrana), izduvnim sistemom Akrapovič i drugim izmenama, ukupna masa je smanjana za 47 kg.

Ističu se elementi od plastike ojačane ugljeničnim vlaknima (hauba, prednji i zadnji branik, spliter, zadnji difuzor...), revidirana aerodinamika, širi trag točkova (+ 16 mm), modifikovano oslanjanje (-20 mm), kao i točkovi od 22 ili 23 inča.
Takođe je dobio novi režim vožnje Rally, koji poboljšava njegovu voznu sposobnost na nestabilnim podlogama kao što su prljavština i pesak.
Urus Performante ima i crne presvlake od alkantare sa heksagonalnim šavovima, dok su vrata, krovna obloga i nasloni završeni u poboljšanoj specifikaciji Performante.

V8 Biturbo motor je nešto snažniji nego inače (ovde umesto 650KS ima 666 KS), dok je maksimalni obrtni moment ostao nepromenjen na 850 Nm.
Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3,3 sekunde, a najveća brzina iznosi 306 km/h.

Što se cene tiče, Urus Performante bi trebalo da košta blizu 300.000 evra.

Ovde treba podsetiti i na raniju vest u kojoj se navodi da je Lamborghin Urus pokazao svoj puni potencijal novim rekordom na Pikes Peak International Hill Climbu, u kategoriji za serijska SUV vozila.

Ova nova varijanta Urusa je naime do vrha u Koloradu stigla za 10 minuta i 32,064 sekunde, a njime je upravljao test vozač Simone Fađoli - koji takođe drži rekord staze za automobile sa pogonom na zadnje točkove.


Iako se Urus nije takmičio na zvaničnom događaju, Lamborghini kaže da su ga na istoj ruti snimili zvanični merioci vremena. Završio je znatno brže od prethodnog šampiona, SUV modela Bentley Bentayga, koji je 2018. godine prešao liniju za 10 minuta i 49,902 sekundi.

„Odluka da se testiramo na Pikes Peaku odražava Lamborghinijev duh 'očekujte neočekivano' i demonstrira izvanredne performanse novog modela Urus koji će uskoro biti predstavljen,” rekao je Rouven Mor, Lamborghinijev glavni tehnički direktor.
Ivan Mitić – Autoblog.rs