
Prvi put nakon dugo vremena Bentleyjevi automobili će izgledati drugačije. Novi Bentley Mulliner Batur coupe je debitovao u Montereyu u Kaliforniji te nagoveštava kako će modeli luksuznog brenda izgledati u budućnosti.
Batur na nekoliko načina odudara od sada već starog Bentley dizajnerskog jezika. Podeljena zaobljena svetla su nestala te su ih zamenila elegantna trostruka svetla s LED dnevnim svetlima koja se šire na prednje blatobrane.

Nova maska predstavlja evoluciju, a ispod njih su agresivni detalji branika. Automobil odlikuju unikatne 22-inčne felne, dok su zadnja svetla tanja nego ranije.

Batur je kreacija direktora Bentley odeljenja za dizajn Andreasa Mindta, koji je stigao u kompaniju 2021. godine nakon 25 godina rada u Volkswagen Grupi za brendove VW i Audi. Upravo Mindt potpisuje dizajn električnog Audija E-Tron.

Slično kao u slučaju E-Trona, Mulliner Batur će predvoditi dizajn Bentleyja dok je brend u procesu tranzicije na električna vozila, a to je deo strategije "Beyond100". U Bentleyju se nadaju da će biti potpuno električni brend do 2030. godine, ali Mulliner Batur nije električni automobil. Pokreće ga 6,0 litarski W12 twin-turbo motor koji je tjuniran i koji razvija 710KS i 1.000 Nm obrtnog momenta. Ovo je najsnažniji Bentleyjev automobil u istoriji, a dobio je napredno vazdušno oslanjanje s električnim aktivnim anti-roll sistemom, elektronski diferencijal s ograničenim proklizavanjem i sistem upravljanja na sva četiri točka.
Unutrašnjost Batura nije drastično drugačija, inspirisana je prošlogodišnjim Bacalarom te je zadržala Bentleyjev identitet s poboljšanim materijalima. Za unutrašnjost se nude tri održiva materijala, škotska i italijanska koža kao i Dinamica veštačka antilopa. Patosnice su napravljene od recikliranog materijala, a umesto ugljeničnih, Bentley koristi kompozit od prirodnih vlakana za koja tvrdi da su održiviji izvor. Bentley nudi i specifične 3D printane komponente od 18-karatnog zlata.

Kompanija namerava da proizede samo 18 primeraka modela Mulliner Batur, a svaki od njih će koštati 1,65 miliona funti. Očekivano, svi su već rezervisani, a proizvodnja počinje 2023. godine nakon završetka testiranja. Isporuke prvih primeraka se očekuju iste godine.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto i video: Bentley