
Ovo je električna Toyota bZ3 za kinesko tržište, a predstavlja serijsku verziju prošlogodišnjeg bZ SDN koncepta.
U vesti se navodi da je bZ3 dugačak 473 cm, širok 184 cm, visok 148 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 288 cm, dok je baza Toyotina e-TNGA arhitektura.

Iako ovaj automobil nosi Toyotinu značku i novi stilski jezik japanske marke, velikim delom je razvijen u saradnji sa kineskom kompanijom BYD. Kako piše PC Auto, baterija koristi Fudijeve LFP ćelije (Fudi je BYD-ov brend ćelija).

I to nije jedina komponenta koju je Toyota kupila od svog kineskog partnera, navodi Auto Evolution. Čak ni motor nije napravila Toyota. Nazvan TZ200-XS022, dolazi iz Fudi Power-a, BYD-ovog odeljenja za električne pogone.
TZ200-XS022 nudi najmanje 135 kW/181KS i maksimalno 180 kW/241KS, a pokreće zadnje točkove, koji mogu da koriste gume 215/65 R16 ili 225/50 R18.
bZ3 je težak 2215 kilograma i ima najveću brzinu od 150 km/h.

Za sada nije poznato po kojoj ceni će Toyota prodavati ovaj automobil, napravljen sa svojim kineskim partnerom, ni kolike su baterije i domet.
Automobil će u Kini proizvoditi FAW-Toyota, a start prodaje se očekuje u poslednjem kvartalu ove godine. Ostaje da se vidi da li će se bZ3 prodavati i van Kine.
Ivan Mitić – Autoblog.rs