home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Maserati GranTurismo

Maserati GranTurismo se vratio, ali njegov poznati izgled ne treba da vas zavara. Iako izgleda kao stari, to je u stvari namerna odluka kompanije, a ono što je važno krije se ispod elegantnog dizajna.

Iako GranTurismo deli dizajn s modelom prethodne generacije, oni ipak ne dele panele karoserije. Novi GT ima dugu haubu, kompaktnu unutrašnjost i nizak je, a poseduje vertikalno orijentisana prednja svetla poput onih koje ima superautomobil MC20.

Maserati GranTurismo

Jedna od istaknutih stilskih karakteristika je Cofango, unificirani deo dizajna koji predstavlja kombinaciju haube i prednjih blatobrana u jedan element. Ovaj dizajn pomera liniju reza s vrha haube na bočnu stranu vozila urezujući prostor za točkove.

GranTurismo će biti dostupan u šest boja karoserije i sedam boja kočionih klešta. Maseratijev program Fuoriserie će ponuditi još više opcija.

Maserati GranTurismo

Novi GT pokreće 3,0 litarski Nettuno V6 motor koji uveden s modelom MC20 i koji je opremljen tehnologijom deaktivacije cilindara. Pogon na sva četiri točka je standardan. Motor isporučuje 489KS i 600 Nm obrtnog momenta u verziji Modena, odnosno 550KS i 650 Nm obrtnog momenta u verziji Trofeo.

Maserati GranTurismo

Električni GranTurismo Folgore pokreću tri električna motora, jedan je smešten napred, a dva pozadi. Ovaj pogonski sklop razvija 750KS i 1.350 Nm obrtnog momenta, a napaja ga baterija kapaciteta 92,5 kWh u obliku slova T, koja je smeštena u centralni deo automobila. Sva snaga se prenosi na zadnju osovinu.

Maserati GranTurismo Folgore

Iz Maseratija kažu da Folgore od 0 do 100 km/h ubrzava za 2,7 sekundi i da postiže maksimalnu brzinu od 320 km/h. Trofeo ima istu maksimalnu brzinu, ali do "stotke" stiže za 3,5 sekundi. Modena isti zadatak obavlja za 3,9 sekundi, dok je maksimalna brzina ograničena na 302 km/h.

Maserati GranTurismo Folgore

Sve tri verzije su dostupne s 20 i 21-inčnim felnama, a Folgoreove su dizajnirane s fokusom na aerodinamiku. Otpor vazduha električne verzije smanjuju za 7 posto u odnosu na verzije s Nettuno motorom. Folgore takođe ima usisnik vazduha između branika i lukova točkova da bi se smanjila buka vetra. Četiri dizajna s različitom završnom obradom daju GT-u sadam različitih opcija felni.

Maserati GranTurismo Folgore

Vizuelno, tri vezije imaju različitu opremu i boju oznaka. Folgore je dobio sjajne crne detalje, uključujući umetke rešetke, splitere, ručice vrata i detalje oko stakala. Maserati je za završnu obradu oznaka i logotipa odabrao tamni bakar. Trofeo poseduje karbonske detalje i pragove, kao i sjajne crne letvice rešetke. Oznaku i logo odlikuje brušeni hrom. Modena ima crnu rešetku oivičenu hromom i sjajne crne letvice, a ista boja se koristi za oznake, detalje oko stakala, završetke izduvnih cevi i logotip.

Platforma koju koristi GT je modularna i kompatibilna s konvencionalnim i električnim pogonom, a potrebne su tek minimalne promene. Više od 65 posto automobila je napravljeno od aluminijuma. Automobil s Nettuno motorom težak je 1.795 kg, a električni 2.260 kg. Električni model je teži, ali ima raspodelu težine u odnosu 50:50 za razliku od konvencionalnog gde taj odnos iznosi 52:48.

Novi GranTurismo će se u prodaji naći u drugom kvartalu 2023. godine, a prvo stižu Modena i Trofeo. Električni Folgore se očekuje nakon toga, ali zvaničnog datuma nema. GranCabrio Cabriolet takođe dolazi sledeće godine s konvencionalnim i električnim pogonom.

Cene za sada nisu saopštene.

Izvor: Motor1.com / Klix.ba

Foto i video: Maserati




čitanja : 1056



Komentari