
*
Rolls-Royce predstavlja Spectre, prvi potpuno električni automobil marke
*
Spectre „pokazuje koliko je Rolls-Royce savršeno pogodan za elektrifikaciju“
*
Spectre najavljuje početak potpuno električne ere za automobile Rolls-Royce
*
Spectre je "prvo Rolls-Royce, a onda električni automobil"
*
Napravljen na Rolls-Royce potpuno aluminijumskoj Arhitekturi Luksuza
*
Prvi ultra-luksuzni električni super kupe na svetu, Spectre je duhovni
naslednik Phantoma Coupea
*
Prvi automobili za kupce biće isporučeni u četvrtom kvartalu 2023.
„Spectre poseduje sve kvalitete koji su obezbedili Rolls-Royce legendu. Ovaj neverovatan automobil, zamišljen od samog početka kao naš prvi potpuno električni model, tih je, moćan i pokazuje koliko je Rolls-Royce savršeno prilagođen za elektrifikaciju. Spectreov potpuno električni pogonski sklop će obezbediti stalni uspeh i relevantnost marke, dok će dramatično povećati definiciju svake karakteristike koja Rolls-Royce čini Rolls-Royceom. On navodi pravac budućnosti našeg brenda i savršeno odgovara na poziv najprobirljivijih pojedinaca na svetu da poboljšaju iskustvo električnog automobila, jer je Spectre prvo Rolls-Royce, a onda električni automobil.”
Torsten Muller-Otvos, glavni izvršni direktor, Rolls-Royce Motor Cars
Rolls-Royce Motor Cars predstavlja svoj prvi potpuno električni model Spectre, najavljujući početak nove ere u kojoj će se ceo portfolio modela elektrifikovati do 2030. Ova posvećenost potpuno električnom pogonu samo će poboljšati Rolls-Royce iskustvo – trenutni obrtni moment, tiho kretanje i osećaj za jednu neprimetnu brzinu definišu svaki Rolls-Royce automobil od 1904. Spectre predstavlja potpuno novu klasu automobila; Ultra-Luxury Electric Super Coupe – simbol svetle, smele budućnosti dok Rolls-Royce napreduje u potpuno električnu eru.

U osmišljavanju glavnih skica za Spectre, kreativci marke su bili privučeni modernim konceptima jahti, posebno jasnoćom i preciznoću linija, inteligentnom upotrebom refleksije i primenom suženja kako bi se emocionalizovale siluete. Spectre ima najširu Pantheon masku ikada dodeljenu Rolls-Royceu. Da bi se potvrdio Spectreov izraz nakon mraka, maska je blago osvetljena, sa 22 LED diode, a njihov blagi sjaj se reflektuje u poliranim prednjim površinama za suptilan i trodimenzionalni noćni potpis. Zajedno sa aero-podešenom figuricom Spirit of Ecstasy – koja je i sama proizvod 830 kombinovanih sati modeliranja dizajna i testiranja u aerotunelu – maska pomaže koeficijent otpora, koji sa samo 0,25 cd čini Spectre Rolls-Royceov najaerodinamičniji automobil ikada.

Spectre pokazuje prisustvo svojim velikodušnim proporcijama; tretman podeljenih farova odaje počast svom duhovnom prethodniku, Phantom Coupeu.
U profilu, oštra, vertikalna linija luka na prednjoj strani privlači pogled unazad ka njegovim monolitnim bokovima. Spectreova karoserija stvara jednostavan osećaj kretanja reflektujući put koji prolazi ispod njega, baš kao što trup trkačke jahte odražava okean dok seče kroz vodu. Ova 'linija talasa' je vizuelni prikaz 'magične vožnje tepihom', a njen zamah prema gore prema prednjoj strani je inspirisan nežnim podizanjem pramca ubrzanog motornog čamca.

Najdramatičnija karakteristika siluete je Spectreov fastback, koji podseća na najzanimljivije automobile i plovila u istoriji. Besprekorna površina značajno doprinosi postizanju najnižeg koeficijenta otpora ikada za Rolls-Royce. Zadnja svetla su postavljena u najveću pojedinačnu ploču karoserije ikada proizvedenu za Rolls-Royce, koja se proteže od A-stuba do prtljažnog prostora. Spectre je prvi serijski kupe sa dvoja vrata koji je opremljen točkovima od 23 inča u skoro 100 godina.

U unutrašnjosti, Spectre je opremljen tehnološki najnaprednijim funkcijama do sada, crpeći inspiraciju iz bezvremenske mističnosti noćnog neba. Po prvi put u serijskoj proizvodnji Rolls-Roycea, Spectre je dostupan sa Starlight vratima, koji uključuju 5.876 meko osvetljenih „zvezda”. Vrata se takođe mogu naručiti sa pozadinom od drveta Canadel Panelling, koja je dobila ime po uvali na jugu Francuske u kojoj su ser Henry Royce i njegov dizajnerski tim provodili zime.

Eterična noćna tema se nastavlja Spectreovom osvetljenom prednjom pločom. Razvijena tokom dve godine i više od 10.000 kolektivnih sati, uključuje Spectre pločicu sa imenom okruženu klasterom od preko 5.500 zvezda. Smeštena na suvozačkoj strani komandne table, svetla su potpuno nevidljiva kada automobil nije u pogonu.

Spectre je napravljen na Architecture of Luxury – potpuno aluminijumskom strukturom. Za Spectre, Rolls-Royce inženjeri su učinili arhitekturu 30% čvršćom od bilo kojeg prethodnog Rolls-Roycea, zahvaljujući sofisticiranim ekstrudiranim aluminijumskim profilima i integraciji baterije u strukturu automobila. Fleksibilnost arhitekture je takođe omogućila inženjerima da postave pod na pola puta između konstrukcija pragova, a ne na vrhu ili ispod njih. Napravljen je kanal za ožičenje i cevovod za kontrolu klime između baterije i poda, sa baterijom postavljenom ispod, obezbeđujući savršeno gladak podni profil. Sve ovo ne samo da stvara nisku poziciju sedenja i zaokruženu kabinu, već ostvaruje i sekundarnu funkciju baterije – skoro 700 kg prigušivanja zvuka.
Spectre je najpovezaniji Rolls-Royce u istoriji. Sa Spectreom, Rolls-Royce je iskoristio izvanredan sistem „decentralizovane inteligencije“ koji može stalno da prima i obrađuje informacije iz neviđenog broja signala sadržanih u automobilu, koji upravljaju neviđenim brojem funkcija. Da bi se obezbedio kontinuitet i napredak vrhunskog Rolls-Royce iskustva, ove nove signale podešavaju i preciziraju najiskusniji Rolls-Royce inženjeri tokom programa testiranja koji pokriva 2,5 miliona kilometara. Ovaj novi pristup inženjeringu baziran na podacima je ogroman izazov, ali i prilika bez premca. U obradi ove ogromne količine podataka i njenom korišćenju da bi se povećala tačnost direktne isporuke snage od motora do točka, Rolls-Royce inženjeri opisuju iskustvo koje nudi Spectre kao slično „Rolls-Royceu u visokoj definiciji“ zbog brzine i tačnosti odgovora automobila na rasprostranjenost puteva i vremenskih uslova širom sveta.
Spectreov rigorozni globalni program testiranja je dao je Rolls-Royce inženjerima priliku da fino podese poznati Planar sistem vešanja marke za električnu eru. Koristeći orkestar softverskih i hardverskih sistema sa precizno definisanim odgovorima na inpute vozača i uslove na putu, Planar isporučuje Rolls-Royceov zaštitni znak „čarobnu vožnju tepihom“.
Sa paketom novih hardverskih komponenti i korišćenjem Spectreovih mogućnosti obrade velike brzine, Planar sistem može da odvoji stabilizatore automobila omogućavajući svakom točku da deluje nezavisno. Ovo takođe smanjuje nesavršenosti u vožnji visoke frekvencije uzrokovane nedostacima u kvalitetu površine puta.
Jednom kada je ugao identifikovan kao neizbežan, Planar sistem ponovo spaja komponente i učvršćuje amortizere, sistem upravljanja na sva četiri točka se priprema za aktiviranje kako bi se obezbedio ulazak i izlazak bez napora. U krivinama se nadgleda 18 senzora, a parametri upravljanja, kočenja, isporuke snage i vešanja se podešavaju tako da Spectre ostane stabilan. Rezultat je kontrola bez napora.
Konačne brojke o snazi, ubrzanju i dometu se još uvek preciziraju, pošto Spectre ulazi u svoju poslednju fazu testiranja koja će se završiti u drugom kvartalu 2023. Preliminarni podaci pokazuju da se očekuje da Spectre ima potpuno električni domet od 520 kilometara i nudi 900 Nm obrtnog momenta od svog pogonskog sklopa od 430 kW/585KS.
Predviđeno je da za 4,5 sekundi postigne ubrzanje 0-100 km/h.
S obzirom da je pred kompanijom mnogo meseci testiranja i optimizacije, ove brojke su podložne promenama pre zvanične potvrde pre lansiranja na tržište u četvrtom kvartalu 2023.
Dimenzije:
Broj vrata / sedišta 2 vrata / 4 sedišta
Dužina vozila 5453 mm
Širina vozila 2080 mm
Visina vozila 1559 mm
Međuosovinsko rastojanje 3210 mm
Krug okretanja 12,7 m
Težina 2975 kg
Tržišni debi
Spectre je odmah dostupan za naručivanje, sa prvim isporukama klijenata u četvrtom kvartalu 2023. Spectre cene će biti pozicionirane između Cullinana i Phantoma.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs