
I kompanija Pininfarina je dizajnirala autonomni šatl, pri čemu je ova kreacija realizovana za novu kompaniju mobilnosti Holon.
Kako se navodi, Holon Mover uključuje brojne karakteristike koje ga čine pristupačnijim od većine drugih vozila. Holon i Pininfarina napominju da je Mover dizajniran „od temelja da bude inkluzivan“. To znači da, pored autonomne tehnologije, ima i rampu koja pomaže putnicima sa problemima u kretanju i sklopiva sedišta sa bravama u podu koja su dizajnirana posebno za osiguranje invalidskih kolica.

Unutrašnjost je takođe dizajnirana da sadrži Brajevu azbuku gde god je to potrebno.

Pored pristupačnosti, Mover takođe treba da bude udoban, kaže Silvio Pietro Angori, izvršni direktor Pininfarine. „Dizajn vozila kombinuje dve osobine karaktera—prijateljski i privlačni, kao i tehnološki napredan i jasan. To važi i za spoljašnjost i za unutrašnjost. To odmah čini Holon ikonom dizajna“, rekao je Angori. „Svaki detalj vozila je dizajniran tako da se putnici osećaju udobnije i bezbednije nego u bilo kom drugom načinu prevoza.”

Autonomna funkcionalnost Movera će se bazirati na Mobileye Drive-u. Prepun redundantnih senzora, inovativne tehnologije mapiranja i naprednog softvera za vožnju, kompanija obećava da će Holon Mover uvek donositi ispravnu odluku na putu.
Holon kaže da već ima svoj prvi pilot projekat u Hamburgu sa Hochbanom, drugom po veličini kompanijom za masovni prevoz u Nemačkoj. Takođe će raditi sa Beepom u SAD, koji će tamo staviti na put prve Movere. Pored toga, traži druge kupce, kao što su aerodromi, kampusi i nacionalni parkovi.
„Naš Mover je odgovor na društvene megatrendove: urbanizacija, klimatske promene, demografija – mobilnost treba da se promeni“, rekao je Marko Kolmajer, generalni direktor Holona. „Sa našim šatlom dokazujemo da je moguć prevoz putnika bez emisija, bezbedan, udoban i inkluzivan. I time pruža odgovor na saobraćajne probleme koji postaju sve prisutniji u gradovima.”
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs