
Nakon četiri i po godine, Mercedes-Benz je modernizovao aktuelnu generaciju modela GLE i GLE Coupe.
Osim određenih vizuelnih promena, ovi modeli se ističu nizom doteranih benzinskih i dizel motora (od kojih svi sada imaju neki oblik elektrifikacije), kao i modernizovanim Mercedes-Benz User Experience (MBUX) operativnim sistemom sa funkcijom bežičnog ažuriranja softvera i novim sistemima za pomoć vozaču.

Među izmenama koje se tiče spoljašnjosti treba pomenuti promenjeni prednji branik, izmenjene LED farove, novi dizajn točkova i modernizovana zadnja svetla.
GLE Coupe takođe dobija i unapređeni AMG Line stajling paket kao standard. Takođe ima suptilne promene na prednjem braniku, prednju masku sa dijamantskom tematikom, jedinstveno stilizovane pragove, kao i slično izmenjena prednja i zadnja svetla.

U unutrašnjosti se primećuje novi multifunkcionalni volan iz S Klase sa dugmadima osetljivim na dodir u horizontalnim kracima, zajedno sa novim kombinacijama boja i ukrasa.
Operativni sistem MBUX je takođe ažuriran novim softverom, donoseći savremenije funkcije, uključujući nove prikaze kamere i informativne grafike za modele sa opcionim Off-Road paketom.
Novo među sistemima za pomoć vozaču je naprednija verzija Mercedes-Benz Distronic aktivnog tempomata i novi parking paket sa kamerom od 360 stepeni.
Maksimalni kapacitet vuče automobila ostaje na 3500 kg.

Takođe novost je Mercedesova funkcija Smart Home. Ona povezuje novi SUV sa izabranom adresom koristeći WLAN i senzore, omogućavajući stanarima da provere da li je neko kod kuće preko “Hey Mercedes, is anyone at home?” govornog uputstva.

GLE će se nuditi sa paletom blago hibridnih benzinskih i dizel motora, kao i benzinsko-električnim i dizel-električnim plug-in hibridnim pogonima i AMG verzijama.

Snaga 2,0 litarskog četvorocilindričnog turbo dizel motora u GLE 300d verziji je smanjena za 3 KS na 265 KS. Kao i ranije, podržava ga 48 V integrisani starter-generator (ISG), koji obezbeđuje dodatnih 20 KS.
3,0 litarski redni šestocilindrični turbo dizel motor ima električni sistem od 48 V i blage hibridne karakteristike, što je dovelo do nove verzije GLE 450d. Razvija 362 KS, a kao i kod četvorocilindričnog dizel motora, ISG obezbeđuje dodatnih 20 KS.
Benzinski GLE 450 zadržava isti 3,0 litarski redni šestocilindrični turbo benzinski motor kao i ranije, ali dobija pojačanje snage od 13 KS na 376 KS. GLE 450 takođe ima koristi od 48V blagih hibrida, sa ISG koji motoru daje dodatnih 20 KS.
Novi GLE 400e PHEV dobija najnoviji Mercedesov 2,0 litarski četvorocilindrični turbo benzinski motor. Ima 249 KS, a dolazi uz električni motor za ukupnu snagu sistema koja iznosi 375 KS.
GLE 350de zadržava isti 2,0 litarski četvorocilindrični turbo dizel motor kao i ranije. Razvija 194 KS, zajedno sa 134 KS električnog motora, za ukupnu snagu sistema od 329 KS.
Oba PHEV-a dobijaju litijum-jonsku bateriju od 31,2 kWh. Mercedes navodi da ovo obezbeđuje GLE 400e električni domet između 92 km i 105 km, a GLE 350de između 89 km i 105 km.
GLE 400e Coupe i GLE 350de Coupe imaju domete samo na električni pogon od 94 km do 109 km po WLTP ciklusu.
Pored toga, maksimalna brzina punjenja PHEV-a je povećana sa 7,4 kW na 11 kW.
Na kraju, u gami će biti i dva AMG modela GLE 53 i GLE 63 S.


GLE 53 ima 3,0 litarski šestocilindrični turbo benzinac sa istih 429 KS, ali sa dodatnih 40 Nm obrtnog momenta. Tvrdi se da ovo doprinosi smanjenju ubrzanja do 100 km/h za 0,3 sekunde (sada 5,0 sekundi), dok je najveća brzina ograničena na 250 km/h.


GLE 63 S pod haubom krije AMG-ov 4,0 litarski V8 twin-turbo benzinski motor sa 604 KS, pri čemu ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3,9 sekundi i ima ograničenu najveću brzinu od 280 km/h.


Oba AMG modela takođe imaju 48V blago hibridne karakteristike koje obezbeđuju dodatnih 20 KS u GLE 53 i 21 KS u GLE 63 S verziji.


Proizvodnja obnovljenog GLE modela će se odvijati u Mercedesovoj fabrici u Tuskalusi u SAD.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs