
Range Rover Velar se pojavio 2017. godine, a sada za novu modelske godinu stiže i njegova doterana verzija sa osveženim stilom i tehnologijom.
Spoljašne izmene nisu velike, dok je unutrašnjost značajnije revidirana. Takođe, PHEV varijanta je dobila veću bateriju što je rezultiralo povećanim dometom.

Dakle, spolja se ističe redizajnirana Pixel LED grafika farova, doterana maska inspirisana novim Range Roverom, „super LED“ zadnja svetla i nešto drugačiji zadnji difuzor. Sem toga, proširena je i paleta raspoloživih boja, dodatkom novih Metallic Varesine Blue i Premium Metallic Zadar Grey nijansi.

Promene u unutrašnjosti su ipak značajnije sa, kako se kaže, čistijim i modernijim dizajnom.
Centralni deo je novi ekran osetljiv na dodir od 11,4 inča koji sada integriše sve funkcije, uključujući kontrolu klime. Velar tako nema nikakve fizičke kontrole bilo koje vrste, osim onih postavljenih na volanu.

Prema kompaniji, 80% zadataka se može obaviti u roku od dva dodira na ekranu. Sistem je kompatibilan sa bežičnim ažuriranjima, donoseći poboljšanja u Pivi Pro7 infotainment, navigaciju, dijagnostiku, šasiju i pogon.

Kompanija ističe da Velar ima najtišu kabinu u svom segmentu zahvaljujući dostupnoj funkciji aktivnog poništavanja buke na putu u opcionom Meridian 3D Surround Sound Sistemu sa 17 zvučnika. Uz to, Cabin Air Purification Plus sistem filtracije kabine će obezbediti da je vazduh savršeno čist.
Mešavine Kvadrat vune i poliuretanski tekstil Ultrafabrics nude opciju bez kože, dok oni koji još žele kožu mogu je dobiti u novim bojama (Cloud, Caraway, Raven Blue, i Deep Garnet). U zavisnosti od opreme, Velar može biti opremljen Moonlight Chrome ili Satin Burnished Copper detaljima na volanu i instrument tabli.

Plug-in Hybrid Range Rover Velar P400e je dobio novu litijum-jonsku bateriju od 19,2 kWh (ranije 13,6 kWh). Kao rezultat toga, domet EV je sada do 64 km u WLTP ciklusu, što predstavlja povećanje od 11 km u poređenju sa prethodnikom. Na brzom punjaču 0-80% kapaciteta baterije se napuni za 30 minuta.
Ostatak ponude uključuje benzinske i dizel opcije, pri čemu većina njih ima 48-voltnu tehnologiju blagog hibrida i svi su isključivo upareni sa osmostepenim automatskim menjačem koji šalje snagu na sva četiri točka. Sve šestocilindrične i PHEV verzija standardno dolaze sa Adaptive Dynamics aktivnim vešanjem, dok je elektronsko vazdušno vešanje opcija.
Paleta Velara za 2023. godinu izgleda ovako:
P250: 2.0L četvorocilindrični benzinac sa
184 kW/250KS i 365 Nm
P340: 3.0L šestocilindrični benzinac MHEV sa 250 kW/340KS i
480 Nm
P400: 3.0L šestocilindrični benzinac MHEV sa 294 kW/400KS i
550 Nm
P400e: 2.0L četvorocilindrični benzinac i elektromotor, PHEV
sa kombinovanih 297 kW/404KS i 640 Nm
D200: 2.0L četvorocilindrični dizelaš MHEV sa 150 kW/204KS i
430 Nm
D300: 3.0L šestocilindrični dizelaš MHEV sa 221 kW/300KS i 650
Nm
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs