
Kia je električni EV9 u formi koncepta predstavila u novembru 2021. na sajmu automobila u Los Anđelesu, dok je sada pred nama i njegova serijska verzija.
EV9 bi u doba elektrifikacije trebalo da ubrza preobražaj brenda kao pružaoca rešenja održive mobilnosti.

Kako se navodi, njegova elegantna silueta, specifična svetla i jasne linije najavljuju odvažan i samouveren izgled. Odvažan identitet EV9 karakterišu i neobične svetlosne linije koje kreiraju prednja i zadnja svetla.

Kako se očekuje, u gami bi trebalo da se nađe bazna verzija sa 200KS, kao i top varijanta sa 400KS i pogonom na sva četiri točka (zvanični detalji će biti saopšteni naknadno).

U zavisnosti od verzije, domet sa jednim punjenjem baterija će po ranijim najavama iznositi od 354 do 467 km.
EV9 će biti i najveći električni SUV model u njihovoj gami. Ime EV9 proizilazi iz Kijine nomenklature električnih vozila, koja udružuje prefiks 'EV' (električno vozilo) s brojem '9', što predstavlja segment modela u Kijinoj ponudi električnih modela.

Podsećanja radi, EV9 concept je dugačak 4930 mm, širok 2055 mm, visok 1790 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 3100 mm.
Neki izvori kažu da će serijski model biti dostupan u verzijama sa 6 i 7 sedišta, kao i da će imati točkove od 19 do 21 inča.
Kod EV9 je primenjena Kijina "Opposites United" dizajnerska filozofija, bazira se na E-GMP platformi razvijenoj u saradnji sa Hyundaijem, a ima i 800V električni sistem.

Što se tiče unutrašnjosti, ona će putnicima nuditi „spokojstvo, smirenost i blagostanje“, uz dva 12.3-inčna ekrana.

Kia je inače još prošle godine najavila i svoje električne planove koji predviđaju 14 novih EV-ova do 2027. godine.
Jačanjem svoje ponude električnih vozila, južnokorejska marka ima za cilj da postigne godišnju prodaju električnih automobila od 1,2 miliona do 2030. To je povećanje od 36 odsto u odnosu na prethodnu obavezu koju je kompanija preuzela. Veliki deo ove prodaje, oko 80 odsto, dolaziće iz Severne Amerike, Evrope, Južne Koreje i Kine. U ovim regionima, kompanija predviđa da 45 odsto vozila koja će prodavati do kraja decenije neće imati motor sa unutrašnjim sagorevanjem.
Ivan Mitić – Autoblog.rs