
Mitsubishi Motors Corporation je ranije ove godine na sajmu automobila u Bangkoku prikazao XRT, konceptni automobil kao najavu potpuno novog pikapa Triton. Sada je održana i zvanična promocija serijskog modela, koji je prvo krenuo u prodaju na Tajlandu.
Triton (u Evropi kao L200) je najprodavaniji model Mitsubishi Motorsa proizveden u fabrici Laemchabang na Tajlandu i globalno strateško vozilo kompanije koje se izvozi u oko 150 zemalja širom sveta.

Novi Triton je šesta generacija pikapa srednje veličine ovog brenda. Nakon lansiranja na Tajlandu u fiskalnoj 2023., biće ponuđen u regionu ASEAN-a, Okeaniji i drugim globalnim tržištima.

Na Asia Cross Country reliju u avgustu, Team Mitsubishi Ralliart, koji dobija tehničku podršku od Mitsubishi Motorsa, planira da se takmiči sa prototipom cross-country modela potpuno novog Tritona (Grupa T1 specifikacije) u potrazi za drugom uzastopnom pobedom.

Mitsubishi Motors koristi stručnost stečenu na relijima kao povratnu informaciju u razvoju svojih serijskih vozila, jer nastoji da stvori vozila koja pružaju bezbedno, udobno uživanje u vožnji u svim vremenskim i uslovima na putu.
„Fiskalna 2023. je važna godina za Mitsubishi Motors da ubrza naše poslovanje u regionu ASEAN-a, sa lansiranjem potpuno novog Tritona i potpuno novog kompaktnog SUV-a“, rekao je Takao Kato, predsednik i glavni izvršni direktor Mitsubishi Motorsa. „Potpuno novi Triton prolazi kroz završne dorade u pripremi za njegovo puštanje u prodaju, pošto smo izvršili rigorozne testove izdržljivosti širom sveta, a istovremeno smo uključili i znanje stečeno iz reli aktivnosti. Sa lansiranjem novog vozila kao centralnog elementa, nastavićemo našu težnju ka daljem rastu."

Novi Triton se nudi u tri verzije, i to kao Double Cab, Single Cab i Club Cab, od čega zavise i dimenzije vozila.

U odnosu na prethodnu generaciju, za primer se uzima novi Triton Double Cab koji je dugačak 5360 mm (+ 55 mm), širok 1930 mm (+ 115 mm) i visok 1815 mm (+ 35 mm).
Sve tri verzije imaju međuosovinsko rastojanje od 3130 mm, što je 130 mm više nego ranije, a dostupne su 2WD i 4WD varijante. Bez obzira na varijantu, zapremina rezervoara za gorivo iznosi 75 litara.
Double Cab
- Dužina: 5360 mm
- Širina: 1930 mm
- Visina 1815 mm
- Međuosovinsko rastojanje: 3130 mm
Club Cab
- Dužina: 5320 mm
- Širina: 1865 mm
- Visina: 1795 mm
- Međuosovinsko rastojanje: 3130 mm
Single Cab
- Dužina: 5265 mm
- Širina: 1795 mm
- Visina: 1765 mm
- Međuosovinsko rastojanje: 3130 mm
U unutrašnjosti se ističe kontrolna tabla koja prati koncept „Horizontalne ose“ sa snažnim, geometrijskim oblicima koji dodatno podstiču tačku robusnosti. Informaciono-zabavni sistem sa ekranom osetljivim na dodir zauzima centralno mesto iznad centralnih ventilacionih otvora i kontrola klime.

Takođe, tu su i nova prednja sedišta koja sada pružaju bolju podršku donjem delu leđa.
U ponudi je turbo-dizel motor od 2442 kubika zapremine, dostupan u tri verzije: sa 110 kW/150KS i 330 Nm, 135 kW/184KS i 430 Nm, kao i 150 kW/204KS i 470 Nm obrtnog momenta.

Motor je uparen sa šestostepenim automatskim ili manuelnim menjačem, a vozaču je na raspolaganju sedam režima vožnje: Normal, Eco, Gravel, Snow, Mud, Sand i Rock.

Što se tiče bezbednosti, tu su između ostalog sistem automatskog kočenja, nadgledanje mrtvog ugla, asistencija pri promeni trake, prilagodljivi tempomat, aktivna kontrola stabilnosti (ASC), kontrola proklizavanja, kontrola spuštanja i pomoć pri kretanju uzbrdo.

Na kraju i lista raspoloživoih boja eksterijera: Yamabuki Orange Metallic, Blade Silver Metallic, White Diamond, Solid White, Jet Black Mica i Graphite Gray Metallic.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs