
Kao što je nedavno bilo i najavljeno, Škoda je danas i zvanično prikazala modernizovane verzije svojih modela Scala i Kamiq.

Ovaj hečbek i manji krosover su naime doživeli doterivanje u sredini životnog ciklusa, donoseći niz promena, kako na spoljašnjosti tako i u unutrašnjosti.

Oba modela (bazirana na MQB A0 platformi iz Volkswagen grupe) donose izmene koje se tiču redizajniranih farova sa opcionom matrix LED tehnologijom, kao i modifikovane maske i zadnjih svetala, pri čemu krosover sada ima reflektore u obliku slova L.

Kod Scale imamo i novi prednji branik, delimično insirisanim i konceptom Vision RS.

Sem toga, Scalu odlikuju i prednja svetla koja imaju kristalne module koji se opisuju kao "blistavi mali blokovi leda ili dragog kamenja". S druge strame, Kamiqova podeljena prednja svetla su sada nešto tanja.
Novi su i alu točkovi do 18 inča, a imaju srebrne ili crne akcente.
Kod Scale se može birati između devet boja eksterijera, uključujući ekskluzivnu Steel Grey.
Kod Kamiqa imamo takođe paletu od devet raspoloživih boja, uključujući Phoenix Orange, plus dvobojnu završnu obradu sa crnim A-stubovima, poklopcima bočnih retrovizora i krovom.

U unutrašnjosti, verzije opremljene automatskom kontrolom klime imaju revidirani panel koji je opisan kao intuitivniji nego ranije. Škoda takođe koristi više recikliranih materijala za presvlake, prostirke i podove, dok se obnovljivi materijali kao što je konoplja koriste za oplate na vratima i kao obloga.
Top varijanta Monte Carlo dobija podesivo LED ambijentalno osvetljenje kao standard, zajedno sa nekoliko sportskih detalja kao što su integrisani nasloni za glavu za prednja sedišta koja takođe pružaju veću bočnu podršku.

U paleti su samo TSI evo2 motori jer nema TDI pogonskih agregata. Dakle, Scala i Kamiq modelske godine 2024 neće biti dostupni sa dizel motorima.

To znači da će ovi modeli biti na raspolaganju sa trocilindričnim 1.0 TSI agregatom koji ima 75 kW/95 KS (uz petostepei manuelni menjač) ili sa varijantom oda 85 kW/115 KS uparenoj sa šestostepenim manuelnim ili automatskim sedmostepenim DSG menjačem. Sledi četvorocilindrični 1.5 TSI sa 110 kW/150 KS, u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim ili sedmostepenim DSG menjačem. Veći motor takođe ima tehnologiju deaktivacije cilindara za uštedu goriva.

Za Scalu, Škoda nudi i doterano oslanjanje koje povećava rastojanje od tla za dodatnih 15 mm.
Oba automobila se mogu naručiti i sa sportskijim vešanjem koje hečbek približava putu za 15 mm, dok je Kamiq spušten za 10 mm.

Kao standard, vozila sada imaju ekran za vozača od 8,0 inča, ali možete dobiti i 10,25-inčnu verziju. Na baznim verzijama, Škoda ugrađuje ekran osetljiv na dodir od 8,25 inča, dok se kod skupljih varijanti nalazi veći infotainment od 9,2 inča.

Dva USB-C porta od 15 vati su standardna, a možete dodati dodatni port montiran u unutrašnjem retrovizoru da povežete kameru.

Scala i Kamiq dobijaju dodatne Simply Clever karakteristike pozajmljene od drugih modela, kao što su džepovi za pametne telefone na leđima prednjih sedišta i kutija koja se može ukloniti na centralnom tunelu.
Sa bezbednosne strane, dostupno je do devet vazdušnih jastuka. Tu je i Crew Protect koji automatski zatvara sve prozore i zateže pojaseve prednjih sedišta ako otkrije neposredan sudar.
Škoda je ažurirala i strukturu opreme nudeći Essence, Selection i Monte Carlo, dopunjene sa šest varijanti dizajna, nekoliko paketa opreme i nekoliko pojedinačnih opcija.
Ivan Mitić - Autoblog.rs