
Volkswagen prikazuje novu, devetu generaciju Passata koja će se kupcima nuditi samo u karavanskom Variant izdanju. Njegova proizvodnja će se odvijati u Bratislavi u Slovačkoj, zajedno sa novom generacijom Škode Superb.

Novi Passat Variant je dugačak 492 cm (skoro 15 cm više nego dosadašnji model), a zapremina prtljažnika je porasla sa 650 na 690 litara odnosno na 1920 litara sa oborenim zadnjim sedištima (140 litara više nego ranije).

Preciznije, dužina iznosi 4917 mm (+ 144 mm), širina 1852 mm (+ 20 mm), visina 1482 mm (+ 7 mm) i međuosovinsko rastojanje 2841 mm (+ 50 mm).

Novi Passat je inače baziran na modifikovanoj MQB evo platformi, pri čemu automobil može da ima i adaptivnu kontrolu šasije.

Što se tiče unutrašnjosti, naglasak je na kvalitetnijim materijalima i upotrebljivosti, a tu su i digitalna instrument tabla od 10.25 inča i ekran osetljiv na dodir (od 12.9 do 15.0 inča, u zavisnosti od verzije).


U paleti će se naći četvorocilindrični benzinski i dizel motori, čije odabrane verzije će imati 48V blagu hibridnu tehnologiju. Zapremina motora se kreće od 1.5 do 2.0 L, a kupci će moći da biraju između šestostepenog manuelnog ili sedmostepenog automatskog menjača sa dvostrukim kvačilom, zajedno sa pogonom na prednje ili sva četiri točka.

Passat će takođe biti dostupan sa 48 V blagim hibridnim pogonom (eTSI sa 110 kW/150 KS). Dva turbo benzinska (2.0 TSI) motora od 150 kW (204 KS) i 195 kW (265 KS) kao i tri turbo dizel (2.0 TDI) motora od 90 kW (122 KS), 110 kW (150 KS) i 142 kW (193 KS) upotpunjuju asortiman pogonskih agregata.
Modeli Passat sa snagom od 195 kW i 142 kW uvek imaju inteligentno kontrolisani 4MOTION sistem pogona na sva četiri točka kao standard; sva ostala vozila Passat Variant imaju pogon na prednje točkove.

Plug-in-Hybrid verzije raspolažu sa 204KS odnosno 272 KS, a koje će moći da pređu do 100 kilometara na struju jer je baterija umesto 13 kWh sada 18,5 kWh.
Bazni Passat Variant će u Nemačkoj koštati 39.995 evra.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
U nastavku i PR saopštenje:
Svetska premijera novog modela Passat Variant
Volfsburg - Na svetskoj premijeri, Volkswagen je predstavio prve slike i detalje o potpuno novom modelu Passat. Fokus je na moćnom aerodinamičnom dizajnu, novim visoko efikasnim pogonima, vrhunskom kvalitetu i mnogo novih tehnologija. Novi Passat Variant se na tržištima očekuje u prvom kvartalu 2024. godine. Sa preko 34 miliona primeraka prodatih širom sveta, Passat je najbolje prodavani Volkswagen model svih vremena nakon modela Golf i ispred Bube.
Potpuno novi ali klasični Passat. Čist i snažan- dizajn je vrlo karakterističan za modele Passat, karakterističan za Volkswagen, ali ipak nov iz svake perspektive. Asortiman od tri nova plug-in i blago hibridna pogona i pet varijanti benzinskih i dizel motora sa turbo punjenjem okrenut je ka kupcima i karakteriše ga efikasnost. Tih i prostran Passat Variant nudi visok nivo udobnosti putovanja i biće opciono dostupan sa novom adaptivnom kontrolom oslanjanja (DCC Pro) i novim ergoActive sedištima (sa pneumatskom masažom tačaka pritiska). Intuitivne karakteristike digitalizovanog pejzaža kokpita su potpuno nova karakteristika. Novi Passat takođe može opciono da se parkira nezavisno i da prelazi velike razdaljine u režimu potpomognute vožnje.
Dva nova plug-in hibridna pogona. Kai Grünitz, član Upravnog odbora brenda odgovoran za tehnički razvoj, je izjavio: "Najnovija evoluciona faza modularne poprečne matrice (MQB evo) čini visoko inovativnu tehničku osnovu devete generacije modela Passat. Zahvaljujući značajnoj ekonomiji obima MQB evo, Volkswagen je ponovo demokratizovao brojna visokotehnološka dostignuća i učinio ih dostupnim stotinama hiljada vozača." Dva potpuno nova plug-in hibridna pogona (eHibrid) sa izlaznom snagom od 150 kW (204 KS) i 200 kW (272 KS) su savršen primer za to. U kombinaciji sa novom baterijom od 19,7 kWh (neto energetski sadržaj), omogućavaju potpuno električni domet od oko 100 km. Ova udaljenost pretvara novi Passat Variant u električno vozilo za svakodnevni život - to je dodatno obezbeđeno kratkim vremenom punjenja jer se baterija sada može puniti na tačkama punjenja naizmeničnom strujom sa 11 kW umesto prethodnih 3,6 kW. Passat Variant eHibrid se čak može puniti sa do 50 kW na DC stanicama za brzo punjenje. Pored toga, kombinacija električnog pogonskog motora i novog ekonomičnog benzinskog motora sa turbopunjačem (1.5 TSI evo2) obezbeđuje ukupne domete od oko 1.000 km.
Novi blagi hibrid od 48 V. Nova dodatna opcija u modelu Passat je blagi hibridni pogon od 48 V (eTSI sa 110 kW / 150 KS) koji pretvara kinetičku energiju u električnu energiju i omogućava automobilu da "krstari" bez upotrebe motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Dva benzinska turbo motora (2.0 TSI) sa snagama od 150 kW (204 KS) i 195 kW (265 KS), kao i tri turbo dizel motora (2.0 TDI) sa snagama od 90 kW (122 KS), 110 kW (150 KS) i 142 kW (193 KS) upotpunjuju ponudu pogona. Automatski menjač sa direktnim prenosom (DSG) je uvek deo standardnog paketa. Modeli sa snagama od 195 kW i 142 kW dolaze sa inteligentno kontrolisanim 4MOTION pogonom na sve točkove u okviru standardnog paketa; svi ostali modeli imaju pogon na prednje točkove.
Novo uređenje displeja. Volkswagen je potpuno redizajnirao visokokvalitetni enterijer. Posebno upadljiv je pregledan, veliki dizajn displeja - stilizovan, funkcionalan i napredan. MIB4 poslužio je kao njegova tehnička platforma. Najnovija generacija "modularne matrice sistema za informacije i zabavu" omogućava intuitivno upravljanje koje je uvek prilagođeno željama vozača Volkswagen vozila.
Pomoć pri parkiranju. Novi Passat Variant će se lansirati sa dodatno proširenim izborom najmodernijih sistema pomoći pri vožnji. Izbor sistema pomoći pri parkiranju je nov. To uključuje opcione sisteme Park Assist Plus, Park Assist Pro i memoriju za Park Assist Pro. Sa Park Assist Pro, novi Passat Variant može putem daljinskog upravljanja preko pametnog telefona da uđe u, ili napusti parking mesto. Ako Passat ima ugrađenu memoriju za Park Assist Pro, sistem može zabeležiti i sačuvati poslednjih 50 metara putovanja po zahtevu. Kada vozilo ponovo dođe do iste pozicije - na primer, ulaza u nadstrešnicu kod kuće - nudi se da preuzme manevre parkiranja. Nezavisno napuštanje parking prostora je takođe moguće.
Svetska premijera DCC Pro sistema. Adaptivna kontrola šasije DCC Pro predstavlja novi nivo tehnologije vešanja. Njen odnos maksimalne dinamike i najvišeg komfora postavlja standarde u klasi automobila srednje veličine. To je omogućeno zahvaljujući tehnologiji sa dva ventila, koja se prvi put koristi u Volkswagen modelu. ErgoActive Plus sedišta sa pneumatskom masažom sa 10 komora takođe pružaju visok nivo udobnosti tokom putovanja. Zahvaljujući međuosovinskom rastojanju dužem za 50 mm, kao i dodatnih 50 mm prostora za noge na zadnjem sedištu i zapremini prtljažnika do 1.920 litara, Passat Variant je idealno vozilo za poslovne i slobodne aktivnosti.
Inovativne tehnologije: Standardne karakteristike uključuju IQ.LIGHT LED Matrix farove sa Dinamic Light Assist i LED dnevna svetla koja obezbeđuju veoma ujednačeno osvetljenje puta. Tu je i kožni multifunkcionalni sportski volan sa dugmadima i logotipom "25", kao i niz sistema podrške vozaču iz viših klasa vozila. Opcioni sistem podrške Travel Assist je deo paketa IK.DRIVE i omogućava delimično automatizovanu vožnju. Sistem podrške Travel Assist može preuzeti upravljanje, kočenje i ubrzanje novog Polo GTI pri brzinama od 0 km/h do maksimalne brzine sistema od 210 km/h. Da bi to uradio, Travel Assist se oslanja na poznate sisteme uključujući Adaptive Cruise Control za uzdužno navođenje i Lane Assist (standardna oprema) za bočno navođenje.
Instrumenti i infotainment sistem u novom modelu specijalnog izdanja raspoređeni su na jednoj vizuelnoj osi, što omogućava lako gledanje i rukovanje u svakom trenutku. Readi2Discover infotainment sistem je deo standardne opreme i ima ekran visoke rezolucije od 20 centimetara (8 inča) koji obezbeđuje vrhunsku povezanost. Dva druga sistema su opciono dostupna.