
Citroen danas predstavlja novi električni model e-C3, uz napomenu da je to istorijski trenutak koji označava uzbudljiv početak nove ere za tu marku.
Francuski brend ovaj model opisuje kao pristupačan električni automobil proizveden u Evropi, sa kojim Citroen predstavlja i svoj novi identitet.

Električni automobil će se proizvoditi u fabrici Trnava u Slovačkoj i na evropskom tržištu imaće početnu cenu od 23.300 evra.

Novi električni Citroen e-C3 će usvojiti platformu koja je više fokusirana na troškove od mnogih njegovih kolega Stellantis Grupe i imaće koristi od cenovne strukture „fer dogovora.”

Krajnji rezultat, tvrdi izvršni direktor Tjeri Koskas, jeste pomenuta povoljna cena od 23.300 evra.

„Smatramo to prodorom na tržište“, rekao je Koskas. „Mislimo da na lansiranju neće biti još nekog automobila koji nudi svoja tri glavna atributa – napravljen u Evropi, pravi automobil sa svim karakteristikama koje kupci očekuju, i ispod 25.000 evra.”

Koskas je još ranije otkrio da će novi e-C3 imati više od 300 km dometa i da će biti dugačak „oko četiri metra.“ On je rekao da će automobil biti zasnovan na Stellantisovoj „Smart Platformi“ – troškovno fokusiranoj evoluciji postojeće CMP i e-CMP arhitekture koja se do sada koristila samo u Indiji i Južnoj Americi. „Ovo je jedan od glavnih razloga zašto smo u mogućnosti da imamo takvu cenu“, kaže Koskas. „Smart Platforma je izuzetno dobro optimizovana i veoma konkurentna.”
Na toj platformi će inače biti napravljeno oko sedam novih modela iz Stellantis grupe (uz novi e-C3, to su između ostalog novi C3 Aircross, električna Fiat Panda i novi Opel Crossland).
Dužina Citroena e-C3 iznosi 401 cm, širina 175 cm, visina 157 cm, dok je zapremina prtljažnika 310 litara.
Pokreće ga elektromotor od 83 kW/113 KS, maksimalna brzina je 135 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje oko 11 sekundi.
Autonomija sa jednim punjenjem baterija od 44 kWh će iznositi 320 km, a za 20-80% biće potrebno 26 minuta na punjaču od 100 kW.
Citroen će prodavati novi e-C3 sa dva nivoa opreme (You i Max), sa osnovnim modelom sa LED svetlima, sistemom za hitno kočenje, head-up displejom, električnim bočnim retrovizorima, zadnjim parking senzorima i tempomatom. Sa Max paketom će se dobijati i 17-inčne aluminijumske felne, dvobojna spoljašnjost, automatski brisači, električno sklapanje i grejanje bočnih retrovizora, 10.25-inčni ekran osetljiv na dodir, automatska kontrola klime, bežično punjenje telefona i drugo.

Automobil će imati mnogo zajedničkog sa budućom električnom Fiat Pandom koja bi trebalo da se pravi u Kragujevcu.

Očekuje se da će novi C3 kasnije dobiti i verziju sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, a to će po svemu sudeći biti 1,2 litarski benzinac.


Stellantis pozicionira Citroen kao jednu od svojih glavnih odbrana protiv brzo šireće liste kineskih proizvođača koji uvode jeftinija električna vozila u Evropi.
Ovaj cilj je vezan za ambicije za Citroenovu prodaju; brend želi da se njegov udeo na evropskom tržištu poveća na pet odsto (za četvrtinu više nego što je postigao 2022.), a da 30 odsto automobila koje prodaje na globalnom nivou bude van Evrope, uključujući Bliski istok, Južnu Ameriku, Indiju, Tursku i Afriku.


Prodaja Citroena e-C3 počinje u prvom kvartalu 2024. Međutim u 2025. godini, Citroen će takođe lansirati verziju sa manjom baterijom koja može da dostigne domet od 200 km sa jednim punjenjem i sa cenom vozila od samo 19.990 evra.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs