
Ferrari je predstavio najnoviji dodatak svojoj One-Off seriji, model Ferrari SP-8.
Deo programa specijalnih projekata ove marke, koji je dizajnirao Ferrari Styling Centre na čelu sa Flaviom Manzonijem, to je V8 model baziran na F8 Spideru od kojeg je nasledio svoj izgled, šasiju i motor.

SP-8 se pridružuje redovima najekskluzivnijeg segmenta u Ferrari asortimanu, jedinstvenih automobila napravljenih po individualnim specifikacijama klijenata, sa rezultatom da otelotvoruju sam vrhunac prilagođavanja Propetog konjića.

Ime automobila slavi njegov 3,9 litarski V8 twin-turbo motor, jedan od najhvaljenijih agregata u istoriji i dobitnika prestižne nagrade Motor godine (IEOTY). Pošto klijent koji je naručio SP-8 dolazi sa Tajvana, broj 8 je takođe značajan jer se smatra izuzetno srećnim u kineskoj kulturi, tradicionalno nagoveštavajući uspeh, sreću i lična dostignuća.
Najjedinstvenija karakteristika Ferrarija SP-8 jeste činjenica da nema krov, što ga čini čistokrvnim dvosedom u svakom pogledu, naglašavajući njegov sportski karakter i trenutno uzbudljivo vizuelno i iskustvo vožnje na otvorenom koje pruža. Ovo rešenje je zahtevalo opsežno usavršavanje njegove aerodinamike kroz kombinaciju CFD simulacija, testiranja u aerotunelu i testiranja na stazi da bi se garantovao standard akustične udobnosti i osećaja vetra koji se može uporediti sa automobilom koji ga je inspirisao.

Glavna tema stila automobila je fokusirana na način na koji se njegove zapremine ukrštaju i spajaju jedna u drugu: neofarbani prednji deo od ugljeničnih vlakana se obavija do repa, stvarajući dvobojni efekat koji stvara snažan kontrast u pogledu boje i materijala. Uklanjanje tvrdog krova je omogućilo dizajnerima da radikalno redizajniraju ceo rep, dajući mu punu zapreminu sa zategnutom linijom. Zapremina automobila je podeljena na dva dela koja su povezana funkcionalnom centralnom površinom u mat crnoj boji koja uključuje bočne usisnike vazduha sa odvojenim kanalima za interkulere i motor. Gornji deo ove trake sadrži otvor za motorni prostor sa uzdužnim elementima koji upućuju na bočne trake tipične za Ferrari iz prošlosti.

Prednjim delom automobila dominira impozantna maska od livenog aluminijuma pune širine napravljena od jednog, 3D štampanog kalupa. Maska ima istu temu, ovog puta u vertikalnom kretanju, sa razmakom koji se postepeno širi prema bokovima da bi se protok vazduha bolje usmerio. Ugao ovih elemenata je optimizovan bliskom saradnjom između Ferrari Styling Centra i tima za aerodinamiku.
Ostale oblasti Ferrarija SP-8 koje su redizajnirane od donatorskog automobila uključuju farove, koji imaju posebne maske i sočiva, zadnja svetla izvedena od onih modela Roma sa specifičnim sočivima, vetrobran, izduvne cevi, koji su dobili iste tretman kao kod 296 GTB-a, kao i posebno dizajnirane felne u posebnoj boji (mat Grigio NART).
Točkovi sa pet krakova su ekskluzivni za ovaj automobil i nude moderan pogled na klasične felne koje se koriste na Ferrari sportskim prototipovima, kao i na legendarnom F40. Pametan i neraskidiv deo njihove ukupne estetike su njihovi snažno izvajani delovi i veliki otvori dizajnirani da ih učine lakšima.

Unutar automobila, napravljena je važna modifikacija na centralnoj konzoli kako bi se smestile komande F1 menjača koje su prisutne u Ferrari asortimanu od debija SF90 Stradale. Unutrašnja završna obrada je upotpunjena sedištima sa detaljima od laserski ugravirane Navy Blue alkantare u kombinaciji sa tkaninom sa efektom gradijenta i tepisima od specifičnog keper tkanine.
Mat boja Argento Micalizzato kreirana specijalno za SP-8 se odlično slaže sa delom od ugljeničnih vlakana automobila, koji ima jednako specifičnu boju i završnu obradu. Čak je i Blu Scuro Stellato boja koja se koristi za povezivanje dva dela karoserije posebno razvijena.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs