
Sa novim Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid 4Matic+ kao SUV i Coupeom, brend sportskih automobila iz Affalterbacha dopunjuje portfolio modela plug-in hibridom sa visokim nivoom svakodnevne upotrebe i velikim električnim dometom.
Osnova za sportsko iskustvo vožnje je 3,0 litarski redni šestocilindrični turbo motor. Za upotrebu u hibridu, motor poznat iz konvencionalnog modela GLE je ponovo opsežno modifikovan. Sa 330 kW (449 KS), sada proizvodi 10 kW (14 KS) više nego ranije.

Redni šestocilindrični motor je kombinovan sa elektromotorom od 100 kW (136 KS), baterijom kapaciteta 31,2 kWh i potpuno varijabilnim AMG Performance 4Matic+ pogonom na sva četiri točka. Maksimalni obrtni moment elektromotora od 480 Nm obezbeđuje visoku agilnost čak i pri startovanju.

Snaga sistema od 400 kW (544 KS) i maksimalni obrtni moment sistema od 750 Nm omogućavaju impresivne performanse vožnje: ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4,7 sekundi, dok je najveća brzina elektronski ograničena na250 km/h. Do 140 km/h je moguće voziti isključivo električno.
Sa električnim dometom od 80-86 kilometara (SUV) i 82-87 kilometara (Coupe) prema WLTP-u, većina svakodnevnih razdaljina može se preći isključivo električnom energijom. 60 kW DC brzi punjač omogućava da se baterija napuni od 10% do 80% u roku od 20 minuta.

Novi Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid Coupe usvaja brojne promene dizajna i opreme na GLE modelima sa konvencionalnim pogonom koji su dostupni od proleća 2023. Pored toga, plug-in hibrid se može prepoznati po specijalnim elementima dizajna iznutra i spolja. Značke specifične za hibrid na prednjim i zadnjim blatobranima ukazuju na elektrificiranu vožnju.
Automobil standardno dolazi sa 21-inčnim felnama od lake legure. AMG kočioni sistem visokih performansi ima kočione diskove sa unutrašnjom ventilacijom dimenzija 400 x38 mm napred i 370 x 32 mm pozadi.

U unutrašnjosti, MBUX infotainment sistem uključuje displeje i funkcije specifične za hibrid. To uključuje meni za punjenje i displeje na instrument tabli i na multimedijalnom ekranu, koji pružaju informacije, između ostalog, o statusu punjenja i temperaturi baterije, kao i o električnom dometu.
Novi Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid Coupe usvaja logiku ponude AMG GLE 53 serije, koja precizno odgovara na često izražene zahteve kupaca. Standardna oprema SUV-a već uključuje, između ostalog, električni panoramski krov, grejana prednja sedišta, prilagodljivi pomoćnik za duga svetla i integraciju pametnog telefona. Pored toga, izduvni sistem AMG Performance, Burmester audio sistem, memorijski paket, pomoć za parkiranje od 360 stepeni, KEYLESS GO paket i pomoćnik za mrtvi ugao su standardno u vozilu. Tu je i najnovija generacija AMG Performance volana.

AMG RIDE CONTROL vazdušno vešanje je specijalno razvijeno i prilagođeno zahtevima vozila sa novim hardverom i softverom. Nudi uravnoteženu kombinaciju adekvatne akustične izolacije za čisto električnu vožnju u kombinaciji sa veoma sportskim karakterom tipičnim za AMG.
Softver je takođe potpuno reprogramiran. Podešavanje šasije, ESP, potpuno varijabilnog AMG Performance 4Matic+ pogona na sva četiri točka i upravljanja, koje je prilagođeno upravo hibridnom pogonu, omogućavaju uravnoteženo i bezbedno, ali i dinamično i samouvereno iskustvo vožnje.
Od efikasnog do dinamičnog: AMG DYNAMIC SELECT programi vožnje su precizno prilagođeni pogonskoj tehnologiji plug-in hibrida. Oni podešavaju važne parametre kao što su odziv, karakteristike upravljanja, prigušivanje šasije ili zvuk.
Pored poznatih programa vožnje „Comfort“, „Sport“, „Sport+“, „Smoothness“ i „Individual“, postoje dva programa vožnje specifična za hibrid.
Kada vozite isključivo na električni pogon, zakonski zahtevani Acoustic Vehicle Altering System upozorava okolinu na približavanje sportskog hibrida. Čuje se specijalno komponovani, niskofrekventni i brzinski modulisani AMG zvuk. Ovo se emituje spolja preko zvučnika na prednjoj strani i zvučne trake sa dva zvučnika pozadi. Deo zvuka se takođe može diskretno čuti u unutrašnjosti kao akustična povratna informacija za putnike. U Evropskoj uniji sistem je aktivan do 20 km/h.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs