
Ferrari je predstavio model 499P Modificata, automobil striktno ograničene serije za netakmičarsku upotrebu na stazi, na Ferari svetskom finalu na stazi Muđelo kako bi proslavio istorijski povratak kompanije u vrhunsku klasu trka izdržljivosti u sezoni 2023.
499P Modificata je značajno modifikovana verzija 499P koja je trijumfovala na stogodišnjici 24 sata Le Mana u junu 2023. i ima za cilj da postavi nova merila za uzbuđenja vožnje na stazi.
Namenjen za veoma odabranu klijentelu, 499P Modificata predstavlja novu vrstu projekta za Ferrari: model samo za stazu razvijen direktno iz trkačkog automobila, a ne iz serijskog modela, ali bez ograničenja koja nameću tehnički propisi.

Glavne tehničke modifikacije između 499P Modificata i 499P modela uključuju električnu osovinu i pogon na sva četiri točka koji se mogu aktivirati čak i pri malim brzinama; funkcija "Push to Pass", koja vozačima nudi mogućnost dodatnih 120 kW snage; specifične gume koje je razvio Pirelli, i potpuna rekalibracija podešavanja vešanja, elektronskih kontrolera i mapiranja motora.

Ferrari 499P Modificata zadržava kokpit, sa svojim rasporedom jednoseda i ergonomijom 499P, pružajući klijentima potpuno isto iskustvo vožnje kao i posade koje su vozile trkačke automobile #50 i #51 koji su odneli pobedu i najbrži krug u trci na 24 sata Le Mana.
Njegova očigledna derivacija od 499P čini 499P Modificatu automobilom sa zatvorenim točkovima najviših performansi koji je Ferrari ikada predložio za netakmičarsku upotrebu na stazi. Automobili će učestvovati u novom programu Sport Prototipi Clienti koji će od 2024. godine raditi zajedno sa postojećim F1 Clienti programom. Ovo omogućava vlasnicima 499P Modificata da učestvuju na brojnim događajima na međunarodnim stazama svake godine, a Ferrari se brine o logistici, pomoći na stazi i održavanju.

Hibridni pogonski sklop Ferrarija 499P Modificata kombinuje V6 sa unutrašnjim sagorevanjem i električni motorom na prednjoj osovini. Sistem može da isporuči maksimalnu snagu od 640 kW/870 KS.
Pogonska jedinica je povezana sa sedmostepenim sekvencijalnim menjačem.

Uz monokok šasiju od ugljeničnih vlakana, Ferrari 499P Modificata poseduje najsavremenija rešenja kao što je u sofisticirani sistem kočenja.
499P Modificata koristi specifične Pirelli gume (310/710-18 napred i 340/710-18 pozadi) koje su razvijene za predvidljivo rukovanje i maksimiziranje povratnih informacija u vožnji.
Dizajn Ferrarija 499P Modificata je definisan u saradnji sa Ferrari Styling centrom u režiji Flavija Manzonija. Automobil ističe svoje tehničke i aerodinamičke kvalitete kroz jednostavne, vijugave forme u eksplicitnom izrazu svog Ferrari DNK.
Prednja svetla daju karakter prednjeg kraja i izražajan kvalitet, a njihov dizajn blisko evocira stilske naznake koji automobil čine odmah prepoznatljivim kao Ferrari. Zadnji deo predstavlja kombinaciju tehnologije, aerodinamike i dizajna.
Rep karakteriše horizontalno dvostruko krilo, sa gornjim profilom pažljivo dizajniranim da proizvede potrebnu silu pritiska.
Na kraju - cena iznosi 5,1 miliona evra, i to bez poreza.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs