
Inspirisan je najvećim svetskim pustinjskim relijem: Audi Q8 e-tron edition Dakar. Podignuta šasija specijalnog modela i opcione nalepnice podsećaju na RS Q e-tron dizajniran za reli Dakar i sadrži sistem električnog pogona. Terenske mogućnosti ovog ekskluzivnog SUV-a, kombinovane sa njegovim visokim i trenutno dostupnim obrtnim momentom, savršene su za avanturističke ljude koji takođe žele da se odvezu sa utabanih staza električnom energijom.
Q8 e-tron edition Dakar može se naručiti u prvom kvartalu 2024. U Nemačkoj se cene kreću od oko 120.000 evra.

Audi Q8 e-tron edition Dakar je baziran na Q8 advanced 55 e-tron quattro. Neto kapacitet baterije je 106 kWh (bruto: 114 kWh), a quattro pogon, sa svoja dva motora, isporučuje 300 kW/408 KS u boost režimu sa obrtnim momentom od 664 Nm. To znači da vozilo ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi sa standardnim gumama. Sa gumama za sve terene General Grabber AT3, automobil dostiže 100 km/h za 5,9 sekundi. Domet prema WLTP-u je do 487 kilometara. Maksimalna brzina je ograničena na 200 km/h.

U poređenju sa osnovnim modelom, električni SUV sa gumama za sve terene General Grabber AT3 ima 31 milimetar veći klirens i dizajniran je za bolje upravljanje na površinama kao što su šljunak ili sneg. U osnovnoj postavci, vozilo ima klirens od 206 milimetara. Pri većim brzinama, vozilo se postepeno spušta – za 15 milimetara pri 85 km/h, 17 milimetara pri 100 km/h i 13 milimetara pri 120 km/h. Ovo optimizuje stabilnost vožnje pri velikim brzinama za poboljšanu aerodinamiku i domet. U kombinaciji sa prednjim prilaznim uglom od 20 stepeni i zadnjim uglom od 26 stepeni, električni SUV je dobro pripremljen da se nosi sa laganim terenskim terenima. Strategija upravljanja vazdušnim ogibljenjem je takođe revidirana kako bi zadovoljila zahteve tipične za vožnju van puta.

Prepoznatljiv eksterijer naglašava sportski terenski izgled
Q8 e-tron edition Dakar je dostupan u Siam Beige metalik, Mythos Black metalik i Magnetic Gray boji. Singleframe maska uvek dolazi u boji karoserije. Kao opcija, projekcijsko svetlo u Singleframu, sa svojom svetlosnom trakom, stvara vizuelno konzistentnu vezu između farova. I drugi detalji takođe dolaze u boji Mythos Black metalik boji. Proširene obloge lukova točkova na prednjem i zadnjem delu daju Q8 e-tron edition Dakar samouveren stav na putu. Kada se otvore vozačeva vrata, LED svetla projektuju natpis „edition Dakar“ na ulicu. Individualna klasa edition Dakar takođe se ogleda u ekskluzivnom omotu ključa sa posebnim brendiranjem. Pogodni ključ (sa alarmnim sistemom protiv krađe) je dostupan kao opcija, koji se može koristiti za otvaranje vrata i poklopca prtljažnog prostora putem bežične komunikacije između ključa i vozila. Ključ takođe može zaključati vozilo preko senzora na kvakama vrata.

Q8 e-tron edition Dakar može da bude opremljen jedinstvenim paketom nalepnica inspirisanim legendarnim RS Q e-tron. Počev od boje karoserije Mythos Black metalik, automobil dobija delimično ulepšavanje. To znači da koristi namenske folije i ne maskira celu površinu, iako su sve spoljašnje komponente tretirane. Takvi modeli su ograničeni na 99 jedinica. Na D-stubu, serijski broj specijalnog modela se može videti mat slovima.

Edition Dakar ima bogatu standardnu opremu
Specijalno izdanje modela silazi sa proizvodne linije sa Matrix LED farovima i zadnjim svetlima kao standardom za precizno osvetljenje puta visoke rezolucije. Za unutrašnjost S line je sada standard: ovaj paket uključuje sportska sedišta presvučena Dinamica mikrovlaknom i veštačkom kožom. Vozilo takođe ima multifunkcionalni sportski kožni volan, elegantnu crnu oblogu krova, pedale od nerđajućeg čelika i komforni centralni naslon za ruke. Dekorativni umeci dolaze od brušenog mat aluminijuma, dok pragovi vrata imaju aluminijumske umetke. Gornji deo instrument table i donji elementi enterijera obrađeni su crnom veštačkom kožom. Audi Sport paket šavova u crvenoj boji je dostupan kao opcija. Dodaje kontrastne akcente sa šavovima u boji na sportskim sedištima, volanu i naslonima za ruke na vratima. Sigurnosni pojasevi su takođe ukrašeni crvenom bojom kako bi se savršeno uklopili u sportski osećaj u kabini.

Head-up displej dopunjuje ekrane. Projektuje važne informacije pravo na vetrobransko staklo – čini se da projekcije lebde ispred vozača. Još jedna nova karakteristika je displej u MMI operativnom sistemu koji prikazuje informacije o uglu nagiba vozila.
Robusna oprema Q8 e-tron edition Dakar nudi dodatni dokaz njegove praktičnosti. Paket prostora za odlaganje i prtljažnik je takođe standardna karakteristika. Izdržljiva obloga prtljažnika i čvrste podne prostirke imaju Edition natpise. Specijalno izdanje takođe dolazi standardno sa krovnim nosačem. Sa svojom nosivošću od 40 kilograma krovni nosač se može koristiti za skladištenje raznih predmeta. Uključena je torba za krovni nosač i trake za pričvršćivanje dodataka. Druga utičnica za punjenje se može koristiti za punjenje visokonaponske baterije pomoću kombinovanog sistema za punjenje tipa 2 (CCS2). Štaviše, e-tron sistem za punjenje nudi sve što je potrebno onima koji traže avanturu da napune svoje vozilo – bilo kod kuće, sa prijateljima ili u kući za odmor.
Q8 e-tron edition Dakar se isporučuje sa osam guma. Automobil dolazi sa pneumaticima za sve terene General Grabber AT3. Gume takođe obezbeđuju bolje prianjanje na različitim površinama uključujući šljunak, kamenit teren, planinske i šumske staze i sneg. Specijalna šara gazećeg sloja optimizuje ubrzanje, kao i kvalitet kočenja i bočne kontrole, istovremeno omogućavajući gumama da se efikasno samočiste, posebno kada vozite po blatnjavim površinama. Grabber AT3 takođe ima odlične vozne karakteristike i nisku emisiju buke na asfaltnim putevima za značajno povećanu udobnost vožnje. Gume za sve terene imaju oznaku M+S, što znači da su pogodne za upotrebu tokom cele godine. Komplet letnjih guma na točkovima od 20 inča u atraktivnom S dizajnu sa 5 V krakova je takođe uključen u Q8 e-tron edition Dakar.
Opcioni paket ambijentalnog svetla plus sa šest unapred definisanih profila boja daje sjajan efekat unutrašnjosti. Sa opsežnim konturnim svetlima u do 30 boja, precizno prati elementarne linije unutrašnjosti. Kao alternativu standardnoj dvozonskoj automatskoj klimatizaciji, Audi nudi četvorozonsku automatsku klimatizaciju. Sistem može da koristi opcioni drugi visokonaponski grejač da bi se primetno povećala snaga grejanja. To znači da se unutrašnjost brže zagreva u veoma hladnim uslovima, dok dodatni grejač baterije osigurava da je baterija spremna za punjenje na veoma niskim temperaturama. Opcioni Bang & Olufsen Premium audio sistem sa 3D zvukom čini električni SUV još boljim vrhunskim zvučnim iskustvom. Pokreće 16 zvučnika sa 705 vati. Opciono dostupni virtuelni bočni retrovizori sa kamerama smanjuju ukupnu širinu vozila za 15 centimetara, poboljšavajući koeficijent otpora. Virtuelna ogledala pružaju jasniju vidljivost od konvencionalnih retrovizora u prašnjavim ili mokrim terenskim uslovima.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs