home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Alfa Romeo Junior

Nakon pritiska italijanske vlade, Alfa Romeo je odlučio da promeni ime svog tek predstavljenog manjeg SUV-a.

Alfa Romeo je danas saopštio da će promeniti ime svog novog B SUV-a Milano u Junior nakon pritiska italijanske vlade. Odluka dolazi samo nekoliko dana nakon što je Adolfo Urso, italijanski ministar industrije, kritikovao Alfa Romeo zbog plasiranja automobila proizvedenog van Italije sa italijanskim imenom. Milano se naime proizvodi u fabrici Tychy, koja se nalazi u Poljskoj.

„Auto koji se zove Milano ne može da se proizvodi u Poljskoj“, rekao je Urso u četvrtak. „Ovo je zabranjeno italijanskim zakonom."

On se poziva na zakon iz 2003. godine koji se odnosi na proizvode koji "zvuče italijanski" a nisu proizvedeni u Italiji, navodi Rojters.

„Ovaj zakon predviđa da ne možete davati indikacije koje obmanjuju potrošače“, dodao je Urso. „Dakle, automobil koji se zove Milano mora biti proizveden u Italiji. U suprotnom, daje pogrešnu indikaciju što nije dozvoljeno italijanskim zakonom.“

B SUV Milano je to ime inače trebalo da nosi u čast grada Milana u kome je kompanija i nastala 1910. godine.

Alfa Romeo Junior

Junior možda i više odgovara ovom manjem krosoveru. Naziv Junior je prvobitno koristio Alfa Romeo kao nivo opreme sredinom 1960-ih.

Podsećanja radi, pored potpuno električnih verzija koje će biti dostupne pri lansiranju, Alfa Romeo Junior će takođe biti ponuđen u Ibrida obliku, sa hibridnim pogonom, automatskim menjačem i opcionim pogonom na sve točkove. To je omogućila fleksibilnost Stellantisove platforme, koju takođe deli sa modelima Jeep Avenger i Fiat 600.

Sa dužinom od 4170 mm, širinom 1780 mm i visinom od 1500 mm, Alfa Junior spada pravo u evropski B-SUV segment. Duži je 86 mm od Jeep Avengera, isto koliko i Fiat 600, ali je i 134 mm kraći od Peugeot 2008.

Unutrašnjost dolazi sa digitalnim kokpitom koji se sastoji od dva ekrana od po 10,25 inča. Nekoliko elemenata specifičnih za Alfa Romeo pomažu da se napravi razlika, uključujući grafiku infotainmenta i Cannocchiale digitalnu instrument tablu.

Alfa Romeo Junior

Sabelt sedišta sa alkantarom su deo opcionog sportskog paketa. Ostali paketi imaju Spiga vinil i presvlake od tkanine, u kombinaciji sa kožnim volanom.

Alfa Romeo Junior

Alfa Romeo navodi i da je prtljažnik zapremine 400 litara.

Junior je dostupan sa nivoom 2 ADAS-a, slično njegovim rivalskim subkompaktnim SUV modelima.

Gama će uključivati verzije Ellettrica, Ellettrica Veloce i Ibrida. Junior Ellettrica Veloce je top varijanta, sa jednim električnim motorom od 177 kW/240 KS. Snaga se prenosi na prednju osovinu, uz pomoć Torsen mehaničkog samoblokirajućeg diferencijala i seta guma od 20 inča visokih performansi.

Podešavanje šasije specifično za Veloce uključuje „najdirektnije upravljanje u segmentu“, pri čemu je sportsko vešanje spušteno za 25 mm u poređenju sa drugim verzijama. Tu je i set novih kočnica, sa prednjim diskovima 380 mm.

Alfa Romeo navodi da će vrhunski Junior ponuditi vodeću dinamiku vožnje u klasi, uporedivu sa ukinutim Giulietta i Mito modelima.

Početni Junior Ellettrica raspolaže sa 115 kW/156 KS, sa litijum-jonskom baterijom od 54 kWh koja nudi 410 km WLTP dometa i podržava do 100 kW brzine punjenja.

Alfa Romeo Junior Ibrida stiže 2025. godine, i to sa 1,2 litarskim turbo benzinskim motorom sa 100 kW/136 KS koji je uparen sa 48-voltnom baterijom i električnim motorom od 21 kW/28 KS, uz šestostepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom. Snaga će se prenositi na prednje ili na sva četiri točka.

Za razliku od drugih Stellantis modela, Alfa Romeo Junior neće biti dostupan u potpuno SUS formi, što znači da neće dolaziti sa ručnim menjačem.

Alfa Romeo Junior Ellettrica će biti dostupan za naručivanje u Evropi početkom leta ove godine, a Junior Ibrida stiže tokom 2025.

Cene u Italiji kreću od 29.900 evra, odnosno od 39.900 evra za električnu verziju.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 2558



Komentari