
Kineski proizvođač električnih vozila Nio je lansirao prvo vozilo u svom novom jeftinijem brendu Onvo koji ima za cilj da se takmiči sa Teslinim Modelom Y.
Nio je predstavio Onvo L60 sa cenom koja počinje od 219.900 juana (28.125 evra), 12% ispod cene Teslinog Modela Y u Kini. Nio planira da počne isporuke modela Onvo L60 u septembru.

Izvršni direktor Vilijam Li predstavio je Onvo L60 u Šangaju, rekavši da kompanija takođe ima za cilj da preuzme kupce Toyoti RAV4 tako što će obezbediti porodične automobile koji balansiraju korisničko iskustvo i troškove vlasništva.
„RAV4 i Model Y su bili merilo za porodične automobile u svoje vreme. Sa razvojem tehnologije, danas je vreme da redefinišemo nove standarde za porodične automobile“, rekao je Li na promociji. Vozilo je prostranije od Teslinog Modela Y, dodaje Li.

Sa nižom cenom, brend Onvo bi takođe mogao da pomogne Niu da se proširi van Kine, iako je širenje u Evropu zasenjeno tekućom istragom koju je EU pokrenula oko uvoza električnih vozila iz Kine.
Onvo L60 je opremljen Niovim sistemom za brzo punjenje od 900 volti i ima prosečnu potrošnju od 12,1 kilovat-sat (kWh) na 100 kilometara, nešto niže od Teslinog Modela Y.

Onvo automobili će imati pristup više od 1.000 stanica za zamenu baterija i 25.000 javnih punjača koji pripadaju Niu.

Li je ranije rekao da će trošak materijala za automobil Onvo biti 10 odsto manji od Teslinog Modela Y, navode kineski mediji. Njegova niža cena, zajedno sa Niovim programom iznajmljivanja EV baterija, omogućila bi mu da bude konkurentniji.

Rojters je prošle nedelje izvestio da je Nio postigao dogovor o nabavci baterija iz BYD-a za liniju Onvo, pošto je odustao od planova za proizvodnju sopstvenih baterija u sklopu napora da se smanje troškovi usred rata cena na kineskom ultra-konkurentnom tržištu električnih vozila.
Onvo L60 je dugačak 4828 mm, širok 1930 mm, visok 1616 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2950 mm.
Biće dostuone verzije sa 320 KS (sa zadnjim pogonom) i 455 KS (sa pogonom na sva četiri točka), kao i baterijama od 60 kWh, 90 kWh i 150 kWh. U zavisnosti od verzije autonomija iznosi 555 km, 730 km i 1000 km, po CLTC standardu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs