
MG je danas na Goodwood festivalu brzine i zvanično javnosti pokazao novu, drugu generaciju popularnog SUV-a HS.
Kao što je bilo vidljivo i na ranijim najavnim slikama, njegov prednji deo ima veliku masku i otvore za vazduh, zajedno sa oštrim setom LED farova povezanih trakom, poput MG5 EV.

Ističu se i LED zadnja svetla koja su povezana centralnim motivom, dok X-oblik uvodi prepoznatljiv svetlosni potpis noću.

Sve to uz naglašene zadnje bokove, nove alu točkove (kod Trophy verzija od 19 inča) i širu paletu boja (White Pearl, Black Pearl, Sterling Silver Metallic, Hampstead Grey Metallic i Dynamic Red Tri-coat).

U poređenju sa prethodnim modelom, novi MG HS je 14 mm širi (sada 1890 mm) i 45 mm duži (4655 mm odnosno 4670 mm za PHEV model), ali njegov uglađeni novi profil smanjuje visinu za 30 mm. Međuosovinsko rastojanje je produženo za 45 mm na 2765 mm, stvarajući atletskiju siluetu i povećavajući unutrašnji prostor.

Što se tiče enterijera, MG obećava „unutrašnjost sa više prostora i nizom novih tehnologija fokusiranih na vozača“.

Tehnološka ponuda je evoluirala pa HS u kabini ima dva istaknuta 12,3-inčna ekrana. Centralni ekran je posvećen infotainmentu sa navigacionim uslugama uživo, uključujući vremensku prognozu, ažuriranje saobraćaja uživo, pristup Amazon Musicu i povezivanje sa pametnim telefonom preko Android Auto i Apple CarPlaya.
Trophy paket takođe dodaje novu kameru za pogled od 360° i bežično punjenje pametnog telefona kao standard.
U celoj unutrašnjosti, novi kvalitetni materijali sa vrhunskim detaljima stvaraju prijatniji i opuštajući ambijent, pojačan ključnim dodirnim tačkama i novim trokrakim volanom.
Kapacitet prtljažnika je povećan za 44 litra na 507 litara, dok šira spoljašnjost omogućava veći osećaj udobnosti za sve putnike.

Standardna oprema na britanskom tržištu će u zavisnosti od verzije uključivati veliki centralni ekran osetljiv na dodir (sa„bržom i glatkijom funkcionalnošću“), zadnju kameru za parkiranje sa senzorima, automatski uključivanje brisača, grejana kožna sedišta, dvozonsku kontrolu klime, ambijentalno osvetljenje u kabini, zatamnjena stakla i unapređeni audio sistem.
Bezbednosni sistemi kao što su sistem automatskog kočenja, detekcija pešaka i bicikla, pomoć pri zadržavanju trake, upozorenje o napuštanju trake, upozorenje na saobraćaj pozadi i detekcija mrtvog ugla biće standardni u celom opsegu HS.
Novi MG HS će od lansiranja biti dostupan sa izborom benzinskih i plug-in hibridnih (PHEV) pogonskih agregata. Plug-in hibridna verzija će verovatno biti najzanimljivija, što potvrđuje i šef proizvoda i planiranja u MG UK-u, Dejvid Alison: „Mi ćemo poremetiti tržište tim automobilom .”
PHEV pogonski sklop, koji uparuje 1,5 litarski benzinski motor od 105 kW/142 KS i električni motor od 154 kW, nudi impresivno ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,8 sekundi. Baterija je kapaciteta 24,7 kWh, a domet vožnje samo na električni pogon iznosi do 120 km.
Novi MG HS se takođe nudi sa 1,5 litarskim benzinskim motorom nove generacije koji isporučuje 125 kW/169 KS i 275 Nm obrtnog momenta, koji može da postigne 100 km/h za 9,4 sekunde. Opremljen sa 6-stepenim manuelnim menjačem kao standardom, ali dostupan je i 7-stepeni DCT automatik.
Po cenama koje startuju ispod 25.000 funti, novi MG HS je već dostupan za naručivanje u Velikoj Britaniji, a prve isporuke benzinske varijante se očekuju do kraja jula 2024.
Tačnije, benzinski MG HS SE 1.5T je dostupan od 24.995 funti, dok vrhunski MG HS Trophy PHEV startuje po ceni od 33.995 funti.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs