
Kineski proizvođač Leapmotor, uz podršku Stellantisa koji drži većinski udeo u kompaniji, kreće sa prodajom dva nova električna modela u Evropi.

Samo nekoliko meseci nakon što je Stellantis najavio svoje planove da uvede Leapmotor na evropsko tržište, cene za ova dva modela su konačno otkrivene. Manji gradski hečbek T03 na evropskom tržištu startuje od 18.900 evra (u Italiji sa promotivnom popustom 17.900 evra), dok veći SUV model C10 košta 36.400 evra (u Italiji 34.400 evra sa uračunatim promotivnim popustom).
362 cm dugački Leapmotor T03 se u Kini pojavio još 2020. godine, dok će se sada u Evropi suočiti sa jeftinijim električnim vozilima kao što su Dacia Spring i Citroen e-C3.

Uprkos svom kineskom poreklu, T03 će silaziti sa proizvodne trake u Stellantisovoj fabrici Tihi u Poljskoj, dodajući evropski štih svojim akreditivima. T03 ima jedan električni motor sa 70 kW/95 KS i 158 Nm obrtnog momenta. Model sa EU specifikacijama dolazi opremljen baterijom od 37.3 kWh, koja nudi WLTP domet od 265 km.

Standardna oprema uključuje 8.0-inčnu digitalnu instrument tablu, 10,1-inčni infotainment ekran osetljiv na dodir, panoramski krov, zadnji kameru i niz ADAS funkcija.
Leapmotor C10 je noviji dodatak liniji, koji je debitovao 2023. Sa dužinom od 4740 mm otprilike je iste veličine kao Tesla Model Y, ali sa cenom koja je povoljnija. Zbog svoje veličine, specifikacija i karakteristika, C10 i dalje uspeva da se smatra relativno pristupačnim.

SUV pokreće jedan električni motor sa 160 kW/218 KS i 320 Nm obrtnog momenta. Stellantis tvrdi da baterija od 69.9 kWh obezbeđuje do 420 km dometa u WLTP ciklusu.


Prilikom lansiranja, Stellantis će ponuditi dve različite opreme za C10, pod nazivom Style i Dizajn. Obe verzije dolaze dobro opremljene, mogu se pohvaliti digitalnim kokpitom sa ekranima od 10,25 inča i 14,6 inča, bežičnim punjenjem, ambijentalnim osvetljenjem, panoramskim krovom i održivim materijalima za presvlake. Do 17 ADAS funkcija obezbeđuju nivo 2 autonomije.

Prve evropske isporuke hečbeka Leapmotor T03 poljske proizvodnje bi trebalo da počnu pre kraja septembra, a C10 proizveden u Kini će uslediti sredinom oktobra. Proizvođač automobila ima ambiciozne planove, sa ciljem da lansira novi model svake godine u naredne tri godine, postepeno proširujući svoju ponudu širom Evrope.
Do kraja 2024. Leapmotor modeli će biti dostupni u Belgiji, Francuskoj, Nemačkoj, Grčkoj, Italiji, Luksemburgu, Malti, Holandiji, Portugalu, Rumuniji, Španiji, Švajcarskoj i Velikoj Britaniji. Nakon toga, Leapmotor planira da se proširi na druga tržišta, uključujući Bliski istok, Afriku, Azijsko-pacifički region (Australija, Novi Zeland, Tajland, Malezija) i Južnu Ameriku (Brazil i Čile).
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs