Porsche je pre dve godine na sajmu u Los Anđelesu i zvanično predstavio specijalnu verziju 911-ice, i to 911 Dakar za sve terene. Serija je bila ograničena na samo 2.500 primeraka, a da bi sada obeležio proizvodnju poslednjeg primerka Porsche je pripremio unikatni 911 Dakar Sonderwunsch.
Automobil ima eksterijer sa ‘Signalyellow’ i ‘Lampedusablue’ bojama, točkove u žutoj i svetlo plavoj boji, kao i crni-žuti enterijer.
Porsche 911 Dakar Sonderwunsch će biti izložen u Porsche muzeju pre nego što bude isporučen u njegov novi dom.
Inspirisan i nazvan po Porscheovoj pobedi 1984. godine na čuvenom reliju Pariz-Dakar sa specijalno modifikovanom 911-icom, ovaj 911 Dakar ima vešanje podesivo po visini koje mu pomaže da prelazi neravnu podlogu (u Off-Road modu ima dodatnih 80 mm).
U opremi su mogli da se nađu i krovni prljažnik (za kanister, kofer i šator), kao i opcioni Rallye Design paket s mestom za startni broj na vratima vozila koje je moglo da bude u karakterističnim (Rothmans) bojama.
Automobil pokreće 3,0 litarski šestocilindrični biturbo motor sa 480 KS i 570 Nm obrtnog momenta, uz 8-stepeni PDK menjač i pogon na sva četiri točka.
Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 3,4 sekunde, dok je najveća brzina ograničena na 240 km/h.
Porsche u saopštenju ističe i iscrpljujuće terenske testove kojima su bili podvrgnuti prototipovi u svim uslovima, od peska do snega.
Generalni menadžer projekta Ahim Lamparter tvrdi da je razvojni tim prešao više od 500.000 km, uključujući 10.000 km van puta radi finog podešavanja šasije. Neki od tih kilometara su pređeni u Dubaiju i Maroku gde su test vozači napadali dine od 50 m na temperaturama do 45 C, dok su drugi testirani na zaleđenim jezerima Arjeplog u Švedskoj.
Porscheovi inženjeri su takođe testirali svoje prototipove na stazi Chateau de Lastours u južnoj Francuskoj, gde timovi Dakar relija isprobavaju svoja vozila na širokim stazama posutim kamenjem.
„Ovaj automobil je neverovatno zabavan za vožnju“, navodi ambasador Porschea i bivši šampion u reliju, Valter Rorl. „Sve funkcioniše tako precizno i mirno.”
Razvojni vozač Lars Kern tvrdi da ga je 911 Dakar ubrzo osvojio svojim performansama. „U početku nisam imao hrabrosti da gurnem auto do krajnjih granica“, kaže Kern. „Čak je i ABS optimizovan za kočenje na šljunku. Neverovatno je koliko prianjanja pružaju off-road gume. Auto je sjajan za vožnju.”
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs