
Audi sada nudi dva modela plug-in hibridnih električnih vozila (PHEV) u dva nivoa snage za seriju A5. Korisnici će imati koristi od veće udobnosti i tehničkih inovacija za svoju svakodnevnu mobilnost. Nova generacija HV baterija ima oko 45 odsto veći kapacitet. Povećane performanse regenerativnog kočenja doprinose električnom dometu do 110 kilometara.

Sa novom A5 porodicom, Audi je krenuo u sledeće poglavlje u svojoj uspešnoj istoriji automobila srednje veličine sa upečatljivijim dizajnerskim jezikom, najsavremenijom tehnologijom motora sa unutrašnjim sagorevanjem i novim konceptom rada. Novi plug-in hibridni modeli za seriju A5 nude kupcima još veću fleksibilnost i efikasnost. Da bi novi PHEV bili još prepoznatljiviji, Audi uvodi tehnološku oznaku e-hybrid.

„Kao deo naše inicijative za modele, značajno proširujemo naš asortiman plug-in hibrida 2025. godine“, kaže generalni direktor Audija Gernot Dolner. „Sa snagom do 270 kW/367 KS, naša nova generacija plug-in hibridnih modela nudi sportsko i udobno iskustvo vožnje, kao i harmoničan balans između performansi i efikasnosti.“

Novi Audi A5 Avant e-hybrid quattro i Audi A5 Sedan e-hybrid quattro dostupni su u dva nivoa snage: 220 kW/299 KS i 450 Nm, kao i 270 kW/367 KS i 500 Nm. Vozila pokreću 2.0 TFSI benzinski motor sa snagom od 185 kW/252 KS i električni motor koji isporučuje do 105 kW/143 KS.
Elektromotor je integrisan u kućište sedmostepenog S tronic-a.
U verzijama od 270 kW/367 KS, Avant i Sedan mogu da ubrzaju od 0 do 100 km/h za 5,1 sekundu. Verzije sa 220 kW/299 KS mogu da ubrzaju od 0 do 100 km/h za 5,9 sekundi. Sve varijante mogu da dostignu maksimalnu brzinu od 250 km/h.

Srce novih A5 plug-in hibrida je nova visokonaponska baterija u zadnjem delu vozila. Audi je povećao njen kapacitet na 25,9 kWh (neto 20,7 kWh), što je povećanje od otprilike 45 procenata. Maksimalna AC snaga punjenja je povećana na 11 kW. Ovo povećanje snage smanjuje vreme punjenja sa 0 na 100 procenata na samo 2,5 sata.

Hibridno upravljanje je dizajnirano za efikasnost, fleksibilnost i maksimalnu udobnost kupaca i automatski bira optimalnu strategiju rada. Dostupna su dva režima rada: „EV“ i „hybrid“. U EV režimu, PHEV modeli rade isključivo na električnu energiju. Kada vozite u hibridnom režimu, hibridni sistem upravljanja održava određeni nivo punjenja po potrebi kako bi se uštedelo dovoljno električne energije za kasniju upotrebu, na primer za električnu vožnju u gradu. Pored automatskog hibridnog režima, željeni nivo punjenja sada se može pojedinačno odabrati po prvi put pomoću digitalnog klizača.
Kao i cela porodica A5, PHEV modeli dolaze sa visokim nivoom standardne opreme. Sportski A5 e-hybrid quattro sa višim nivoom snage standardno dolazi sa paketom eksterijera S line, crnim stilskim paketom i dodatno zatamnjenim staklima za privatnost – čineći posebno dinamičan izgled.
A5 Sedan e-hybrid quattro sa osnovnom izlaznom snagom počinje od 62.500 evra u Nemačkoj. Cena novog A5 Avant e-hybrid quattro modela počinje od 64.150 evra. Sedan većih performansi sa značajno poboljšanom standardnom opremom košta od 70.900 evra, dok A5 Avant e-hybrid quattro sa većim performansama počinje od 72.550 evra.
Novi e-hybrid modeli, koji se proizvode u Nekarsulmu, mogu se naručiti u Evropi od 27. marta 2025.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs